بسته موفقیت

مشاوره کنترل اضطراب

مطالعات روانشناسی نشان می دهد که روشهای کلی برای کنترل و مدیریت استرس وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از کمک به خود از طریق تغییر سبک زندگی، استفاده از تکنیک های روان شناختی مدیریت هیجان و دارو درمانی. گاهی اوقات با به به وجود آوردن تغییراتی در سبک زندگی روزانه می‌توان استرس‌های خود را به سادگی مدیریت کرد. از جمله کارهایی که در این زمینه بسیار موثر است می‌توان به گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، اهمیت دادن به برنامه غذایی، پرداختن بیشتر به معنویات، اهمیت به بهداشت خواب و… اشاره کرد.
برای درمان و کنترل استرس دو راه پیش رو دارید، یا اینکه بتوانید عوامل فشار زندگی خود را پیدا کنید و آن‌ها را حل و فصل نمایید و یا اگر امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد مدیریت هیجانی را بیاموزید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه مشکلات زندگی شان قابل حل نیست به روش‌های ناکارمدی برای کنترل هیجانات منفی خود دست می‌زنند. برای مثال بسیاری از افراد به همین خاطر به اعتیاد پناه می‌برند. در حالیکه راهکارهای سالمی برای کنترل استرس و هیجانات منفی در زندگی وجود دارد. از جمله این راهکارها می‌توان به استفاده از تکنیک‌های ذهن آگاهی، تنفس عمیق، ریلکسیشن و… اشاره کرد. شما می‌توانید برای یادگیری تکنیک‌های مدیریت استرس و کاهش اضطراب با مشاورن مرکز روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی این مرکز بهرمند شوید. از آنجایی که اکثر افراد با یادگیری تکنیک‌های کنترل استرس و استفاده از مشاوره کنترل استرس مشکلشان بر طرف می‌شود، استفاده از دارو برای درمان استرس کمتر اتفاق می‌افتد اما چناچه وضعیت فرد بسیار وخیم باشد، روانشناس فرد را به یک روانپزشک ارجاع می‌دهد تا در کنار درمان روان شناختی دارو درمانی نیز انجام شود. در دارو درمانی معمولا از داروهای ضد افسردگی، ضد اضطراب، خواب آور و… جهت درمان استرس استفاده می‌شود. قبل مصرف هر دارویی توصیه می‌کنیم حتما به یک روانشناس مجرب و ماهر مراجعه کنید.

فواید بالقوه‌ی گوش دادن به موسیقی چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهد پخش موسیقی به عنوان زمینه، هنگامی که فرد در حال انجام فعالیت دیگری است و روی آن تمرکز کرده می‌تواند عملکرد او را در کارهایی که نیاز به درک و شناحت دارد بالا ببرد. مطالعه‌ای دریافت موسیقی با ریتم تند منجر به افزایش سرعت در کار و پردازش شده و موسیقی با ریتم تند و ریتم ملایم هم می‌تواند حافظه را تقویت کند.
بهتر است این بار اگر قصد انجام کاری را داشتید، موسیقی زمینه پخش کنید تا عملکرد ذهنی‌تان بهتر شود. البته توصیه می‌کنیم سراغ تِرک‌های بدون کلام بروید تا تمرکزتان با شعر و کلام بهم نریزد.
سالهای سال است که گفته می‌شود موسیقی می‌تواند به کاهش و مدیریت استرس کمک کند. گوش دادن به موسیقی ملایم و آرامشبخش می‌تواند روشی موثر در غلبه بر استرس باشد و این چیزی است که علم هم آن را ثابت کرده. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، افراد شرکت کننده قبل از اینکه در معرض استرس قرار بگیرند، در یکی از شرایط مشخص شده بودند و سپس از آنها تست استرس روانی اجتماعی گرفته شد. برخی از افراد به یک موسیقی ریلکس کننده گوش داده بودند، برخی دیگر به صدای امواج کوچک آب و بقیه نیز هیچ محرک شنوایی دریافت نکرده بودند. نتایج نشان داد گوش دادن به موسیقی روی واکنش انسان به استرس، مخصوصا روی سیستم عصبی خودکار تاثیر دارد. افرادی که به موسیقی آرامش بخش گوش داده بودند، بعد از قرار گرفتن در معرض استرس، سریع‌تر توانسته بودند شرایط روحی خود را بازیابی کنند.

غار بتو سرایان

این غار در نزدیکی روستای چرمه در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر سرایان واقع است. در نزدیکی این غار زیارتگاه پیراباذر از اماکن تفریحی و زیارتی شهرستان سرایان قرار دارد. برای پیمایش این غار تجهیزات پیشرفته غارنوردی مورد نیاز می‌باشد. قندیل‌های زیبای آهکی به اشکال مختلف، حوضچه‌های آب معدنی، بلورهای زیبای کوارتز و کلسیت از شگفتی‌های داخل غار می‌باشند. پس از دهانه غار یک محوطه ۵۰ متری قرار دارد که در انتهای آن چاهی به عمق حدوداً ۲۵ متر به خوبی قابل رؤیت است. این غار دارای دو دهانه می‌باشد. دهانه ورودی «اژدها» نامیده می‌شود و دهانه خروجی که بسیار مخوف و عظیم است، «بتو» نام دارد. یکی از نکات جالب، وجود گیاهی بود که در مقابل نور چراغ حالت فلورسنت به خود می گرفت ونور منتشر می کرد.دریکی از چاه ها حوضچه ای خشک شده بود که کف آن از بلورهای سفید و زیبا مفروش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت