بسته موفقیت

چه زمانی روانشناس نیاز داریم؟

زندگی به ندرت بدون چالش به پیش می‌رود. با این حال مسائلی وجود دارند که ممکن حل ناشدنی جلوه کنند. مرگ فصل جدایی ناپذیر زندگی است اما این دانش به هیچ وجه کنار آمدن با آن را تسهیل نمی‌کند. هر کسی فقدان عزیزی را تجربه کرده، چه مرگ والدین و چه مرگ حیوان خانگی، اما روش مقابله با آن برای هر شخصی منحصر به فرد است.سوگواری عمومی و خصوصی هر دو رایج هستند اما اجتناب از واقعیت‌های فقدان می‌تواند منجر به بروز مشکلات طولانی و ماندگارتری شود. روانشناس می‌تواند راه درست کنار آمدن با مرگ کسی را که به شما نزدیک بوده است نشان دهد. سطوح مختلفی از زندگی استرس زا هستند و بسیاری از موقعیت‌ها از مصاحبه شغلی گرفته تا مشکلات رابطه موجب اضطراب در مردم می‌شود. هجوم احساسات درماندگی و نا امیدی علامت رایج افسردگی است.در حالی که برخی افراد اعتقاد به از بین رفتن ناگهانی افسردگی دارند اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد. افسردگی بیماری روانی شایعی است که در آن فرد علاقه‎ی خود را به خیلی از چیزها از دست داده، احساس خستگی کرده و اغلب در کنترل عواطف و احساسات خود با مشکل روبه‌رو است.
ترس از ارتفاع و عنکبوت خیلی شهرت دارد اما بعضی از ترس‌های ناشناخته و غیر عادی می‌توانند زندگی شما را مختل کنند. برای مثال سیتوفوبیا (ترس از خوردن) برای سلامتی بسیار خطرناک است.یک روانشناس با تجربه در غلبه بر این ترس‎ها به شما کمک می‌کند تا کارتان به جاهای باریکی مثل پلی‌فوبیا (ترس از خیلی چیزها) یا فوبوفوبیا (ترس از ترس) نکشد. روابط خانوادگی، شخصی یا کاری فراز و فرود های خود را دارند. با این که داشتن رابطه می‌تواند یکی از بهترین برهه‌های زندگی باشد اما در عین حال برای برخی افراد سرچشمه‌ی استرس و مشکلات است.کار با یک روانشناس به صورت فردی یا گروهی گره‌هایی را از روابط باز می‌کند که ممکن است حتی گریبان‌گیر بهترین روابط هم بشوند.


آشنایی با آداب چهارشنبه سوری در خراسان‌جنوبی
مردم خراسان‌جنوبی از دیرباز با طبیعت سرسخت این منطقه کویری دست و پنجه نرم کنند. آنها در طول تاریخ توانسته‌اند زندگی پایداری را در شرایط سخت پدید آورند. همین مساله باعث شده‌است تا خصلت‌های فرهنگی و تاریخی خود را داشته‌باشند. کشاورزی، باغداری، پیشه‌وری و دامداری از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی مردم خراسان‌جنوبی است و همین مساله روی فرهنگ و باورهای آنها تاثیر به‌سزایی گذاشته‌است.بیرجندی‌ها اسفندماه را «ماه نوروز» می‌نامند و آن را مقدمه‌ بهار می‌شناسند و برای استقبال از نوروز آیین‌هایی از جمله کاشت سرسوزی، سمنوپزان، رسم شاه مولایی، حنابندان، کوزه‌شکنی، نان‌پزان، ریگ و کوزه، شیرینی‌پزان، پرداخت دین، فاتحه‌خوانی، خانه‌تکانی سال نو و آماده‌کردن آجیل شب عید مانند کشمش، عناب، نقل و تفت دادن یا شور کردن تخمه و پسته را انجام می‌دهند.در برخی روستاهای خراسان جنوبی از جمله مناطق خضری مردم کارهای جالبی در کنار مراسم چهارشنبه سوری اجرا می‌کنند. اگر چهارشنبه آخر سال مصادف با شب چهارده ماه باشد، هر خانواده، به تعداد افراد خانوار، سنگ‌های کوچکی را داخل یک کوزه می‌ریزند، آن گاه کوزه را داخل تنور و رو به قبله قرار می‌دهند. در شب چهارشنبه‌سوری، ریگ‌ها را از کوزه خارج می‌کنند و هم زمان با خارج‌کردن سنگ‌ها، یکی از اعضای خانواده شعری دوبیتی یا تک بیتی‌ای را به نیّت دیگران می‌خواند و به این ترتیب فال هر کدام را در سال آینده پیش‌بینی می‌کند. این مراسم به نام «ریگ وَ کوزه» معروف است.

آبشارهای دره سبزرود سرایان

آبشارهای دره سبزرود سرایان یکی از جاذبه های بسیار دیدنی و ییلاقی است که در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان سرایان قرار دارد. این آبشارها برای کوهپیمایی و صخره نوردی مکان مناسبی محسوب می شوند. برای دیدن از ابشار دره سبز باید چند روستا را پشت سر بگذرانیم. یکی از این روستا ها به نام کریمو که اخرین روستا محسوب می شود. طی مسیرمنظره کوهی با صخره هایی که رنگ انها سفید و بسیار بلند می باشد مسیر حرکت را مشخص می کند. این مسیر در کنار رود خانه ای قرار گرفته که به یک سد منتهی می شود. در این دره راه هایی بسیار سخت و در عین حال زیبا و دیدنی واقع شده است که حتما باید لوازم کوه نوردی همراه داشته باشیم تا بتوانیم با سهولت بیشتر از آن دیدن کنیم. منطقه آبشارهای دره سبزرود جزو مناطق حفاظت شده است و گونه های ارزشمند جانوری مانند بزکوهی و قوچ را می توان در آنجا دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت