بسته موفقیت

در یک کمپ ترک اعتیاد چه می گذرد؟

اولین مرحله ای که فرد معتاد باید بگذراند، ترک جسمی بوده که با قرنطینه فرد معتاد همراه است. در مدت زمانی که فرد معتاد قرنطینه است تمامی لوازم مورد نیاز برای رفاه و درمان او فراهم شده است.در دروان ترک جسمی فرد معتاد از هر مخدری به دور است و با معاینه شدن توسط دکتر شروع به مصرف داروهای ویژه دوران ترک خواهد کرد. داروهای که برای فرد معتاد تجویز شده با تشخیص دکتر متخصص است برای آرام شدن و ترک آسانتر بیمار که اعتیادآور نبوده و جزء فرآیند درمان وی خواهد بود.بعد از اتمام و گذراندن ترک جسمی حالا نوبت به ترک روحی است. ترک روحی ریشه در روح و روان فرد دارد که بر عهده روانشناسان خواهد بود.روانشناسثان با ریشه یابی اعتیاد در فرد متوجه علت گرایش فرد به اعتیاد خواهند شد که مهمترین کاری است که در یک کمپ توسط روانشناس و یا مشاور انجام خواهد گرفت.حتی چگونگی رفتار کردن با افراد حاضر در کمپ نیز آموزش داده خواهد شد تا از عود اعتیاد جلوگیری شود و آموزش های لازم در جلسات داده خواهد شد.کلا در طی مراحلی که در کمپ طی خواهد شد حتی افراد نوع ارتباط سالم در اجتماع را نیز خواهند آموخت که بسیار لازم است. به جزء موارد گفته شده برخی کمپ ها دارای کارگاه های برای آموزش دادن مهارت هستند تا همه افراد مهارتی را یاد بگیرند و به عنوان یک پیشه بعد از خارج شدن از کمپ استفاده کنند مجددا معتاد نشوند.فرد بهبود یافته از اعتیاد نباید در یک شرایط استرس زا قرار بگیرد. با فردی که از کمپ مرخص شده باید صمیمی رفتار کرد و به او اعتماد نمود.اگر دنبال یک فرصت شغلی است و مهارت های لازم را در شغل مورد نظر دارد به او اعتماد کنید تا بتواند مشغول شود و از مشغله های فکری که اغلب وسوسه اعتیاد دوباره است دوری کند و به اعتیاد نزدیک نشود.زندگی او باید در یک محیط آرام و پاک باشد تا به جزء پاک ماندن در زمان پاک بودن آرامش داشته باشد.اگر او در یک محیط ناسالم مشغول به کار یا زندگی شود و حتی برخورد نامناسبی با او بشود ( به او اعتماد نکنند و باعث تشویش و اضطرابش شوند. ) هرگز قادر نیست زندگی پاک را ادامه دهد.

دلایل اضطراب کودکتان را بدانید
خانواده اولین محیط اجتماعی است که کودک تجربه می‌کند و در ایجاد اضطراب‌های کودک سهم بسیار زیادی دارد؛ نزاع و کشمکش والدین، بیماری سخت و طولانی والدین، جدایی‌های موقت و طولانی‌مدت از والدین، جدایی و طلاق والدین، مرگ یکی از نزدیکان، سختگیری و تضاد‌های انضباطی والدین و تولد نوزاد جدید، اعمال فشار برای بهترین و کامل بودن در زمینه‌های مختلف و جایی برای اظهارنظر فرزندان باقی نمی‌گذارد، از عوامل مهم ایجاد استرس کودکان در خانواده است. زمانی که کودک رفتن به مهدکودک را آغاز می‌کند با اجتماع بزرگ‌تری از انسان‌ها وارد مناسبات اجتماعی می‌شود و محیط اجتماعی دیگری را تجربه می‌کند.در این زمان تعدادی از کودکان که هنگام جدایی دچار اضطراب جدایی می‌شوند، در واقع نگران آسیب دیدن والدین یا خودش، از دست دادن والدین یا رخ دادن حادثه‌ای ناگوار و اتفاقی ناخواسته می‌شوند. چنین کودکی در مقابل هر واقعه‌ای مانند تنها خوابیدن، تنها ماندن در منزل و رفتن به مهدکودک که منجر به جدایی او از والدین می‌شود، مقاومت نشان می‌دهد. اضطراب جدایی در اولین روز مدرسه نیز ممکن است رخ دهد. در محیط اجتماعی مدرسه نیز معلم سختگیر و تنبیه‌گر، وجود فردی آزار‌دهنده در مدرسه، مشکلات دوست‌یابی، اختلالات یادگیری شناخته نشده و حتی تغییر مدرسه کودک ممکن است باعث شکل‌گیری اضطراب‌های جدیدی در وی شود.مسایلی چون تغییر محل زندگی و جدا شدن از دوستان قدیمی نیز می‌تواند ماندگار شدن اضطراب در کودک نقش داشته باشند.

آرامگاه سپهسالار، روستای چهارده

آرامگاه سپهسالار در ۲۰ کیلومتری شمال شهرستان طبس واقع‌شده و به مزار جو خواه نیز مشهور است. این بنا مقبره‌ی مالک بن ذیب و مالک بن عمر است که از سرداران احنف بن قیس بودند و در تعقیب یزدگرد سوم، پادشاه ساسانی جان دادند. این آرامگاه دارای بنایی چهارگوش است و تزئینات ویژه‌ای ندارد. این بنا از سه جهت، درب ورودی دارد که هرسه ی آن‌ها قابل‌استفاده‌اند. بیشتر بخش‌های آرامگاه، از آجر ساخته‌شده‌اند که روی آجرها را با گچ سفیدکاری کردند. این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۱۳۸۶ و با شماره‌ی ۲۲۱۳۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. این مقبره در ناحیه «چهارده» طبس واقع شده و بناى چهارگوش گنبدارى به ابعاد حدود ۱۵×۱۵ متر است که در سه جهت آن، ‌ ورودى‌هایى تعبیه گردیده است. در داخل بنا، آثار چندین مدفن پیداست. این بنا ‌‌‌‌‌‌‌‌در دوره‌ قاجار بر مدفن مزبور ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت