بسته موفقیت

دکتر مهدی بلالی مود پدر علم سم شناسی ایران

مهدی بلالی مود در ۱۵ شهریور ۱۳۲۱ شمسی در مود بیرجند پا به عرصه وجود نهاد. تحصیلات ابتدائی را در مود و زاهدان و متوسطه را در دبیرستان شوکتی بیرجند به پایان رسانید.
تحصیلات دانشگاهی را ابتدا در رشته شیمی و سپس در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز نمود و در خرداد ۱۳۴۳ به اخذ لیسانس شیمی و در خرداد ۱۳۴۹ به دریافت دکتری پزشکی نائل آمد.
در سال ۱۳۵۱به سمت مربی پزشکی قانونی و مسمومین دانشکده پزشکی مشهد استخدام و مشغول به کار گردید.پروفسور بلالی در سال ۱۳۵۴به سمت استادیاری و سرپرستی بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع) منصوب شد و طی سال­های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ مدیریت امور آموزشی دانشکده پزشکی مشهد را نیز عهده ­دار بود.
وی در تیرماه ۱۳۵۷ جهت گذرانیدن دوره تخصصی سم شناسی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ عازم بریتانیا شد.نامبرده درکوتاه­ترین زمان ممکن، به اخذ دکتری تخصصی با درجه ممتاز در رشته فارماکولوژی و سم شناسی بالینی نائل آمد، پس از دریافت تخصص درمان شناسی و فوق تخصص مسمومیت­ها، در مرداد ماه همان سال با عنوان استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورک استخدام و در مرکز درمان­شناسی و درمان مسمومین بیمارستان سلطنتی ادینبورگ مشغول به کار گردید.پروفسور بلالی در دی ماه ۱۳۶۰ با عشق خدمت به وطن و در شرایط جنگی به مشهد بازگشت و با سمت استادیار و سرپرست بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع)، وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه مشهد مشغول به کار شد.در اردیبهشت ۱۳۶۴ به سمت دانشیاری و در مهر ماه ۱۳۷۰ به مقام استادی گروه آموزشی بیماریهای داخلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقاء یافت.پروفسور مهدی بلالی در تاسیس دانشکده علوم پزشکی بیرجند مشارکت داشته و از سال ۱۳۶۷ به عنوان عضو هیات امنای این دانشکده در مشهد همکاری نموده است.وی صاحب تالیفات و انتشارات متعدد در زمینه ­های شیمی، سم شناسی پزشکی، ‌درمان شناسی و مسمومیت­ها به زبانهای مختلف است.

هر روز برروی آرزوها، نیازها و اهدافتان تامل کنید
مردم اغلب بخاطر سنگهای کوچک و خرد، از آب بیرون می پرند. شما نباید به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند، اهمیت دهید . چنانچه از همین مردم درباره گامهای عملی دستیابی به اهداف و ارائه نمونه ای از این گامها بپرسید، بطرز عجیبی ساکت می مانند. شما نمی توانید تنها گوش به زنگ بازخوردهای خانواده و یا دوستانتان باشید، شما احتیاج دارید بفهمید که چه چیزی در حقیقت باعث یک احساس خوب در شما می شود و یا چه چیزی در زندگی، به شما انگیزه لازم را می بخشد. شما احتیاج دارید تا بنشینید و یک صحبت خوب و طولانی درباره برخی مسائل زندگیتان، با خود داشته باشید . برنامه تان را برای یک یا دو روز خالی کنید، بنشینید، یک موسیقی آرامش بخش برای خود بگذارید، یک فضای راحت برای خودتان ایجاد کنید، نوشیدنی مورد علاقه تان را آماده کرده، شروع کنید به تعریف کردن خواسته هایتان، اولویت های زندگی تان و اهدافی که برای آینده خود در نظر دارید. اگر چنانچه ایده خوبی به ذهنتان رسید، آن را روی یک کاغذ نوشته و هر روز ۱۰-۱۵ دقیقه را به این ایده اختصاص دهید و آن را به ذهن ناخودآگاهتان بفرستید. و آنچه را برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید به خودتان یادآوری کنید. نمی خواهم بگویم که پول برای شما شادی می آورد، زیرا پول تنها یک ساده کننده است. اما پول داشتن تلاشی است برای نگه داشتن سقفی بالای سرتان و گذاشتن غذایی روی میز تان، چیزی که میتواند واقعا حالت شما را معتدل کند. البته مسئله این است که افراد بدون اینکه ضرورتا توجهی به درآمدشان داشته باشند مقداری از آن را دور می ریزند.

پایانِ شبِ بد فرنگی ایران با برنز ساروی

بعد از شوکی که با شکست محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بلگراد به کشتی‌دوستان ایرانی وارد شد، محمدهادی ساروی برای کسب مدال برنز جهان مقابل باشار از ترکیه قرار گرفت که در این مبارزه کار سختی مقابل حریف ترک خود نداشت و با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید.
شکست شب گذشته او مقابل آرتور الکسانیان ارمنی در مبارزه نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم هم یکی از نتایج غیرقابل انتظار تیم ملی فرنگی در بلگراد بود. ساروی بعد از آنکه فلیکس بالدوف از نروژ را شکست داد، رستم آساکولوف از ازبکستان را هم مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید.
ساروی که برای طلا به بلگراد رفته بود، در نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد تا نتواند فینال سال گذشته‌اش که در غیاب کشتی‌گیر ارمنی رقم خورده بود، را این بار در بلگراد تکرار کند. در پایان رقابت‌های هشت وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، تیم محمد بنا با یک نقره و یک برنز در جایگاه پنجمی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت