بسته موفقیت

«خونگرمی» خوبی نیست و خوش‌خلقی خوش‌اخلاقی!

با‌اخلاق بودن و خوبی یک فرد بدان معناست که برای دیگران مزاحمتی ندارد و به دیگران آسیبی نمی‌زند، در حالی که خوش‌خلقی و خونگرمی به معنای پرحرارت بودن و استفاده‌ی حداکثری از زبانِ چرب‌ونرم است!در ایران به دلیلِ مجموعه‌ای از عوامل نظیرِ فرهنگ، نژاد، آب‌و‌هوا و حتی غذا، خونگرمی رایج‌تر از خونسردی است. البته خونگرمی اصطلاحی تخصصی و با تکلیفِ مشخص نظیرِ درونگرایی نیست، با این حال عموما به کسی گفته می‌شود که با دیگران زود می‌جوشد و پرحرف و اهلِ بگو و بخند با دیگران و حتی غریبه‌هاست.در ایرانِ خودمان هم، همه به یکسان از این ویژگی بهره‌مند نشده‌اند. مثلا شیرازی‌ها، بوشهری‌ها و اهوازی‌ها، آبادانی‌ها به خونگرمی شهره‌‌اند. آب‌وهوای گرم، وجود دریا، غذاهای تند و پوستِ تیره به وضوح نشانه‌هایی از این خونگرمی‌ می‌دهند.تا این جای کار هیچ اشکالی وجود ندارد. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که یک تعبیرِ نادرست باعث می‌شود که تصور کنیم، خونگرمی خوبی است و خوش‌خلقی خوش‌اخلاقی.چنین تعبیرِ غلطی است که باعث می‌شود از آلمان‌ها یا روس‌ها به نیکی یاد نکنیم چون خونگرم نیستند و یا آدم‌های جدی و سرد را آدمهای بدی تلقی کنیم؛ در حالی که فردی جدی و اخمو می‌تواند فردِ خوش‌اخلاق و خوبی باشد و برعکس فردی خونگرم ممکن است فردی بداخلاق و بد باشد.در واقع نکته اینجاست که خوبی و بااخلاق بودن ربطی به خونگرمی و خونسردی و خوش‌خلقی و بدخلقی ندارد.با‌اخلاق بودن و خوبی یک فرد بدان معناست که برای دیگران مزاحمتی ندارد و به دیگران آسیبی نمی‌زند، در حالی که خوش‌خلقی و خونگرمی به معنای پرحرارت بودن و استفاده‌ی حداکثری از زبانِ چرب‌ونرم است! البته خوب است که فردی خوش‌خلق و خونگرم باشد اما همانطور که گفتم خوش‌خلقی و خونگرمی چون وابسته به فرهنگ، نژاد، آب‌و‌هوا و حتی غذا است، اصولا دستِ خودِ فرد نیست، پس فضیلتی محسوب نمی‌شود. در ثانی کسی ممکن است در کمالِ خونگرمی و خوش‌خلقی حقِ شما را بخورد و سرتان را کلاه بگذارد!

قانون ۱۵ دقیقه چیست؟
قانون ۱۵ دقیقه با ایده تقسیم زمان به بازه های ۱۵ دقیقه ای برای انجام فعالیت های دلخواه با اولویت بالاست.هنگامی که یک فعالیت را در این بازه زمانی و هرروز انجام می‌دهیم تاثیرات مثبت آن به طور آشکار در زندگی‌مان ظاهر می‌شوند تمامی تصمیمات ما با الهام گرفتن شروع می‌شوند به طوری که می‌توان گفت دنیای ما یک ریمیکس از ایده های مختلف است.پیدا کردن اهداف مناسب و اولویت های زندگی شاید کمی دشوار باشد اما با نوشتن تمامی اهدافی که به ذهنتان می‌رسد،‌ کمی آزمون و خطا و رتبه بندی اهدافتان می‌توانید گزینه هایی مناسبی برای قانون ۱۵ دقیقه پیدا کنید. مطمئنا تمامی ما می‌توانیم ۱۵ دقیقه در روز را به انجام کاری اختصاص دهیم. حتی اگر فردی تمام طول روز را مشغول باشد می‌تواند ۱۵ دقیقه از زمان خوابش کم کند؛ این زمان به قدری کوتاه است که در طول یک روز شاید گذر آن حتی حس نشود اما در بلند مدت تاثیرات فوق العاده‌ای دارد. پس زمان هایی مناسب برای فعالیت های ۱۵ دقیقه خود آزاد کنید. برای انجام اهدافتان آماده شوید، برای مثال اگر قصد یادگیری یک زبان جدید دارید منابع مناسب،‌ کتاب ها، موسیقی ها همراه ترجمه را پیدا کنید تا هر روز کمی به یادگیری بپردازید. هنگامی که همه چیز آماده شد فعالیت خود را شروع کرده و هر روز حداقل ۱۵ دقیقه به انجام فعالیت مورد نظر خود اختصاص دهید.در صورتی که به برنامه خود پایبند باشید و منظم هرروز ۱۵ دقیقه فعالیت کنید پس از مدت زمانی نه چندان طولانی تاثیرات آن را به وضوح مشاهده می‌کنید که پاداش تلاش شماست.

باغ گلشن طبس

اگر در فصل بهار قصد سفر به شهر طبس را داشتید بهترین زمان مناسب برای دیدار از باغ باشکوه گلشن می باشد که از مهم ترین باغ های ایرانی به شمار می رود. این باغ که متعلق به دوران زند و قاجار می باشد توسط میرحسن خان، از خان های منصوب طبس، ساخته شده است. جالب است بدانید که این باغ زیبا در میان دو کویر نمک زار دشت لوت و دشت کویر واقع شده است و به دلیل کیفیت آب این منطقه آبشار و استخرهای طبیعی زیبایی با تزیین چمنزارهای سرسبز پدید آمده است. دیدن درختان کهن سال نخل و انواع درختان میوه و به مشام رسیدن رایحه ی دلپذیر گل های رز و ختمی از شگفتی های این منطقه ی واحه گونه می باشد.طراحی جالب این باغ بر اساس نمونه چهارباغ و برگرفته از آیات قرانی درباره بهشت است که دو نهر در آن همدیگر را قطع می ‌کنند. همچنین طبیعت سبز آن به صورت شطرنجی طراحی و کشت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت