بسته موفقیت

شغل رویاهای خودتان را پیدا کنید

علاقه‌ خود را جدی بگیرید. افراد ثروتمند کسانی هستند که به دنبال کارهای مورد علاقه خودشان می‌روند. وقتی در کاری علاقه‌ وجود داشته باشد، پیروزی و ثروت نیز از راه می‌رسند. به دنبال جای دادن کار مورد علاقه‌تان در میان خط‌ کشی‌های اجتماعی نباشید.مثلا با خودتان نگویید: «فلان کار را دوست دارم اما کلاس ندارد.» این خلاقیت شما است که به کارتان بها می‌بخشد. تصور کنید که کار مورد علاقه شما، نظافت باشد. چون شما تمیز کردن را خیلی دوست دارید. خب، در این صورت می‌توانید یک شرکت خدمات نظافتی راه بیندازید و افرادی شبیه به خودتان را دور هم جمع کنید. این یعنی با یک تیر، دو نشان زدن.

چند توصیه مهم در انتخاب کلاس های کنکوری مناسب

قبل از رفتن به کلاس کنکور نخست باید واقع بین باشید و ببینید آیا حقیقتا به کلاس کنکور احتیاج هست و چنانچه خودتان در منزل تلاش کنید و برای آن درس وقت بیشتری بگذارید و با منبع های مناسب کار کنید، مشکلاتان با این درس حل نمی شود؟ بهتر است چنانچه مشکل جدّی در یادگیری دروس ندارید وقت خود را با گذراندن در کلاس های اموزشی تلف نکنید، بهتراست برای رفع مشکلات خویش از کتاب های اموزشی و یا هر منبع و شیوه دیگری که حس می کنید برای شما موثر است بهره ببرید و وقت مطالعه ی خود را تلف نکنید.چنانچه در حال تحصیل در مدرسه هستید و هنوز درستان تمام نشده است به دنبال ثبت نام در چنین کلاس هایی نباشید، زیرا نه تنها تأثیرات مفیدی برای شما نخواهد داشت بلکه بیشتر باعث خستگی جسمی شما خواهد شد. در صورت احتیاج هم شرکت در کلاس های کنکور را به زمان هایی غیر از روزهای مدرسه موکول کنید. حقیقت این است که هیچ کلاس و مؤسسه ای نمی تواند ضمانت این را بدهد که شما در بهترین رشته قبول خواهید شد و این حرف، تبلیغاتی بیش نیست. شرکت در کلاس های اموزشی و کنکور تنها می توانند سرعت شما در راستای رسیدن به موفقیت را بالا ببرند و تنها اراده، سعی و همت شماست که می تواند شما را موفق سازد.. چنانچه احتیاج به کلاس کنکور دارید، از هر منبعی که می شناسید به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید پس با انتخاب کلاس مناسب، برای وقت و هزینه خود ارزش قائل شوید.

مهارت گفتگو را یاد بگیریم

این که پیش از نقد کردن یا مخالفت کردن یا مطرح کردن دیدگاهی متفاوت، صحبت طرف مقابل را بشنویم و به روش های گوناگون این پیغام را به او بدهیم که حرف او و منظور او شنیده شده و درک شده است. اکثر ما فکر می کنیم« اعلام این که صحبت طرف مقابل را متوجه شده ایم» به مفهوم پذیرفتن این نکته است که:« صحبت او منطقی است و ما هم با وی موافقیم».
حتماً تجربه صحبت کردن با یک آدم سرد و بی روح را داشته اید. آدمی که هیچ هیجان و افت و خیزی در گفتار و اندامش حین ایراد سخنرانی وجود ندارد. همان لحظه اگر به محیط اطرافتان هم نگاهی انداخته باشید، متوجه خواهید شد که دیگر حضار هم تمایلی به شنیدن ادامه ماجرا ندارند. گوینده یا سخنران باید در کلام خویش هیجان داشته باشد و حین ایراد سخنرانی مشتاق بنظر برسد. برای فروتن بودن لازم نیست اعتماد به نفس خویش را از دست بدهید. اعتماد به نفس یعنی اطمینانی که در نتیجه درک
توانایی هایتان بدست می آورید. در عین حال تواضع یعنی عقیده متواضعانه ای در خصوص اهمیت خودتان داشته باشید. با اعتماد به نفس حرف زدن در نتیجه انتخاب کلمات مناسب، تن صدا، ارتباط چشمی و زبان بدن حاصل می شود.منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و صحبت کردن دهید و مانع ارائه نظرات و صحبت های آن نشوید. چنانچه شما در این حین فهمیدید که فرد مقابلتان به خوبی به سوالاتتان جواب نمی دهد و گفت و گو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با یادآوری کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت