بسته موفقیت

با افراد خلاق حشر و نشر داشته باشید 
 علم این مسئله را ثابت کرده است که «خلاقیت مانند بیماری سرماخوردگی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود»، به ویژه اگر شما رهبر یک گروه باشید، بهتر می توانید خلاقیت را به دیگران انتقال دهید. شاید در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما شما باید خود را به شکل خلاقانه ای ابراز کنید. از یکی از همکارانتان در مورد ایده ای که دارید، نظرسنجی کنید. اگر مالک کسب و کار هستید، جلساتی را ترتیب دهید تا در مورد پروژه های نوآورانه تان صحبت کنید. اگرچه ممکن است این نظرسنجی ها برایتان کمی سخت و ناراحت کننده باشند، اما باعث می شوند که هرچه زودتر به ضعف ها و مشکلات احتمالی ایده هایتان پی ببرید.
آرامش درون
 تمرکز: چگونه آرام شویم؟ نیازی نیست به میان دشت‌ها و کوه‌ها بروید. ۵ دقیقه سکوت و آرامش می‌تواند همان مزایای مدیتیشن را داشته باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اختصاص دادن دو زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می‌تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد. روی تنفستان تمرکز و احساس کنید همه اضطراب‌ها از وجودتان خارج می‌شوند.گوش دادن به موسیقی: تا زمانی که از آن لذت می برید و به شما آرامش می بخشد، مهم نیست که چه سبکی است.موسیقی غذای روح است و یک راه فوری برای به دست آوردن آرامش ذهن می باشد. 
 نفس عمیق کشیدن: راه آسان‌تری هم برای آرام شدن وجود دارد؟ نفس‌های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید.
 تمیز بودن: تمیزکاری منظمی را داشته باشید. کثیفی می تواند احساس تنش اضافه کند و یک خانه تمیز اجازه می دهد تا ذهنتان آرام تر شود.
 شمارش معکوس: نه، این یک تست هوش نیست اما راهی مناسب برای آرام شدن محسوب می‌شود. وقتی نگرانی‌هایتان بیش از حد شدند، سعی کنید از ۱ تا ۱۰ بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز کردن روی اعداد هستید، فکر مصاحبه‌های کاری و مشغله‌های دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند.
 بخندید: برای آرامش اعصاب چه کنیم؟همیشه بخندید. وقتی می‌خندید می‌توانید قسمت‌های زیبای زندگی را هم ببینید.

تأثیر قرنطینه بر سلامت روان افراد تنها و سالمندان
«سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای اقشار پرریسک در مقوله کرونا هستند.» یک پیام آشنا در دو ماه گذشته برای سالمندان ‏با این شعار که ابتلا به کرونا یعنی مرگ.
  رابعه موحد، روانشناس معتقد است قرنطینه این روز‌ها و این پیام‌ها به معنای استرس و ‏اضطراب برای همه اقشار جامعه به‌ویژه سالمندان است. 
 «صداوسیما می‌تواند با حذف این پیام‌ها و پخش برنامه‌های ورزشی مخصوص سالمندان به این ‏بخش از جامعه انگیزه بدهد. بهزیستی می‌تواند مشاوره‌های تلفنی را هم راه‌اندازی کند، چون سالمندان نیاز به صحبت ‏کردن و گفتن از مشکلات‌شان دارند. هرچند نزدیکان سالمندان هم می‌توانند مشاوره آنلاین برای سالمندان‌شان بگیرند.» موحد ‏دادن انگیزه برای گذر از این روز‌ها را در سالمندان تأثیرگذارتر می‌داند. «سالمندان باید امید و انگیزه بیابند که دوران کرونا تمام ‏می‌شود و آن‌ها می‌توانند بعد از قرنطینه به زندگی برگردند.» سالمندان از چند منظر تحت استرس این روز‌ها هستند؛ استرس قرنطینه، ‏نداشتن فعالیت‌های جزئی روزانه، ترس از آلوده شدن و کاهش همان رفت‌وآمد‌ها و مراودات حداقلی. هرچند بخشی از سالمندان ‏قبل از کرونا هم زندگی در تنهایی را تجربه کرده‌اند، اما با وجود قرنطینه و خطری که سلامتی‌شان را تهدید می‌کند، استرس ‏تن‌هایی نسبت به گذشته برای این افراد مضاعف می‌شود؛ استرس‌هایی که با ادامه‌دار بودن سلامت جسمانی آنان را هم به خطر ‏می‌اندازد. استرس بی‌شک در صورت ادامه‌دار شدن سیستم ایمنی سالمندان را ضعیف می‌کند و آن‌ها علاوه بر اینکه مستعد ابتلا به ‏کرونا می‌شوند بلکه بیماری‌هایی با زمینه‌های عفونی هم سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت