بسته موفقیت

نکات حقوقی مهم در رابطه با رهن

در بعضی از عقود و قراردادهایی که در قانون مدنی آمده، شرط است که مال به طرف مقابل تسلیم شود و به قبض و اقباض او برسد. عقد رهن نیز از این جمله قراردادها است و حتماً باید به رهن گیرنده یا طلبکار تسلیم و به وی سپرده شود. مالی که به عنوان رهن یا ضمانت داده می‌شود؛ حتماً باید قابل مشاهده و لمس باشد. یعنی اینکه اگر فردی که بدهی دارد از یک فرد سوم طلبی داشته باشد، نمی‌تواند طلب خود را به عنوان ضمانت یا رهن قرار دهد زیرا آن طلب قابل مشاهده و لمس نیست.اگر یک مال به عنوان رهن یا ضمانت به طلبکار داده شود، به جهت اینکه بدهکار کماکان مالک آن مال است، می‌تواند آن را اجاره دهد.اگر بدهکار، بدهی را پرداخت نکند، طلبکار می‌تواند با فروش وثیقه یا ضمانت، طلب خود را وصول کند.عقد رهن یک قرادادی است که به تبع وجود بدهی یا دین ایجاد می‌شود، در نتیجه اگر طلب یا دین پرداخت شود یا از بین برود، دیگر رهن یا ضمانتی وجود نخواهد داشت.پس از اینکه عقد رهن بین طلبکار و بدهکار امضا و منعقد شد، طلبکار هر زمان بخواهد می‌تواند آن را فسخ کند اما بدهکار نمی‌تواند قرارداد را به صورت یک طرفه و بدون موافقت طلبکار فسخ کند.به صورت کلی، بدهکار می‌تواند مالی که در رهن است و به عنوان ضمانت در اختیار طلبکار است را اجاره دهد اما فروش آن مشروط به اجازه و موافقت طلبکار است. البته بدهکار در هر زمان می‌تواند با پرداخت بدهی، وثیقه را آزاد کند و سپس آن را بفروشد. علاوه بر اینکه بدهکار می‌تواند مال خود را به عنوان رهن یا ضمانت در اختیار طلبکار بگذارد، این قابلیت را دارد که مال شخص دیگری را نیز با موافقت او به عنوان ضمانت به طلبکار بدهد. این نوع از رهن را رهن عاریه‌ای گویند.اگر چند نفر در یک مال شریک باشند و اصطلاحاً مال میان آنان مشاع باشد، هر یک از آنان می‌توانند به اندازه سهم خود از مال، آن را به عنوان وثیقه یا رهن بگذارند. دیگر این است که حق سرقفلی به دلیل اینکه مانند خانه یا ماشین یا پول قابل رویت نیست، نمی‌تواند به عنوان وثیقه، رهن یا ضمانت باشد.

دست و دل تان به کار نمی‌رود؟

برای رفع و درمان بی حوصلگی بایداین لحظات را ره رسمیت بشناسید. دوتا از بدترین کارهایی که می توانید در این لحظات انجام دهید، انکار کردن آنها و فرار از واقعیت است. هر دو این کارها باعث می شوند که اسیر یک چرخه باطل شوید. به جای مبارزه کردن با این لحظات، آنها را به رسمیت بشناسید. از این که جلوی آینه به خود بگویید که روز بدی داشتید، ذهن تان کار نمی کند و احساس می کنید که دارید عقل تان را از دست می دهید، نترسید، هیچ اتفاقی نمی افتد. هر چه راحت تر این لحظات را به رسمیت بشناسید، راحت تر می توانید مدیریت شان کنید. به یاد داشته باشید که حتی بزرگ ترین کارآفرینان دنیا هم درگیر چنین لحظاتی می شوند. همه ما همین طور هستیم. وقتی توانستید به هنر اعتراف کردن به این لحظات تهی، که ترکیبی از بن بست خلاقیت، اضطراب و کلافگی هستند دست پیدا کنید، باید صبوری پیشه کنید و به خودتان بگویید ایرادی ندارد که دچار چنین لحظاتی شده اید؛ اما فقط مجازید چند ساعت یا یکی دو روز با این مسئله درگیر باشید، بعد از آن باید به سراغ کارهای تان بروید و با جان و دل انجام شان دهید. اگرچه نمی توانید لحظات تهی را از بین ببرید، اعمال یک بازه زمانی می تواند چاره کار شما برای کنترل این لحظات باشد. به خودتان اجازه دهید یکی دو روز استراحت کنید، اما آن را بیش از حد طول ندهید. روی مبل لم ندهید و منتظر الهام شدن علم و دانش به خود نباشید. اجازه دهید ذهن تان به موضوعات مختلفی فکر کند و ایده های متفاوتی را شکار کند.

تالاب کجی نمکزار

پدیده‌ای منحصر بفرد در شرق کشور ایران است که وسعتی در حدود ۲۲۷۶۵ هکتار دارد. تالاب کجی نمکزار، در سال ۱۳۸۹ آبگیری خوبی داشت که این خود عامل شد تا چهارده گونه پرنده آبزی و کنار آبزی از قبیل مرغابی سرسبز و فلامینگو به این تالاب مهاجرت کنند. از پرندگان بومی منطقه می‌توان، زاغ بور، هوبره و عقاب طلایی، از خزندگان، مار قیطانی، مار شتری، مار پلنگی و تیر مار و بزمجه بیابانی را نام برد. پوشش گیاهی مناسب برای تخم‌‌گذاری پرندگان در این منطقه، باعث شده است تا هر سال تعداد زیادی از پرندگان مهاجر مثل، اردک سرسبز، کشیم گردن سیاه، حواصیل خاکستری، سلیم طوقی و غیره به این پناهگاه مهاجرت کنند. گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است.املاح معدنی موجود در تالاب،دارای خواص درمانی برای بیماری‌هایی نظیر آرتروز، رماتیسم و بیماری‌های مفاصل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت