بسته موفقیت

وقتی آرنولد فرماندار کالیفورنیا بود

و همین هتلی که مجسمه اش در آن قرار دارد را افتتاح می کرد، مالک هتل به او گفت، هر زمانی که اراده کنید و به این هتل بیایید اتاق شما رزرو می باشد و کارکنان در خدمت شما هستند. الان که دیگر فرماندار نیست و آن قدرت را ندارد، به همان هتل رفت تا شبی را بگذراند، پذیرش هتل گفت، ببخشید تمام اتاق های ما از قبل رزرو شده است و ما هیچ اتاق خالی نداریم. او تشکی با خود آورد و در زیر مجسمه خودش در مقابل هتل خوابید و تصویر آن را منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: هیچ گاه به قدرت، موقعیت و هوش خود مغرور نشوید؛ چون هیچ کدام این ها برای همیشه پایدار نخواهد بود حتی برای اسطوره ای مثل آرنولد!

روش‌های تقویت حافظه

فواید صبحانه خوردن خیلی زیاد است و یکی از آنها تقویت حافظه است. در دانشگاه توفتس تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌دهد، افرادی که کربوهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اند در انجام اموری که به حافظه نیاز دارد، ضعیف‌تر از افرادی عمل می‌کنند که آنها را دارند. دلیلش این است که سلول‌های مغز به کربوهیدرات نیاز دارند که در بدن به گلوکز تبدل می‌شوند و انسان را در نقطه اوج نگه می‌دارد.
ورزش کردن فقط برای جسم مفید نیست بلکه بر تقویت فکر و حافظه هم تأثیر دارد. ورزش دادن به فکرتان و به رشد مغزتان کمک می‌کند. با فعال نگاه داشتن مغز، سلول‌های عصبی مغز را ترغیب می‌کنید تا ارتباطات جدید ایجاد کنند. این مسئله به جز بالا بردن قدرت یادآوری، ظرفیت حافظه را هم بالا می‌برد و مانع از دست رفتن حافظه می‌شود. برای تقویت و فعال کردن مغز کارهای زیادی هست، کارهای ساده‌ای مثل حل جدول، بازی شطرنج و مطالعه کردن از آن دسته هستند. گرفتن آموزش‌های جدید مثل یادگیری زبان خارجی یا یک ساز نیز می‌تواند مفید باشد. شاید عجیب باشد که پیشنهاد استفاده از وسایل الکترونیکی را می‌دهیم اما تعجب نکنید برای تقویت حافظه می‌توانید به این وسایل پناه ببرید. البته منظور، جست‌وجوهای بی‌فکر و بی‌هدف نیست. هر چقدر مسائلی که در اینترنت به دنبال آنها می‌گردید، سخت‌تر پیدا شوند تأثیر بیشتری روی فعالیت بیشتر مغز می‌گذارد.

بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید

موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هرچه شما و طرف مقابلتان سریع‌تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه‌ای ارزشمند خلق کنید.. شنونده خوبی‌بودن در بالاترین جایگاه فهرست قرار دارد. موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هرچه شما و طرف مقابلتان سریع‌تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه‌ای ارزشمند خلق کنید. رویکرد شما نسبت به امور کلی اولین چیزی است که مردم از شما‌ می‌بینند. اگر رویکردی منفی نسبت به اوضاع داشته باشید، باعث می‌شود که مردم از شما خوششان نیاید و ازتان دور شوند. در عوض، یک رویکرد مثبت باعث می‌شود که مردم تمایل داشته باشند به سوی شما بیایند و با شما ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که افراد حرفه‌ای دنیای کسب‌و‌کار مانند آهن‌ربا عمل می‌کنند. دیگران دوست دارند دور‌و‌بر آنها باشند و آن فرد را به دوستان و آشنایانشان نیز معرفی می‌کنند.
برای دیگران مهم نیست چقدر چیزی را بلد هستید؛ این مهم است که چقدر برای آنها اهمیت قائل هستید. کمک‌کردن به دیگران به آنها نشان می‌دهد که برایشان اهمیت قائلید. یکی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته بود: «مردم می‌خواهند با کسانی ارتباط برقرار کنند که رویکردی همکاری‌محور داشته باشد.» به روش‌های گوناگونی می‌توانید به مردم کمک کنید، می‌توانید مقاله‌ مفیدی را برای آنها ارسال کنید یا شخصی را بهشان معرفی کنید که به طریقی برایشان مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت