بسته موفقیت

تاثیر اسم بر شخصیت افراد کودک

کودکان ذاتا موجودات خلاقی هستند و می توانند به راحتی خود را با شرایط و محیط وفق دهند. کودکانی که اسم های کمدی دارند احتمالا به سمت اسم های مستعار و نام نهادن بر دیگران البته به شکل کمدی گرایش دارند. گاهی اوقات همین موضوع سبب گوشه گیری اضطراب و سرخوردگی و تنهایی او می شود. بعضی از افراد بدون در نظر داشتن داستان های اساطیری یا واقعی که پشت هر اسم وجود دارد برای فرزند خود همان نام را انتخاب می کنند مثلا نام اسکندر که مسلما به علت بار عاطفی و روانی منفی که این اسم القا می کند بر شخصیت فرد تاثیر می گذارد بر عکس بعضی افراد نام هایی بر فرزند خود می گذارند که حتی تکرار آن انرژی مثبت به خود فرد و اطرافیان می دهد نام ها حتی در انتخاب محیط زندگی افراد تاثیر دارند مثلا افرادی که دارای نام هایی مثل پاریس، لندن یا ایران بودند تمایل داشتند در این شهرها و کشورهای همنام خود زندگی کنند. نظریه هایی در این بعد وجود دارد مثلا اینکه افرادی دارای نام های خارجی شانس قبولی کمتری در مصاحبه های شغلی دارند البته بعضی از منابع این موضوع را رد می کنند به خصوص شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال نیروهایی از دسته ها و گروه های متنوع اند. نظریه ای وجود دارد تحت عنوان اگر اسم شما پرتکرار و عادی است، با احتمال بیش‌‌تری استخدام می‌شوید. طبق تحقیقی که در دانشگاه مارکوئت انجام شد نتایجی به دست آمد بدین صورت که اسم‌هایی که کمترین مقدار تکرار را داشتند یا تک و خاص بودند ، دوست‌داشتنی‌تر بودند. یعنی افرادی که نام های عادی و پر تکراری داشتند مثل ماری، جان و جیمز مجبوبیت بیشتری داشتند و خوش شانس ترین ها برای استخدام بودند. طبق پژوهشی که در اروپا انجام شد نتیجه گیری شد افراد دارای اسم شاهانه و اشرافی، احتمالا پست و مقام بالایی دارند.اسامی را در شرکت ها بر اساس پست و مقامشان طبقه بندی کردند و مشاهده شد افراد داری اسم خانوادگی کایزر به معنای امپراطوربیشتر در مقام های ارشد بودند.

فرزندم من باوردارم که تو می توانی
فرزند خود را همان طور که هست بپذیرید؛ نه آن گونه که شما دلتان می خواهد. اینگونه است که به او عزت نفس می دهید، اینگونه است که به او امکان شکوفا شدنِ “خود” می دهید، اینگونه است که به او کمک می کند تا خودش باشد ، خود ِ خودِ خودش. نه آنچه دیگران می خواهند. “تو می توانی “ را هیچگاه فراموش نکنید! همواره این بینش را به فرزندتان القاء کنید:” می دانم که تو از عهده ی انجام دادن آن برمی آیی“. هیچ چیز لذت بخش تر از دوچرخه سواری یک پدر و پسر در عصر یک روز جمعه در پیست دوچرخه سواری نیست. از فرصت های با هم بودن، جهت ارتقای عزت نفس کودکتان استفاده کنید. از فداکاری ها و از خودگذشتگی های خود برای فرزندتان، کمتر سخن بگوئید. به او بگوئید اگر کار مهمی برایش کرده اید، در عوض لذت بیشتری برده اید. در اکثر موارد او را در انتخاب و تنظیم لوازم شخصی اش آزاد بگذارید؛ مثل رنگ لباس، شکل و اندازه ی کیک تولد ، جمع و جور کردن وسایل اردوی یک روزه، بستن ساک استخر، با اینکه آدامس برای دندان کودکتان ضرر دارد، ولی گاهی می تواند درمان خوبی برای بسیاری از کج خلقی ها، بهانه گیری ها، یا بی حوصلگی های او باشد.یاد گرفتن و انجام دادن اغلب ورزشها به خصوص ورزش شنا، عزت نفس فرزندتان را افزایش می دهد. یکسری از کارهای خانه را به کودتان واگذار کنید و با این روش او را مسئولیت پذیر بار آورید. مثل: غذا دادن به ماهی قرمز، آب دادن به گلدان ها.

نایب قهرمانی‌ اعتمادپور در مسابقات اسکواش ژوهانسبورگ

ملی‌پوش اسکواش ایران در مسابقات حرفه‌ای ژوهانسبورگ در آفریقای‌جنوبی، نایب قهرمان شد. سپهر اعتمادپور ملی‌پوش اسکواش کشورمان که در مسابقات حرفه‌ای رنکینگ جهانی در ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی شرکت کرده است، در ۶۵ دقیقه مبارزه و در فینالی دیدنی مقابل «دوالد ون نیکر» از آفریقای جنوبی و سید یک این دوره از مسابقات، نتیجه را سه بر یک به او واگذار کرد و نایب قهرمان این پیکارها شد. اعتمادپور ملی‌پوش کشورمان نیز موفق به شکست روان الیور سید از آفریقای‌جنوبی و عبدالرحمن از مصر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت