بسته موفقیت

چرا همسرتان بی محلی می کند

همه ما انسان ها وقتی که حس صمیمیت با فرد روبروی خود داریم، سعی می‌کنیم تا ارتباط خود را با او بهتر کنیم و همین طور ساعات بسیاری را امکان دارد صرف بودن در کنار او کنیم. خیلی از مردها دوست ندارند در مورد احساساتشان حرف بزنند. آن‌ها امکان دارد در خانواده‌ای بزرگ شده باشند که توقع دارند مردها قدرتمند باشند و به شریک شدن عواطف و احساسات خود با همسر را علامتی از ضعف بدانند. چنانچه هیچ‌یک از نکات بالا درست نباشد، بازهم امکان دارد برای همسرتان حرف زدن در مورد مسائلی که او را آزار می دهد، سخت باشد. مهم نیست که این مسائل در ارتباط با کار باشد یا رابطه‌ی او با شما؛ هنگامی همسرتان به شما محل نمی گذارد، بهتر است از او بپرسید چه اتفاقی افتاده است. چنانچه با همسرتان در این مورد حرف نزنید، هیچ‌ وقت دلیل ماجرا را متوجه نمی شوید. وقتی که اولویت‌های یک مرد عوض می شود، حس تعلق و وابستگی به همسر خود نخواهند داشت و به همین علت نمی تواند احتیاجات و خواسته های شما را ببیند و یا زمان بیشتری را با شما بگذرانند. این تفاوت ها امکان دارد از همان شروع ازدواج وجود داشته باشد و یا این که بعدها به علت تغییر احساسات، به وجود آمده باشد که در هر دو صورت باید بررسی شود. بیشتر این گروه از مردان دوست دارند که با دوستان خود به تفریح و سرگرمی بروند و همین طور گذراندن وقت بیشتر در کنار دوستان خود را بهتر می دانند. متأسفانه، بعضی وقتها همسرتان به شما محل نمی گذارد چون دیگر نمی‌خواهد به زندگی زناشویی با شما ادامه دهد. درحالی‌که این یک موضوع تأسف‌ بار است ولی برای شما بهتر است که زودتر متوجه موضوع شوید تا این‌که به زندگی زناشویی بدون کلام ادامه دهید. این مسئله کم کم باعث افسردگی شما خواهد شد و آنچه برای شما اتفاق می افتد را پیچیده می‌کند. بهترین شیوه برای این‌که متوجه این مسئله و علت این‌که چرا همسرتان به شما محل نمی گذارد، پرسیدن سؤالاتی مانند «به نظر می‌رسد که اخیراً از من فاصله می‌گیری آیا می‌خواهی مرا ترک کنی؟» می‌باشد. بسته به نوع جواب، شما می‌توانید عکس العمل بعدی خود را در نظر بگیرید و مشورت کنید.

تاثیرات گوش دادن موسیقی بر روی کار ما
برای یاد گرفتن یک مطلب، ذهن شما نیاز به تجزیه و تحلیل و در ذهن سپردن راه و روش های گوناگون دارد. وقتی که موسیقی در حال پخش است، مغز شما به پردازش داده‌های شنیداری به جای یادگیری دستورالعمل‌ها و حقیقت ها می‌پردازد. به علت انجام این فعالیت چندگانه، مغز نمی‌تواند دستورات را به درستی تفسیر کند و رابطه بین آن‌ها را به صورت درست مشخص کند.همینطور امکان دارد در ذخیره‌سازی مسئله ای مهم دچار اشتباه شود. پس، چنانچه اگر می خواهید مطلبی را در محل کار یاد بگیرید، بهترین کار متوقف کردن پخش موسیقی است، به خصوص اگر این یادگیری به صورت شفاهی یا با روش خواندن انجام می‌شود.چنانچه فضای کاری شما پر سر و صدا است، در این هنگام مغز تلاش می‌کند تا همه ی اجزای واحد این سروصدا را مدیریت کند. با پردازش همه این حجم از داده، انرژی شما به جای متمرکز شدن روی فعالیت کاری صرف کارهای دیگر خواهد شد. همینطور این مسئله سبب افزایش سطح هورمون استرس‌زای کورتیزول می‌ گردد و مقدار دوپامین را کم می کند.
با توجه به این تغییرات هورمونی اثر منفی روی قشر جلوی مغز به وجود می آورد و مانع عملکرد درست اجرایی ما خواهد گردید. در این هنگام، گوش دادن به موسیقی می‌تواند به ما کمک کند، چرا که سبب می‌شود تا از وارد شدن بیش از اندازه داده‌های شنوایی پیشگیری شود و به حفظ آرامش کمک کند. بنابراین تلاش کنید لیست پلی لیست خود را از آهنگ‌هایی درست کنید که در گذشته شنیده‌اید.

خانه یاوری سربیشه

این خانه در داخل شهر سربیشه درمیان اراضی کشاورزی بر فراز تپه ای بلند و در جوار بقایای قلعه کهنه سربیشه قرار گرفته مهمترین عناصر معماری آن عبارتند از سردرورودی، هشتی، دالان ارتباطی، حیاط مرکزی یا میانسرا، ایوانها، اتاق های متعدد، مطبخ و انبار. ایوانها در اضلاع شمالی و جنوبی بنا قرار دارند. در داخل مطبخ هنوز عناصری نظیر اجاق، تنور و هیزم خانه وجود دارد و پوشش سقف از نوع گنبدی است. در کنار مطبخ پستویی وجود دارد که هنوز کندوک های مخصوص ذخیره آذوقه و غلات در آن به چشم می خورد. این فضا با تکنیک طاق و تویزه پوشش شده است. این اثر مربوط به دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت