بسته موفقیت

مزایای روزه ماه مبارک رمضان

روزه پیکاری است درونی برای آماده شدن در پیکارهای سخت بیرونی، رمضان کلاس درس است، معلمانش پیامبران خدا، کتابش قرآن و درسش آموختن تشنگی تا در محرم از پایمان نیندازند، رمضان یک اردوگاه است، سربازانش عموم مردم و افسرانش بهترین عبادت کنندگان. ماه سخن گفتن با خدا و بیدار شدن و بیدار کردن و مهیا شدن است در این ایام مبارک خوردن انکار می شود تا به اصل وصل گردیم. اگر بخواهیم محاسن و فواید روزه و روزه داری را بر شماریم و به هر کدام اشارتی کنیم، واقعاً ملاحظه می گردد این برکت در ابعاد گوناگونی برای آدم روزه دار ارمغان های ارزنده ای به همراه می آورد. وقتی از تربیت روح و حالات درونی انسان سخن
می گوییم به ابزاری نیاز داریم، فضایی نیز برای تحقق این امر لازم است. روزه این امکان را فراهم می سازد که خودسازی را تمرین کند و ویژگی بارز انسانیت را در خود احیاء و شکوفا سازد. در این ایام کشتی متلاطم روح انسانی به ساحل آرامش می رسد و فرصت ارزنده ای است که آدمی در این کرانه معنوی قلب خویش را به ملکوت پیوند زند. در ماه رمضان ما می توانیم این ماده خام را که در وجودمان داریم به محصولات مولّد و مفیدتری تبدیل کنیم، همچنین یک نوع مراقبت افزون تری بر چنین ساخت و سازی داریم. روزه همچون محلولی از املاح نقره است که شیشه عکاسی دل را به آن آغشته می سازند تا تصاویر زیبایی از محاسن ملکوتی روی آن نقش بندد، چون روزه تاریکی های روح و ظلمت های دل را زایل می سازد، قلب آدمی نور حقیقت را جلب می کند، در واقع روزه چون ذره بینی است که موجب تمرکز و توجه نور راستی و درستی می گردد البته نور معنویت محدودیتی ندارد و همه جا هست امّا در جاهایی تابش افزون تری دارد که یک زمینه مساعد و شرایط کافی به وجود آید. روزه به این اکتفا نمی کند که صرفاً آن نور را به سوی قلب رهنمون سازد بلکه دقت می نماید که اولاً مبادا این نور کم رنگ گردد و ثانیاً اجازه نمی دهد ظلمت هایی که شیاطین انسی و جنی تولید می کنند این پرتو افشانی را تحت الشعاع قرار دهند.
سخن عطار در آثارش، ساده و گیراست

نیشابور، یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است و از دیرباز اهمیت ویژه ای داشته است. بعد از ورود اسلام، نیشابور جایگاه خودش را به مشهد داد و دومین شهر مهم خراسان شد؛ جالب است بدانید که چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ فرهنگی، نیشابور یکی از غنی ترین شهر های کشور محسوب می شود و پرورش دهنده علما و شاعران بنام این مرز و بوم است.بارها و بارها، نام عطار نیشابوری را شنیده ایم و اگر اهل شعر و عرفان بوده باشیم حتما با اشعارش غریبه نیستیم و گهگاهی آثارش را خوانده ایم.
از زندگی عطار، دوران کودکی و آنچه به او گذشته چیزی زیاد و منبع موثقی در دست نیست. آنچه هست حاکی از آن است که او حرفه پدرش که عطاری بوده را در پیش گرفته و روزگار او را به سمتی می کشاند که به یکی از ۶ قله شعر و ادب فارسی تبدیل می شود. عطار هم طبابت می کرده و هم به شعر و عرفان مشغول بوده است؛ شعر و عرفانی که از الهامات درونی اش جریان می گرفته و مجموعه های فرهنگی بی نظیری را پدید می آورده است. عطار بخشی از دوران زندگی اش را به سفر و ملاقات عارفان و بزرگان زمان خود گذراند. از این شاعر و عارف نامی بیش از ۱۱۴ اثر وجود دارد که مهمترین آن تذکره الاولیاء، منطق الطیر، الهی نامه، مصیبت نامه، پندنامه و اسرار نامه است .سخن عطار در آثارش، ساده و گیراست؛ او برای بیان مقاصد عرفانی خود، کلام ساده و خالی از هرگونه آرایش انتخاب کرده است. همچنین کمک گرفتن او از تمثیلات و بیان داستان ها و حکایات مختلف یکی دیگر از جاذبه های آثار اوست که باعث شده سرمشق عرفای نامی بعد از خود مانند مولوی و جامی قرار گیرد.

آبشار گنده گاو

این آبشار در شهرستان نهبندان، بخش شوسفو در منطقه چاهدراز قرار گرفته است. این آبشار که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نهبندان است توانسته است طبیعت بسیار زیبا و دیدنی را به ارمغان آورد. آبشار گنده گاو در منطقه ای نسبتا کوهستانی و سرسبز واقع شده است. یا توجه به کویری بودن منطقه نهبندان، حضور این آبشار روح تازه ای به این منطقه بخشیده است و توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید. آبشار گنده گاو، از جمله زیبایی های نادر شهرستان نهبندان است. منطقه ای که سالهاست از کم آبی رنج می برد، وجود این آبشار مردمان این منطقه را امیدوار ساخته است. بنابراین، اگر قصد سفر به یک منطقه کویری دارید و همزمان به فکر دیدن مناظر زیبای کوهستانی هستید و علاوه بر این دیدن یک منطقه سرسبز و آبشار را در ذهن می پرورانید، سفر به شهرستان نهبندان می تواند همه این رؤیاها را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت