بسته موفقیت

تکنیک های مفید برای افزایش تمرکز

ایجاد رغبت: با ارائه اطلاعات کافی درباره مطلبی که فرد مطالعه می‌کند و کاربرد آن می‌تواند در وی ایجاد انگیزه کند و او را به سوی تمرکز سوق دهد.تعیین زمان مطالعه: زمان مطالعه با توجه به کارهای ضروری و غیرضروری تعیین می‌شود و بهتر است فرد در فواصل بین مطالعه به استراحت نیز بپردازد.تعیین مکان مطالعه: مکان مطالعه بهتر است از قبل تعیین شود تا حالتی را در فرد ایجاد کند که بداند آن مکان فقط مختص به مطالعه بوده و بهتر است آنجا به‌هم ریخته و آشفته نباشد و از نورکافی برخوردار باشد.تکرار جمله تاکیدی: جملات تاکیدی مهم هستند، جمله‌های این چنینی می‌تواند بارها از سوی فرد تکرار شود.

خاص بودن(چگونه خاص باشیم)

سعی کنید به نسخه‌ی ایده‌آل از شخصیت منحصربه‌فردتان تبدیل شوید. کاری که دوست دارید انجام بدهید. به دنبال شغل رؤیاهایتان بروید. می‌خواهید یک جهان‌گرد باشید؟ خب شروع کنید! کسی جلودار شما نیست. بدانید که در بیشتر مواقع خودتان اولین و بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به آرزوهایتان هستید. گام اول برای دست‌یابی به آرزوها، شناسایی اهداف است. اهداف به حرکت شما جهت می‌دهند. شما سایه‌ی هیچ‌کس نیستید، بلکه فردی مستقل هستید. تمرکز زیاد بر کارها و صحبت‌های دیگران شما را از خودتان دور می‌کند. یادتان باشد که احساسات، خیلی راحت سرایت پیدا می‌کنند و معاشرت با گروهی از افراد، بعد از مدتی شما را شبیه آنها می‌کند. البته گاهی این احساسات تأثیر مثبت دارد ولی با این وجود، نباید احساسات درونی خود را نادیده بگیرید؛ حتی اگر جمعی که در آن هستید، بسیار ارزشمند و فوق‌العاده است. در نهایت این شما هستید که برای خود تصمیم می‌گیرید. هیچ‌وقت دنباله‌روی تفکرات دیگران نباشید، حتی اگر آنها والدین یا دوستان شما هستند. مستقل فکر کنید، کنجکاو باشید و سؤال کنید. در مورد همه چیز دقیق باشید. اگر سؤالی دارید حتما مطرح کنید. مهم نیست، این پرسش درباره‌ی عقاید دینی است یا چیزهای ساده و کم‌اهمیتی چون سبزیجات. در هر صورت بپرسید و سعی کنید به جمع‌بندی خاص خود برسید. اگر در مورد سیاست، ورزش یا موسیقی و… با دوستان‌تان هم‌عقیده نیستید، اصلا لزومی ندارد سکوت کنید. به نظر خود اعتماد و افتخار کنید.

اولویت بندی اهداف به چه معناست؟
با این که اموزش اولویت بندی به تنهایی احتیاج به سری مقالات جداگانه دارد ولی یک تعریف کلی از آنرا به شما می گویم تا بهتر بدانید به چه دلیل باید در هدف گذاری های خویش اولویت بندی کنید. به موارد زیر توجه کنید:
این که شما بدانید وقتی می خواهید خودرویی را بعنوان یک هدف برای خویش انتخاب کنید ولی حتی با وجود داشتن شرایط خرید، رسیدن به آنرا به گونه آگاهانه به تعویق بیاندازید نوعی اولویت بندی در اهداف است.
این که پس از رسیدن به یک هدف بتوانید سریعاً هدف بعدی خویش را به گونه هوشیارانه انتخاب کنید نوعی اولویت بندی در هدف گذاری است.
این که بتوانید هدفی را برای خویش تشخیص دهید که رسیدن به آن بهتر و کم زحمت تر باشد و از طرفی مسیر را برای بسیاری از اهداف سایرین هموار کند نوعی اولویت بندی در هدف گذاری است.
تصور کنید برای رسیدن به زندگی راحت تر این موارد اهداف شما هستند:خرید خانه، خرید خودرو، تهیه ی وسایل بهتر برای خانه، خرید یکسری وسایل شخصی و مسافرت. اکنون باید ببینید کدام مورد از همه مهمتر است، کدام هدف بزرگتراست و تأثیر بیشتر روی زندگی شما دارد؟ تو این مثال بنظر می رسد خرید خانه بزرگترین هدف است. زیرا هنگامی که صاحب خونه شوید دیگه مجبور نیستید کرایه خانه بدهید و می توانید با پس انداز کرایه خانه راحت تر به سایر اهدافی که دارید برسید. به همین ترتیب باید اهداف مختلفی که دارید را یادداشت کنید و تأثیر هر کدام در زندگی تان را بررسی کنید و به این ترتیب آنها را اولویت بندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت