بسته موفقیت

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی با عنوان فرعی رواقی زیستن در دنیای امروز، سیزدهمین کتاب از مجموعه تجربه و هنر زندگی از انتشارات گمان است. مجموعه تجربه و هنر زندگی به مسائلی فلسفی می‌پردازد که راه زندگی هرکس را مشخص می‌کند و این کتاب، شاید یکی از بهترین کتاب‌هایی باشد که می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید.شاید متن پشت جلد کتاب برای اینکه شما ترغیب شوید این کتاب را بخوانید کافی باشد:خیلی از ما اصلا نمی‌دانیم هدف اصلی زندگی‌مان چیست. شاید بدانیم در هر دقیقه از زندگی یا هر دهه از عمرمان چه می‌خواهیم، اما هرگز درنگی نکرده‌ایم تا به هدف اصلی زندگی‌مان بیندیشیم. بدون «فلسفه‌ای برای زندگی» ممکن است بد زندگی کنیم. یعنی با وجود تمام سرگرمی‌های لذت‌بخشی که داریم ممکن است در آخر کار، زندگی را با تلخکامی به پایان ببریم و وقتی در بستر مرگ افتاده‌ایم ببینیم تنها فرصتمان برای زندگی را از دست داده‌ایم. ویلیام اروین نویسنده کتاب با بررسی فلسفه رواقیون باستان و با استفاده از تجربه‌های شخصی خودش در مسیر رواقی زیستن، به خواننده نشان می‌دهد که چطور بینش‌ها و توصیه‌های عملی رواقیون می‌تواند به ما آدم‌های دنیای امروز کمک کند که بهتر زندگی کنیم.. اما نکته جالب توجه این است که در ابتدای کتاب نویسنده به این اشاره می‌کند که شما بهتر است در زندگی از یک فلسفه خاص پیروی کنید. چندان مهم نیست که فلسفه زندگی شما فلسفه رواقی باشد، چیزی که مهم است، این است که شما یک فلسفه داشته باشید. چون بدون داشتن یک فلسفه خاص ممکن است بد زندگی کنیم. کتاب فلسفه‌ای برای زندگی در چهار بخش اصلی نوشته شده است. در بخش اول که عنوان آن «ظهور رواقی‌گری» نام دارد، ویلیام اروین به این موضوعات می‌پردازد که فلسفه روی زندگی تمرکز دارد و یک مسیر برای زندگی هر فردی مشخص می‌کند و در ادامه رواقیون نخستین و مکتب آن‌ها را به خواننده معرفی می‌کند. این بخش در حکم مقدمه و شناخت فیلسوفان بزرگ رواقی است و در بخش‌های بعدی موضوع اصلی کتاب آغاز می‌شود.

توصیه هایی برای داشتن یک محیط کار شاداب و سالم
کارمندانی که کنترل بیشتری روی کار و محیط کار خود دارند، کمتر به استرس و بیماری دچار می شوند. پژوهش های یاد شده همچنین حکایت از آن دارند که کنترل بیشتر بر این موارد، راندمان کارکنان را نیز افزایش خواهد داد. با استفاده از گیاهان، آب نما یا چشم انداز های طبیعی، طبیعت را به محیط کار خود بیاورید. سعی کنید با استفاده از تصاویر، آثار هنری یا مواد طبیعی مثل چوب، ویژگی هایی در محیط کار خود پدید بیاورید که یادآور طبیعت باشند. شواهد متعددی وجود دارند که نشان می دهند محیط های طبیعت گرا، می توانند نرخ بهبود از استرس را افزایش دهند و به عملکرد کارکرد های شناختی ما کمک کنند، فشار خون را کاهش دهند، توان و تمرکز ذهنی را بالا ببرند، خلق و خوی ما را تلطیف کنند و استعداد یادگیری را بالا ببرند. اثرگذاری اجتماعی روی اتخاذ رفتار و نگرشی که در فرد شکل می گیرد اثری مثبت دارد. راه های زیادی برای بهره گیری از این موضوع در محل کار وجود دارد، مثل ایجاد رقابت در جهت تشویق کارکنان به پیاده روی بیشتر، و برنامه های ورزشی و تفریحی گروهی مثل فوتبال. اگر فضای لازم را در اختیار دارید، در حیاط شرکت فضای سبز درست کنید. پژوهش ها نشان می دهند اگر انسان در پرورش گیاهان و مواد غذایی گیاهی دست داشته باشد، احتمال گرایشش به مواد غذایی سالم و طبیعی نیز افزایش می یابد. . به آنها اجازه دهید گاهی اوقات از منزل کار کنند. برنامه ی انعطاف پذیر تری برایشان در نظر بگیرید. می توانید فضای کار آنها را نیز با توجه به تمایلات شخصی شان بازآرایی کنید.

شوک به سیاوش یزدانی درآستانه شروع لیگ برتر

مدافع پیشین استقلال بعد از آنکه به عنوان بازیکن سرباز به ملوان پیوست، چند روزی در تمرینات این تیم حضور یافت اما حتی یک دقیقه هم در ترکیب این تیم قرار نگرفت. این مدافع باتجربه در آن زمان شرایط روحی نامناسب را دلیل عدم حضور در تمرینات اعلام کرد. نکته جالب اینکه یزدانی در این مدت فقط روزهای شنبه به انزلی مراجعه می‌کرد تا با حضور در پادگان حاضری خود را بزند و به تمرینات ملوان نمی‌رفت.در چنین شرایطی سیاوش یزدانی برای معافیت دائم با گرفتن کفالت پدرش اقدام کرد اما درخواست او که در حین خدمت هم ارائه شده بود، رد شد و نتوانست معافیت خود را دریافت کند.در این وضعیت یزدانی مجبور شد به تمرینات ملوان برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت