بسته موفقیت

دکتر غلامحسین شکوهی، پدر علم تعلیم و تربیت ایران

دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران و وزیر آموزش و پرورش کابینه بازرگان در چهارم تیرماه ۱۳۰۵ در شهر خوسف از توابع استان خراسان جنوبی متولد شد. شکوهی سال ۱۳۱۱ به مدرسه­ ای در خوسف، محل تولدش رفت. مدرسه ­ای که به نام عارف و شاعر معروف، ابن حسام خوسفی نام گرفته بود.غلامحسین شکوهی در سال ۱۳۲۳ با رتبه ممتاز از دانشسرای بیرجند فارغ التحصیل شد و به روستای خود خوسف بیرجند بازگشت تا آموزش رسمی کودکان هم دیاری خود را آغاز کند.پس از دو ماه به زاهدان منتقل شد، اما به دلیل بیماری مادر به آنجا نرفت، به روستای گل منتقل شد و پس از چهار ماه دوباره به خوسف بازگشت.شکوهی در سال­های ۱۳۲۳ تا ۱۳۲۸ با قانون کفالت مادر از خدمت سربازی معاف شد، اما با فوت ناگهانی مادر در سال ۱۳۲۸ به سربازی اعزام شد و پس از طی دوره دانشکده افسری، بقیه خدمت را با درجه افسری در اصفهان به پایان رساند.وی پس از سربازی به بیرجند بازگشت و تا سال ۱۳۳۲ در دبیرستان­های بیرجند به تدریس پرداخت.شکوهی عطش آموختن داشت و این میل به دانش­ اندوزی بود که او را به تهران کشاند تا در رشته ادبیات فارسی دانشسرای عالی تحصیل خود را ادامه دهد.او در سال ۱۳۳۵ با رتبه اول فارغ التحصیل شد؛ امتیازی که مجوز اعزام او را به سوئیس فراهم کرد. سفری که دستاورد آن نه تنها مدرک دکترا بود، بلکه فرصت درک محضر استادانی چون “پیاژه” و “دوتران” را فراهم کرد. در سال ۱۳۴۰ بود که شکوهی در رشته علوم تربیتی از دانشگاه ژنو فارغ التحصیل شد.وی در سال ۱۳۴۱ پس از بازگشت از ژنو، در وزارت فرهنگ آن زمان در دفتر مطالعات تربیتی که بعد به اداره کل مطالعات و برنامه­ ها تغییر نام یافت مشغول به کار شد و به تدریج در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران، و دانشگاه فردوسی مشهد تدریس در حوزه ­های آموخته ­اش را آغاز کرد.وی همچنین نخستین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. شکوهی از نظریه ­پردازان طراز اول کشور در زمینه مسائل تعلیم و تربیت است.

ذهن ما، معمار جسم ماست
افکار منفی می‌تواند به‌سرعت ترکیب شیمیایی خون را تحت‌ تاثیر قرار دهد. در روان‌شناسی، گروهی از بیماری‌ها را «سایکوسوماتیک» یا «روان‌تنی» می‌نامند که شامل بیماری‌هایی است که تحت تاثیر مستقیم فکر و باور ما بر روی جسم مان است. قطعا تاکنون به میگرن یا سردردهای عصبی دچار شده یا در میان اطرافیان خود متوجه شده‌اید که بر اثر شنیدن یک خبر ناخوشایند یا یک عصبانیت حاصل از مشاجره، شخصی به معده درد عصبی مبتلا شده است.سیستم باورها و انتظارات ما نیز می‌تواند منجر به بیماری شود؛ مثلا بعضی از افراد، الگوهای عجیبی برای بیماری‌های خود دارند. اگر عطسه‌ای کنند، بلافاصله یک هفته مرخصی تقاضا کرده و پیش‌بینی می‌کنند که سرمای شدیدی خواهند خورد و از قبل خود را تا مرز نابودی پیش می‌برند. سندروم «قربانی کلاسیک» با عباراتی نظیر «من به بدبختی عادت دارم، به خنده‌ام نگاه نکنید یا دلم پر از غصه است و…»، یکی دیگر از علت‌های روانی شکست و افسردگی است. احساسات و عواطفی که سرکوب می‌شوند و به زبان نمی‌آیند، سلامتی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.برای اینکه شاداب و تندرست باشیم، باید احساسات مثبت درونمان را تقویت کنیم. حواسمان باشد که ذهن ما معمار جسم ما است و جسم ما بازتابی از اندیشه‌هایمان. از امروز به تندرستی فکر کنید؛ چون سلامتی حق مسلم مردم خوب سرزمین من است. تجربه دردهای عاطفی، تنها پیامی هشداردهنده به ما است که می‌گوید باید نگرشمان را به همه حوادث زندگی خود تغییر دهیم.

۴ بازیکن جدید در آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس که فعالیت خود در نقل‌و‌انتقالات تابستانی را خیلی زود آغاز کرد و علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و محمدمهدی احمدی را به خدمت گرفت، در آستانه عقد قرارداد رسمی با چهار بازیکن دیگر قرار دارد.این باشگاه که از مدت‌ها پیش مذاکرات ابتدایی خود را با سروش رفیعی و محمد خدابنده‌لو آغاز کرده بود، به زودی جلسات نهایی خود با این بازیکنان را برگزار می‌کند تا در صورت توافق نهایی، این دو بازیکن نیز به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شوند.علاوه بر این دو بازیکن، پرسپولیسی‌ها با گئورگی ولسیانی مدافع فصل گذشته سپاهان نیز به توافقات اولیه دست یافته‌اند و احتمالاً این بازیکن نیز در روزهای آینده سرخپوش خواهد شد.عرفان باقری بازیکن جوان رده‌های پایه استقلال دیگر بازیکنی است که مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار دارد و گفته می‌شود این بازیکن نیز به زودی قرارداد خود با سرخپوشان را نهایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا در سال ۱۴۰۳ هر ماه یک

بیشتر

آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت