بسته موفقیت

ضمانت‌اجراهای ناظر بر رعایت حقوق شهروندان توسط شهرداری‌ها

پس از آن‌که ظرفیت شهرداری‌ها در زمینه اجرای حقوق شهروندان به دقت بحث و بررسی شد حال نوبت آن است تا مشخّص گردد چنان‌چه شهرداری‌ها به وظایف مذکور عمل نکنند مشمول چه ضمانت‌اجراهای قانونی قرار می‌گیرند.آشکار است که تنها زمانی می‌توان امیدوار به اجرای حقوق شهروندی از ناحیه نهادهای مسئول بود که قانونگذار ضمانت‌اجراهای متناسبی را برای نقض عملکرد و تکالیف راجع به حقوق شهروندی از ناحیه نهادهای مربوط مقرّر نموده باشد. به بیانی روشن‌تر، ترسیم ضمانت‌اجراهای قانونی متناسب باعث می‌شود تا نهادهای مسئول در زمینه رعایت حقوق شهروندی جدیت بیشتری را در این حوزه دنبال کنند؛ از سوی دیگر، شهروندان نیز به سهولت و شفافیت امکان مطالبه حقوق خود را از نهادهای مسئول پیدا می‌کنند. این مطالبه‌گیری، پاسخگوسازی نهادهای مسئول در زمینه رعایت حقوق شهروندی را در پی دارد. در این خصوص، با بررسی که در مقررات کنونی انجام شد مشخّص گردید ضمانت‌اجرای مستقلی در زمینه عدم رعایت حقوق شهروندی از ناحیه شهرداری‌ها هنوز شناسایی نشده است؛ بدین‌ترتیب، در حال حاضر مشخّص نشده است که در صورت عدم رعایت وظایف شهرداری‌ها در حوزه رعایت حقوق شهروندی، چه نوع ضمانت‌اجراهایی بر چه اشخاصی بار می‌شود.
البته طبیعی است که چنان‌چه عدم رعایت وظایف یادشده منجر به ورود خسارت به شهروندان شود، امکان پیگیری موضوع با التفات به موازین کلّی ناظر بر مسئولیت مدنی شهرداری‌ها وجود دارد. البته این یک حکم کلّی است که برای تمامی رفتارهای زیان‌بار شهرداری‌ها موضوعیت پیدا می‌کند حال آن‌که بهتر آن است تا در حوزه رعایت حقوق شهروندی، ضمانت‌اجراهای مستقل و متناسبی مقرّر شود.با این مراتب، مطابق با قواعد کلّی به بررسی و تبیین مسئولیت مدنی شهرداری‌ها و کارمندان آن در حوزه عدم رعایت حقوق شهروندی به ترتیب زیر پرداخته می‌شود.

تصمیم‌گیری غلط، نتیجه بد و نرسیدن به هدف
هنگامی می‌توانید ادعا کنید هدف‌تان کاملا واضح و شفاف است که هیچ‌گونه شک و ابهامی در ذهن نداشته باشید و دقیقا بدانید در زندگی به دنبال چه چیزی هستید. البته بهتر است بدانید بهترین اهداف موقعی به ذهن ما خطور می‌کنند که افکارمان از مسایل و مشکلات اضافی پاک شده باشد. بنابراین ابتدا فکر خود را پاک و خالص کنید تا بتوانید به ندای درون‌تان گوش بسپارید و در نهایت بهتر تصمیم‌گیری کنید. بعضی افراد از طریق “دیدن” اعمال دیگران و تجربه اندوختن متوجه می‌شوند بهترین روش برای دست‌یابی به اهداف‌شان چیست. بعضی دیگر “حس” می‌کنند چه کاری درست و چه کاری غلط است و در نهایت، گروه آخر افراد خوش‌شانسی هستند که به طور ناخودآگاه می‌دانند چه باید بکنند و در هر لحظه چه قدمی باید بردارند.بنابراین هنگامی که هدف شما کاملا واضح و روشن باشد ذهن‌تان آرام شده و به طور خودکار به دنبال پیدا کردن راه‌های مناسب برای دست‌یابی به هدف‌تان می‌رود.یکی از ارکان مهم برای دست‌یابی به موفقیت و خوشبختی این است که فرد خود را همان‌گونه که هست بپذیرد و دوست داشته باشد.خودتان را دوست داشته باشید. وقتی شما خود را دوست نداشته باشید و خود را لایق خوشبختی و شادی در زندگی ندانید، چگونه انتظار دارید به پیشرفت و سعادت نزدیک شوید! وقتی شما خواست‌ها و آرزوهای شخصی‌تان را در ذهن بپرورانید به طور ناخودآگاه انگیزه‌تان برای رسیدن به آن‌ها دو چندان می‌شود. بنابراین همین شور و شوق درونی باعث پیشرفت شما می‌شود.

آسیاب های بادی نهبندان

آسیاب های بادی نهبندان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نهبندان است. آسیاب های بادی یا آسبادها گویای این مطلب است که بشر از قدیم توانسته خودش را با شرایط محیطی وفق داده و حد اکثر استفاده را ببرد. منطقه سیستان و خراسان جنوبی محل وزش باد‌های ۱۲۰روزه سیستان است؛ باد هایی که می‌تواند به عنوان عنصری ویران کننده تلقی شود. با وجود این ایرانیان قدیم آسیاب‌های بادی نهبندان را در مسیر این باد‌ها ساختند.باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در دوره گرم سال و معمولاً در بازه اواسط اردیبهشت تا اوایل پاییز و معمولاً بیش از ۱۲۰ روز می‌وزد. معمولاً اوایل خرداد تا اوایل پاییز این باد‌ها قدرت و شدت بیشتری دارند. منشأ باد‌های ۱۲۰ روزه که در اصطلاح محلی به بادکوه معروف است، ارتفاعات پربرف کوه بابا در هندوکش می‌باشد. وجود باد‌های شدید و نبود آب از طرف دیگر باعث رونق آسیاب‌های بادی در شرق ایران زمین بوده است.

محمد رمضانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت