بسته موفقیت

ویژگی های دانش آموزان تیزهوش

آنان را دارای دقت و تنوع در ادراک، سرعت کسب اطلاعات، وسعت اطلاعات، رشد فوق العاده در حل مسأله و برتری در حل مسائل کلامی و فضایی معرفی می کنند. حیطه عاطفی و شخصیتی و اجتماعی: انتظارات نابه جای جامعه که موجب تخریب شخصیتی افراد تیزهوش می گردد تعامل اجتماعی فرد تیزهوش تحت تأثیر انتظارات اجتماعی وی و ویژگی های خانواده شکل می گیرد. زندگی اجتماعی مطلوب برای فرد تیزهوش در گرو ارضای انتظارات متقابل (تیزهوش و جامعه) است. که عمده ترین این انتظارات اجتماعی، پذیرش اجتماعی، تعدیل انتظارات جامعه، حمایت اجتماعی و امنیت محیطی است.علاوه بر آن مشکلات آموزشی از قبیل خستگی ناشی از عدم رقابت در دوره تحصیلی و یا اقناع نشدن از نظر علمی و محرومیت از داشتن هم شاگردانی هم سطح خود، برنامه ریزی آموزشی بدون انگیزه و هدف، توقع بیش از حد و غیرمنطقی والدین و آموزگاران در توانایی یادگیری وی نیز می تواند به بروز مشکلاتی مشابه در میان این افراد منجر گردد.به جای اسباب بازی های پیچیده، اسباب بازی های ساده ای تهیه کنید که با قوه تخیل کودکتان تکمیل شوند. همه والدین در مرحله ای از رشد کودک خود تصور می کنند که کودکشان پرهوش است. بیشتر کودکان در زمان خاصی از لحاظ یک یا دو جنبه رشد جلوتر از سن خود می افتند ولی برتری در یکی دو زمینه به این معنی نیست که کودک استعداد درخشانی دارد. مشخصه یک کودک با هوش این است که تقریباً از نظر تمام جنبه های پیشرفت و کسب مهارت ها از سن خود جلوتر است و از هر لحاظ پیشرفته تر از کودکان دیگر است. کودک با هوش در رویارویی با موقعیت ها و اطلاعاتی که غیرمعمول است و در ظاهر تناسبی با یکدیگر ندارند احساس راحتی می کند و به آسانی سازگاری می یابد. او از هر گونه تمرین مغزی و چیستانی لذت می برد، به سرعت یاد می گیرد و آموخته ها را به طور وسیعی به کار می گیرد برخی والدین، کودک خود را درک نمی کنند و برخی از کودکان والدین را، و به این ترتیب کودک پرهوش درونگرا می شود.

با افکار آینده ساز زندگی کنید
اغلب ما آدم ها قبول نداریم که افکار و باورهای نادرست و غلط مان به تنهایی می تواند دلیلی برای همه ناراحتی ها و بدبختی هایمان باشد و عادت داریم ژن، پدر و مادر، دوستان، جامعه و همه و همه را مقصر بدانیم و اصلا حتی برای لحظه ای هم که شده به خودمان رجوع نمی کنیم اما برای ساختن زندگی آینده لازم است فکر کنیم.
افکاری که برای اندیشیدن انتخاب می کنید و هم اکنون به آن اعتقاد دارید، آینده شما را می سازد.
فقط چیزهایی را که مناسب اند بر زبان جاری کنید. از به کار بردن کلامی بر ضد خودتان یا سخن چینی درباره دیگران اجتناب کنید. نگرش تان را خودتان انتخاب کنید. مجبور نیستید اجازه دهید گفته های دیگران بر شما تاثیر منفی بگذارد. وقتی زندگی بیش از توان تان شما را به مبارزه و چالش می کشد، خود را به خدا بسپارید، چرا که او نه فقط پاسخ را در اختیار دارد بلکه پاسخ خود اوست. خود را با افراد و شرایط مثبت محصور کنید و از منفی نگری ها دوری کنید. شما کلام تان هستید. هرگز گفته هایتان را با دروغ و حیله یا تحریف، همراه نکنید. با حرمت داشتن کلام تان اعتبار و صداقت ایجاد کنید. درد دیگران را احساس کنید و کشمکش ها، ناراحتی ها، گرفتاری ها و ضعف هایشان را درک کنید. هر رابطه ای که تاکنون داشته اید را قدر بدانید. خوب یا بد، رابطه ها بهترین آموزگاران شما هستند. باورهای درست تان را حفظ کنید حتی اگر دنیای پیرامون تان انتخاب می کند که باوری دیگر داشته باشید. درخواست کردن آغاز ستاندن است. با دعایی ساده و اعتقادی، شما می توانید آینده تان را تغییر دهید.

علی کریمی برای همیشه از ایران رفت؟!

شماره ۸ تاریخی و فراموش نشدنی تیم ملی با انتشار یک استوری همه طرفدارانش را نگران کرد اما این استوری زود پاک شد!جادوگر محبوب فوتبال کشورمان در این استوری به شکلی عجیب و نگران کننده از هوادرانش خداحافظی کرده بود! طرفداران علی کریمی اما اصلا نگران نباشند چرا که ماجرا به مهاجرت این بازیکن تکنیکی و محبوب مربوط می‌شود. او به تازگی ویزای دائمی اقامت در کشور امارات را دریافت کرده و برهمین اساس به همراه خانواده برای همیشه به دُبی کوچ کرده است. بر اساس آخرین اخبار شماره ۸ سابق تیم ملی، بایرن مونیخ و پرسپولیس هم اکنون در دُبی به سر می‌برد. او جدیدا برشی از شعر معروف مرحوم بروسان را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، که باعث نگرانی هوادارانش شده است. او نوشته است: اگر نبودم مرا در چیزهایی پیدا کنید که دوست شان داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت