بسته موفقیت

دکتر احمد کامیابی مسک
(استاد برجسته تئاتر و ادبیات)

دکتر احمد کامیابی در پنجم اردیبهشت ۱۳۲۲ در بیرجند متولد شد. او تحصیلاتش را در دبستان داریوش درخش و حکیم نزاری بیرجند و دبیرستان­های پرویز و شوکتی و بالاخره دانشسراهای مقدماتی بیرجند و مشهد به پایان رساند و به عنوان آموزگار در ایستگاه راه آهن بکران در وسط کویر مشغول به کار شد. سپس در دبستان­ها و دبیرستان­های شاهرود و مشهد به تدریس پرداخت. او از دوازده سالگی در درخش و مسک به شبیه و تعزیه گردانی می­پرداخت و خود نیز نقش­های کوچکی را به عهده می­گرفت. به نظر می­رسد که نمایش و تئاتر در سرنوشت او رقم خورده بود. اولین نمایش نامه ­اش در سال ۱۳۴۱هـ..ش در شاهرود به روی صحنه آمد و در همان زمان نمایشگاهی از نقاشی­هایش را نیز ترتیب داد. کامیابی پس از بازگشت به ایران مدتی در آموزش و پرورش به کار اشتغال داشت و پس از آن به دانشکده­ی هنرهای دراماتیک منتقل شد. دکتر کامیابی تحصیلات دانشگاهیش را در دانشگاه­های مشهد و تهران به پایان رساند. وی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس زبان فرانسه در سال ۱۳۵۱هـ .ش عازم فرانسه شد. فوق لیسانس دیگری در ادبیات نمایش و سپس در سال ۱۳۵۶هـ .ش دکترای سیکل سوم را از دانشگاه مونپولیه دریافت کرد. کامیابی پس از بازگشت به ایران مدتی در آموزش و پرورش به کار اشتغال داشت و پس از آن به دانشکده­ی هنرهای دراماتیک منتقل شد.احمد کامیابی به دو زبان فرانسه و فارسی آثاری در زمینه­ی نمایش و نیز ادبیات به چاپ رسانده است که به برخی از آن­ها اشاره خواهیم کرد. شاه می­میرد، اثر یونسکو، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛ سیاه زنگی­ها، ژان ژنه، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛- معمار و پادشاه آشور(فرنادو و آرابال)، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛ من آفتاب را می­سرایم (پل الوار)، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛- آخرین دیدار با ساموئل بکت، نویسنده: احمد کامیابی مسک: یونسکو و تئاتر او، در این کتاب مقدمه­ای از یونسکو به همراه یک مصاحبه با وی چاپ شده است. تئاتر یونسکو از دیدگاه خودش؛ تئاتر یونسکو یا تئاتر همگان.

حوض انبار سیدی

حوض سیدی قدیمی ترین حوض انبار استان خراسان جنوبی محسوب می شود این حوض دارای کتیبه بنا به سال ۸۹۰ هجری بوده است که نشان از عظمت و ثروت و آبادانی شهر تون دارد همچنین مسجدی به همین نام در کنار حوض انبار قرار دارد که احتمالاً با تاریخ ساخت آن یکی می باشد. ایوان حوض در زلزلۀ سال ۱۳۴۷ تا حد زیادی آسیب دید که در اقدامات مرمتی سال ۸۵ مرمت و باز پیرایی گردید. مسجد سیدی نیز با پلانی ساده و کوچک در کنار این بنا جای گرفته است. شبستان زمستانی آن کاملاً خشت و گلی بوده که متعلق به دورۀ صفوی است هر چند اضافات و الحاقاتی در بنا دیده می شود که نشان از بازسازی های مکرر این بنا می باشد. شبستان تابستانی بنا نیز متعلق به دورۀ قاجار است که محراب گچی آن و نحوۀ اجرای رواقها موید این مطلب است. متاسفانه در زلزلۀ سال ۱۳۴۷ تا حد زیادی این بنا آسیب دید.

توصیه‌هایی که به شما کمک می‌کند حالتان بهتر شود

سعی کنید هر روز سر ساعت خاصی از خواب بیدار شوید. حتّی اگر دلتان نخواهد، به محض بیدار شدن، از رختخواب بیرون بیایید. وقتی حوصله ندارید شاید خوشتان نیاید با دیگران صحبت کنید، ولی بهتر است بدانید در چنین شرایطی حرف زدن با دیگران می‌‌تواند به تغییر افکار شما کمک کند. با کسی که دوست دارید و در مورد موضوعی که دوست دارید، صحبت کنید. وقتی دلتان گرفته سعی کنید در زندگی و افکار خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید. چیدمان اتاقتان را تغییر دهید، لباس‌های خود را عوض کنید، موهایتان را کوتاه کنید، اگر دارید به جایی می‌‌روید، از مسیر دیگری بروید. به یک دوست یا فرد مورد علاقه تلفن کنید. به دیدن یکی از آشنایان قدیمی بروید.سعی کنید حالت چهره خود را تغییر دهید. پژوهش‌گران نشان داده‌اند که حالت صورت شما می‌‌تواند باعث تغییر افکار شما شود. پس لبخند بزنید و اگر بی‌اختیار اخم کرده‌اید، سعی کنید اخم‌هایتان را باز کنید. زمانی که حالتان خوب است، فهرستی از آن‌چه که شما را خوشحال می‌‌کند تهیه کنید. همچنین فهرست دیگری از افرادی که دیدن و حرف زدن با آن‌ها برایتان لذّت‌بخش است، درست کنید. در هنگام ناراحتی به این فهرست‌ها مراجعه کرده و مواردی را که می‌‌توانید انجام دهید تا افکار منفی از شما دور شود. سعی کنید علّت افسردگی خود را پیدا کرده و به خود یادآوری کنید که با از بین رفتن این علّت حال شما نیز بهتر خواهد شد. فهرستی از خصوصیات مثبت و توانایی‌های خود و فهرست دیگری از مؤفقیت‌های خود تهیه کنید. حتّی موارد کوچک را نیز در این فهرست بنویسید. می‌‌توانید از نزدیکان خود در این مورد کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت