بسته موفقیت

آشنایی با روز معلم

روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم ایران، روز معلم نامگذاری شده است. پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است. نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، ۵ اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است.بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.
همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود.جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافته‌اند و سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده‌اند.شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد. خداوند را می خوانیم که او رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد. معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است.

هرگز برای این موارد عذرخواهی نکنید

عذرخواهی کردن در زمانی که کار ناشایستی از ما سرزده باشد، جزو ضروریات زندگی در کنار سایر انسان‌هاست اما عذرخواهی کردن زمانی که کار خطایی انجام نداده‌اید، می‌تواند از شما شخصیتی ضعیف و قابل نادیده گرفته شدن بسازد.یکی ازدلایلی که از افراد عذرخواهی می‌کنیم این است که برای تصمیمات، گفتارورفتار خود نیازبه توجیه وتوضیح بیش ازاندازه داریم وفکرمی‌کنیم که باید طبق توقعات دیگران تصمیم بگیریم و اگراین کار را انجام ندهیم، باید به نوعی آنها را ازخودراضی نگه داریم. این بار که خواستید عذرخواهی کنید، حواستان به ۱۰ مورد زیر باشد و هرگز بابت آن‌‌ها عذرخواهی نکنید: هرگز به خاطر فضایی که در تصرف خود دارید، عذرخواهی نکنید. شما یک موجود سه‌بعدی هستید و این حق شماست که فضایی به خود اختصاص دهید.
هرگز به خاطر اینکه دانای کل نیستید، عذرخواهی نکنید. اگر شما صاحب دانش نامتناهی بودید، به جای کار کردن وقتتان را صرف بردن در قرعه‌کشی‌ها می‌کردید.هرگز به خاطر نیازهای انسانی‌تان عذرخواهی نکنید. شما به خواب، خوراک و کارکردهای زیستی متداول نیاز دارید و این‌ها همان چیزهایی است که شما را زنده نگه می‌دارد. هرگز به‌خاطر بااستعداد بودن خود عذرخوهی نکنید. اگر از احساسات دیگران بوی حسادت به مشامتان می‌خورد، نگران نباشید. خودتان را باور کنید و بدانید که بهتر از چیزی که باید عمل می‌کنید. برای محدودیت‌هایی که قوانین زمان و فضا برما اعمال می‌کنند، عذرخواهی نکنید، از اینکه بیش از حد توانایی خود مشارکت نمی‌کنید، عذرخواهی نکنید.

حمام جهانیار

حمام جانیار، حمامی تاریخی مربوط به دوره صفوی است که در محدوده شهر تاریخی تون، در جنوب غربی فردوس، بین میدان موسی بن جعفر و میدان گلشن واقع شده‌است.این اثر در تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۱۹۹۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.حمام جهانیار با توجه به عکس‌های هوایی و پلان مربوطه دو مسیر مجزا برای استفاده کنندگان زن و مرد در ساعت همزمانی داشته است. استفاده از یک خزینه و ارتباط این دو خزینه با دو گرمخانه حمام کوچک و حمام بزرگ نیز قابل توجه است. معبری که از سمت شریان اصلی شهر و محله به درب و سردری می‌رسد به عنوان ورودی حمام بزرگ مطرح و درب دیگر که از شریان فرعی در محله انشعاب می‌گیرد ورودی حمام کوچک است. پوشش طاق سربینه که در زلزله فروریخته با توجه به شواهد برجای مانده و تیپ پلانی آن باید از نوع طاق کلمبوی عرقچین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت