بسته موفقیت

مادام بوواری اثر گوستاو فلوبر

مادام بوواری اثر برجسته، خیره‌کننده و مهم از گوستاو فلوبر است که اولین بار در سال ۱۸۵۶ منتشر شد و در زمان انتشار افراد زیادی را بهت‌زده کرد. مسائل مطرح شده در این رمان در فرانسه آن زمان به هیچ‌وجه عادی نبود. امروزه شخصیت اصلی رمان مادام بوواری یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای ادبیات است.گوستاو فلوبر در سال ۱۸۲۱ در خانواده‌ای ثروتمند در فرانسه به دنیا آمد. آغاز کار نویسندگی فلوبر در گرماگرم جنبش رمانتیک و در زمانی بود که او برغم میل خودش درس حقوق می‌خواند اما علاقه فلوبر به ادبیات آنچنان شدید بود که حتی سفرهای درازی که به مشرق، مصر و فلسطین و آسیای صغیر کرد همه در خدمت نویسندگی او بود. مجموعه آثار فلوبر را می‌توان به دو دسته مجزا تقسیم کرد که منعکس‌کننده طبع دوگانه خود او نیز هستند. یعنی، به گفته خودش: «دو آدمی که در درونش همواره با هم کلنجار دارند، یکی آنی که شیفته موسیقی کلام و همه جنبه‌های خناییِ جمله است و دیگری که می‌کوشد تا آنجا که می‌تواند حقیقت را بشکافد و بکاود، کسی که دلش می‌خواهد خواننده آنچه را که او عرضه می‌دارد به نحوی تقریبا مادی و ملموس حس کند.»
کتاب مادام بوواری با داستان زندگی شارل بوواری آغاز می‌شود. پیشینه خانوادگی، دوران کودکی و ماجرای ازدواج اول شارل به شکلی تند و سریع بیان می‌شود. گویی نویسنده فقط می‌خواهد تصویری از اتفاقات مهم و جایی که شارل از آن آمده است در اختیار خواننده قرار دهد.شارل بوواری پزشکی بی‌استعداد و ساده است که می‌توان گفت از زندگی هیچ‌چیز ویژه‌ای نمی‌خواهد. شارل از زندگی‌اش راضی است. هنگامی که زن اولش را از دست می‌دهد، با وجود اینکه بسیار از او مسن‌تر بود و هیچ کششی میان آن‌ها وجود نداشت، بعد از کارهای گورستان «به میز تحریر تکیه داد و تا غروب محو فکر و خیالی دردآلود باقی ماند.»در این میان، شارل که شکستگی پای بابا روئو را معالجه کرده بود به او نزدیک‌تر می‌شود. بابا روئو نیز همسرش را از دست داده و خود را شریک غم شارل می‌داند. و ادامه ماجرای این کتاب هیجان انگیز را در کتابش بخوانید…

اشتباهات خود را بپذیرید

هنگامی که اشتباه رخ می‌دهد، عکس العمل پیش فرض برای اکثر ما یافتن چیزی برای سرزنش است.یا کسی اطلاعات خاصی به شما نداده است، شرایط آن طور که انتظار داشته‌اید پیش نرفته است، یا کسی نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است و … . با این حال، در بیشتر موارد، مقصر اصلی خود ما هستیم.
با پیدا کردن کسی یا چیزی که سرزنش کنید ، در واقع می‌خواهیم خود را از گناه و مسئولیت پاسخگویی اشتباه خلاص کنیم. متأسفانه، با گردن نگرفتن اشتباهات خود ، توانایی یادگیری از اشتباهات را از خود سلب می‌کنیم.مقصر دانستن چیز دیگر باعث می‌شود که این اشتباه خارج از کنترل ما باشد ، بنابراین ما هیچ تلاشی برای جلوگیری از آن در آینده نمی‌کنیم. گذشته از همه این‌ها ، چگونه می‌توانید از چیزی که در کنترل شما نیست جلوگیری کنید؟ اگر می خواهید از اشتباه خود درس بگیرید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اشتباه را بپذیرید و مسئولیت آن را برعهده بگیرید.در مورد آنچه اتفاق افتاده تأمل کنید و در صورت امکان به کاری که می‌توانستید برای جلوگیری از وقوع آن انجام دهید، فکر کنید. اگر فرصتی برای جلوگیری از وقوع آن داشتید، مسئولیت اشتباه خود را بر عهده بگیرید.اگر کسی به خاطر این اشتباه صدمه دیده یا از شما ناراحت شده است ، به او بگویید که این تقصیر شما بوده است ، از او معذرت خواهی کرده و به او بگویید که شما در حال اقدام برای اصلاح اشتباه هستید یا اطمینان حاصل کنید که این اتفاق هرگز تکرار نخواهد شد.

مدرسه شوکتیه بیرجند

مدرسه شوکتیه بیرجند که ساخت آن در سال ۱۳۰۸ هجری قمری به دست معماران ماهر یزدی آغاز شد، یکی از این جاذبه های دیدنی در استان خراسان جنوبی است.ساخت این مدرسه در سال ۱۳۱۲ هجری قمری مصادف با ۱۲۶۹هجری شمسی پایان یافت و به مقصد گردشگران زیادی تبدیل شد.این مدرسه، سومین مدرسه ایران است که آموزش به شیوه ی نوین در آن اجرا شده و قبل از مدرسه ی شوکتیه، مدارس ابتدایی رشدیه تبریز در سال ۱۳۱۵قمری به همت حاجی میرزا تبریزی و مدرسه ی عالی دارالفنون در سال ۱۳۲۵هجری قمری به سبک نوین، به دانش آموزان تدریس می کردند.امیراسماعیل خان که به شوکت الملک اول معروف بود با همراهی به شوکت الملک دوم ، بنای شوکتیه را وقف کرد. این بنا در ابتدا به حسینیه شوکتیه معروف بود و در سال ۱۲۸۲هجری شمسی تصمیم گرفت مدرسه شوکتیه را در محل حسینیه شوکتیه تاسیس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت