بسته موفقیت

۲۵ خرداد ؛ روز گل و گیاه
نامگذاری روز گل و گیاه

از سال ۸۴ با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، ۲۵ خردادماه به‌عنوان روز ملی گل نامگذاری شد. ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیباى طبیعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمى است. کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایى مانند گل می ‏تواند بیش از هر چیز شادى و طراوت را به انسان هدیه دهد. پژوهش‏ها نشان می ‏دهد خریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلى نگاه کردن به گل، باعث برانگیخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت‏ اندیشى و دورى از غم و اندوه می‏ شود. اندیشه‏ ورى گفته است: «نکته جالب ‏توجه درباره نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است که فرد، با تماشا کردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیباى آن مى ‏تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعى باز گرداند؛ در واقع گل عاملى جهت تعدیل رفتار در طول شبانه ‏روز است و هر بار نگاه کردن به گل، عاملى براى ایجاد یک اتصال عصبى مثبت در مغز است». یونانی‌ها نخستین ملتی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی را تعریف و در زندگی خصوصی و اجتماعی خود از آن بهره بردند که پس از آنها، بومی‌ها از این شیوه استقبال کردند و مردم سایر نقاط جهان نیز کم و بیش آن را پذیرفتند. در ایران نیز کاربردهای مختلفی برای گل وجود دارد و هر گل به‌عنوان نوعی نماد و نشان مشخص برای ابراز علاقه به طرف مقابل، جشن‌ها و میهمانی‌ها، تبریک به عروس و داماد، عیادت بیمار، تبریک قدم نورسیده و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. قدیمی‌ترین سند در رابطه با پیشینه و دسته گل در کشور به گل و غنچه‌های دست داریوش در سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید است که بیشتر از دوهزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد. بنا بر نظر تحلیل‌گران تاریخ، این نقوش، مراسم برپایی جشن نوروز و به گمان برخی، جشن تولد و بر اساس اظهارنظرهای دیگری، مراسم تاج‌گذاری را به نمایش می‌گذارد. این نقوش گویایی از توجه و علاقه ایرانیان نسبت به گل و تقدیم دسته گل به‌عنوان هدیه است.

می خواهم خودم باشم

مقایسه کردن مشکلات متعددی برای فرد دارد. زیرا افراد معمولا بدترین چیزهای خود را با بهترین چیزهای دیگران مقایسه می‌کنند در نتیجه حس حقارت و ناتوانی نسبت به دیگران در فرد ایجاد می‌شود. یاد گرفتن از دیگران محاسن بسیار زیادی دارد از جمله اینکه زمان زیادی را صرف یکسری یادگیریهای تکراری نمی‌کنید و از این طریق آموزشهای مناسبی می‌بینید و در معرض ایده‌ها و پیشرفتهای بیشتری قرار می‌گیرید. اما جنبه‌های منفی آن زمانی است که به مقایسه کردن ناسودمند گرفتار می‌شوید در حالیکه توجه به تواناییها و قابلیتها در جهت توانمندتر شدن و برطرف نکات ضعف می‌تواند شما در بهره گیری از آموخته های درست یاری رساند.هدف در زندگی : هدف مسیر زندگی را روشن می کند تا از پیشرفتهای خود خشنود باشید و رضایت خاطر شما بدست آید و می دانید از دیگران چه چیزهای بیاموزید تا کمک کننده باشد نه صدمه زننده. برنامه ریزی: داشتن برنامه‌ی منظم برای رسیدن به هدف فرد را امیدوارتر می کند و او را از مقایسه های نادرست دور می کند. در یادگیریها ضروری است تفکر کردن را سرلوحه خود قرار دهید تا از مشکلات آن دور بمانید و همیشه به این مسئله توجه داشته باشید انسان موجودی منحصر به فردیست. مقایسه توانایی و شایستگی خود با گذشته خود و توجه به پیشرفت و موفقیت تدریجی کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بالاتری برخوردار شوید. قدردان و سپاسگذار داشته های خود باشید تا رضایت خاطر و آرامش بیشتری بدست آورید و به نقاط ضعف خود نیز توجه کنید.

قلعه قیاس آباد

قلعه قیاس آباد از ابنیه دوره قاجار بر فراز تپه ای سنگی خاکی در دو کیلومتری غرب دهک واقع شده است بنای قلعه و تپه زیر آن در حاشیه راه قرار گرفته است. در خصوص زمان بنای این قلعه مدارک مستدل در دست نیست اما اجزاء و عناصر آن حکایت از احداث بنا و کالبد معماری آن و همچنین شالوده قلعه در دوره قاجار را دارد که در زمانی آباد بر فراز تپه ای که بر روی آن بنیان گردیده چشم انداز تاریخی و هویت منطه محسوب می گردد که با پلان ۴ ضلعی و عناصر امنیتی و دفاعی که متأسفانه به دلیل تخریب بیش از حد بخشی از آن باقی مانده یاد آور کیفیت قلعه سازی و ایجاد بناهای دفاعی در اقلیم کویری در دوره قاجار می باشد . نمای بیرونی قلعه اکثر اجزاء آن در جای خود مشهود است اما نمای داخلی و فضای داخلی مربوط به آن سبب تخریب کلی بقایای این فضا را نشان می دهد قلعه کهن و عظیم که امروز بخشی از برج ها آن باقی مانده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت