بسته موفقیت

«درمان شوپنهاور»

همه ما زمانی ممکن است، به این فکر بیفتیم که در مواجهه به مرگ چه کار خواهیم کرد.
ژولیوس که یک روان درمانگر است، پس از یک معاینه پزشکی، از سرطان درمان ناپذیر خود آگاه می گردد. مواجهه با مرگ، ژولیوس را به فکر بازنگری در زندگی و کار خود می اندازد.
در تکاپوی بازبینی گذشته ، ژولیوس با یکی از بیماران خود به نام فیلیپ مواجه می شود. فیلیپ را ۲۳ سال پیش برای اعتیاد جنسی، درمان می کرد. در آن زمان تنها روش ارتباط فیلیپ با سایر انسانها، ارتباطات جنسی بود که با زنان بیشماری برقرار می کرد و درمان ژولیوس برای او ناکام ماند.
حالا فیلیپ ادعا می کرد که خود را با مطالعه آثار فیلسوف بدبین و انسان گریز تاریخ «آرتو شوپنهاور»درمان کرده است. در نهایت شگفتی، فیلیپ مشاور فلسفی شده بود و در مقابل تعلیم روش شوپنهاور در درمان به ژولیوس، از او درخواست تاییده برای دریافت مجوز درمان داشت که نیازمند نظارت ژولیوس بر کار فیلیپ طی یک دوره بود.ژولیوس بی میل بود، چطور ممکن بود که فیلیپ، درمانگر شود؟ او هنوز هم همان آدم مغرور، بی ملاحظه و خودمحوری بود که قبلا بود. بالاخره ژولیوس موافقت کرد ولی به شرطی که فیلیپ ابتدا برای ۶ ماه در جلسات گروه درمانی او شرکت کند، به این امید که فیلیپ در ارتباط با سایر بیماران گروه درمان متوجه رفتار انسان گریز خود گردد و مهارت های ارتباطی او برای درمان گر شدن بهبود یابد.فیلیپ وارد گروه درمانی می شود اما او بیشتر سعی می کند تا فلسفه شوپنهاور را که به زعم او قادر به درمان همه است، به گروه بیاموزد. به زودی ژولیوس و فیلیپ که دو دیدگاه متفاوت در درمان استفاده می کنند، برای تصاحب قلب و ذهن اعضای گروه با هم رقابت می کنند. آیا این آواز قوی ژولیوس می گردد و منجر به متلاشی شدن گروه و به باد رفتن سالها کار می شود؟ یا اینکه اعضای گروه و فیلیپ دچار تحولی شگرف می گردند.این داستان واقعیت و خیال را در هم می آمیزد و تصویر دقیقی از گروه درمانی در عمل ارائه می کند، به علاوه اینکه زندگی آرتور شوپنهاور و تاثیر آن در زندگی فیلیپ و تحول او را، به تصویر می کشد.

برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال ۱۴۰۰
بیایید در این روزهای اول سال نگاهی به سالی که گذشت بیندازیم. همه‌ی ما مسلما آرزوهای کوچک و بزرگی داشتیم که تصمیم داشتیم حتما آن‌ها را برآورده کنیم و در ابتدای سال تصمیم می‌گیریم که امسال باید به این اهداف برسیم. هنگامی‌که هر فرد‌ی به جای آرزو کرد‌ن و رویا پرد‌ازی و ای کاش گفتن و غرغر کرد‌ن از وضعیت فعلی خود‌، اهد‌اف قد‌رتمند‌ی مبتنی بر ارزش‌های فرد‌ی را برای خود‌ معین و مشخص کند‌، به سمت یک زند‌گی مثبت و مولد‌تر پیش‌خواهد‌ رفت. احساسات و هیجانات منفی مثل اضطراب، افسرد‌گی، ناکامی، ترس، عصبانیت، خشم و استرس به سراغ افراد‌ بد‌ون جهت‌گیری و بی برنامه‌ می‌روند‌ و د‌ر نتیجه افراد‌ معمولاً هیچ‌گاه هد‌ف متمرکز و امید‌ی برای د‌ستیابی به آن ند‌ارند‌.مشخص کرد‌ن و تعیین هد‌ف‌ ما را از رویاپرد‌ازی با امید‌ اند‌ک و احتمال د‌ستیابی کم و نامعلوم بسوی نتایج و روابطی که می‌خواهیم و به د‌نبالش هستیم رهنمون خواهد‌ بود‌. گذراند‌ن زند‌گی با طرز تلقی و نگرش: «صبرکن ببین چی پیش‌می‌آید‌»، هد‌ر د‌اد‌ن پتانسیل و قد‌رت فرد‌ی است.اهد‌اف قد‌رتمند‌، کاملاً خاص و مشخص‌اند‌. این نوع اهد‌اف با کلماتی اد‌ا می‌شوند‌ که به ما تصویر ذهنی روشن و د‌قیقی از آنچه می‌خواهیم به د‌ست آوریم می‌بخشند‌. با خواند‌ن آن اهد‌اف از روی کاغذ یاد‌د‌اشت، خود‌ د‌قیقاً می د‌انیم که چه می‌خواهیم.هرچه‌قدر هد‌ف گذاری مشخص و روشن‌تر باشد‌ بهتر و سریع‌تر می‌فهمیم که چه باید‌ بکنیم و چگونه باید‌ حرکت کنیم تا قاد‌ر باشیم منابع و مواد‌ د‌ستیابی به آن‌را فراهم سازیم.

اقامتگاه بوم گردی کاروانسرای کلمرد

یکی از بزرگترین و بکر ترین اقامتگاه های خراسان جنوبی اقامتگاه بوم گردی کاروانسرای کلمرد است که با نام رباط کلمرد نیز شناخته می شود و در ۸۰ کیلومتری طبس واقع شده است. این کاروانسرا در مسیر جاده تهران – طبس قرار داشته و اکنون تبدیل به یک مسیر کم تردد شده است. فضای آرام و طبیعت دست نخورده کاروانسرای کلمرد باعث شده است که این منطقه به عنوان بکرترین کاروانسرا در کویر مرکزی ایران مورد توجه گردشگران و توریست ها قرار بگیرد ، همچنین آسمان صاف و عاری از هر گونه آلودگی باعث شده که فضای مناسبی جهت رصد آسمان و ستارگان فراهم آید.از جاذبه های طبیعت گردی و توریست گردی این منطقه می توان به ماسه زار های کویر حلوان که برای کویر نوردی مناسب و همچنین ارتفاعات جعبه ای برای کوه نوردی و صخره نوردی اشاره کرد که واقعا بی نظیر و دیدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت