بسته موفقیت

کشف قدیمی ترین کهکشان فسیلی

اخترشناسان ادعا می‌کنند که قدیمی‌ترین کهکشان رادیویی فسیلی شناسایی شده را یافته‌اند که در یک خوشه کهکشانی پنهان شده است. درخشان‌ترین کهکشان در این خوشه در نتیجه فعالیت سیاه‌چاله‌ کلان‌جرم یا ابرسیاه‌چاله فوران کرده و حباب‌های عظیم نور رادیویی را به فضا دمیده است.تیم اخترشناسان به رهبری “سوراجیت پائول” ادعا کردند: این حباب‌های تازه کشف‌ شده معروف به لوب‌های رادیویی یا یک کهکشان رادیویی، قدیمی‌ترین در نوع خود هستند که تا به حال دیده‌ایم.تیم دوم ستاره‌شناسان به رهبری “گوپال کریشنا” از دانشگاه “بمبئی” نیز یک جفت لوب جوان‌تر را کشف کردند که به یک کهکشان مادر مرتبط هستند.این جرم ترکیبی، نمونه نادری از یک جفت لوب دوتایی است که نشان می‌دهد ابرسیاه‌چاله کهکشان به طور دوره‌ای فوران کرده است. لوب‌های رادیویی را می‌توان در سراسر جهان یافت. کهکشان راه شیری نیز لوب‌های رادیویی دارد. آنها زمانی ایجاد می‌شوند که یک ابرسیاه‌چاله وارد فاز فعال خود می‌شود و شروع به مکیدن ماده از فضای اطراف می‌کند.لوب‌های رادیویی می‌توانند بر محیط بین کهکشانی، یعنی گاز ضعیف بین کهکشان‌ها تأثیر بگذارند، زیرا می‌توانند میلیون‌ها سال نوری، یعنی بسیار بیشتر از کهکشان‌هایی که از آن فوران می‌کنند، گسترش یابند.درک این محیط و فعالیت مکرر و دوره‌ای ابرسیاه‌چاله‌هایی که آن را ایجاد می‌کنند را می‌توان با مطالعه این ساختارها بهبود بخشید.در حالی که بیشتر مواد روی سیاه‌چاله می‌ریزند، مقداری از آن در امتداد خطوط میدان مغناطیسی خارجی سیاه‌چاله تا قطب‌های آن شتاب می‌گیرد، جایی که به عنوان دو فواره که با سرعت قابل توجهی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کنند، به فضا پرتاب می‌شود.این فواره‌ها از محیط میان‌ستاره‌ای عبور می‌کنند و به لوب‌هایی تبدیل می‌شوند که با آن تعامل دارند. لوب‌ها به عنوان یک سنکروترون عمل می‌کنند و الکترون‌ها را شتاب می‌دهند و امواج رادیویی ساطع می‌کنند.مسئله این است که آنها به سرعت از دید و فرصت ما برای شناسایی ناپدید می‌شوند و یافتن نمونه‌های قدیمی‌تر از ۲۰۰ میلیون سال را بسیار دشوار می‌کند.

ترافیک فعالیت هایتان را کم کنید
برنامه روزانه یا هفتگی و ماهانه را باید به گونه ای طراحی کرد که فشار و ترافیک فعالیت ها کم باشد. این موضوع را هم به خاطر بسپارید که اگر انجام فعالیتی را در یک روز خاص برنامه ریزی کرده اید حتما آن را در همان روز انجام دهید و انجام آن را به روز بعد موکول نکنید. حتی بهتر است زمان انجام یک فعالیت را نیز به تاخیر نیندازید. برای مثال اگر انجام فعالیتی را در صبح برنامه ریزی کرده اید آن را به ظهر یا عصر نیندازید.وقتی وارد چرخه تغییر برنامه ریزی تان شوید این تغییر را در بخش های دیگر برنامه تان نیز اعمال خواهید کرد و در نتیجه برنامه ریزی نمی تواند مانع به تاخیر انداختن کارهایتان شود. با توجه به توضیحاتی که در مورد دلیل تاخیر کارها در افراد مختلف ارائه دادیم، می توان براساس آن علت مسامحه افراد در کارها را متوجه شد. یعنی وقتی با فردی روبرو می شویم که کارهایش را با تاخیر انجام می دهد یا خودمان دنبال رفع ویژگی مسامحه کاری در خودمان هستیم، ابتدا باید ببینیم در کدام طبقه بندی جای می گیریم تا براساس آن به حل این مشکل بپردازیم.اگر دلیل بروز به تاخیر انداختن کارها وسواس یا وجود یک اختلال در ماست لازم است به یک روان پزشک مراجعه کنیم. در موارد دیگر مسامحه نیز اگر به یک متخصص مراجعه کنیم امکان برطرف شدن مشکل سریع تر خواهد بود. یکی از تکنیک هایی که در مورد به تاخیر انداختن کارها می توان انجام داد برنامه ریزی های کوتاه مدت است.افراد به جای برنامه ریزی های طولانی مدت سعی کنند برنامه خود را روز به بروز برای خود بنویسند تا به دلیل حجم کم آن امکان عمل کردن آن برای فرد راحت تر باشد.

کی‌روش در آستانه در تیم ملی ایران

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در سالن همایش‌های صدا و سیما جمهوری اسلامی برگزار شد. عزیزا… محمدی، مهدی تاج و میرشاد ماجدی سه مدعی رسیدن به پست ریاست فدراسیون فوتبال بودند. اعضای مجمع با ۵۱ رای مهدی تاج رییس اسبق فدراسیون فوتبال را برای ۲ سال به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب کرد. سیدمیرشاد ماجدی و عزیزا… محمدی به ترتیب ۲۵ و چهار رای نیز کسب کردند.
انتخاب تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال احتمال تغییر و تحول در کادر فنی تیم ملی را افزایش داد.تاج چندی پیش اعلام کرد که در صورت انتخاب به عنوان رییس فدراسیون فوتبال تلاش خواهد کرد تا مذاکراتی را با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به تیم ملی انجام دهد. سرمربی پرتغالی بیش از هشت سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود که با این تیم ۲ جام جهانی و ۲ جام ملت‌ها را تجربه کرد. وی توانست با تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چهار امتیاز کسب کند اما در ۲ دوره حضور در جام ملت‌ها موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت