بسته موفقیت

چگونه شاد باشیم

برنامه ریزی به منظور درست و بموقع انجام دادن کارها به کاهش استرس و افزایش شادی منجر می شود. تهیه فهرستی از موفقیت ها و تمرکز بر آنها. برقراری روابط اجتماعی و رفت آمد با دوستان و اقوام. تمرین مثبت نگری: تهیه فهرستی از ویژگی های خوب نزدیکان و اطرافیان و مرور آنها. مشورت: همفکری هنگام تصمیم گیری منجر می شود تا تصمیمات بهتری بگیرید و ترس از شکست در شما کاهش یابد. شمارش نعمت ها و تهیه فهرستی از دارایی های مادی و غیرمادی و تمرین شکرگزاری. گوش دادن به موسیقی: موسیقی، نواحی خاصی در مغز راتحریک می کند که به افزایش شادی منجر می شود.

این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

حال وقت آن رسیده که از هر روز نهایت استفاده را ببری و کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم. جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز شور و نشاط جوانی را از دست نداده‌اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌اید، ”زندگی” را شروع کنید. تمام آن شب‌هایی که پای تلویزیون نشستید را بهتر نبود به یک کنسرت یا سالن سینما می‌رفتید؟ هرگز حدسش را نمی‌زنید ممکن بود با چه کسانی دوست شوید یا چه نکات تازه‌ای یاد بگیرید.با مسافرت کردن چیزهائی یاد می‌گیرید که هیچ مدرسه‌ای قادر به آموزش آنها نیست و به خاطر داشته باشید که با بچه‌دار شدن، انجام این مهم بسیار سخت‌تر می‌شود. آن چه که دوست دارید را انجام دهید و نه آن چه که دیگران از شما انتظار دارند. عزم‌تان را جزم کنید، مسئولیت تصمیم‌تان را بپذیرید و حرکت کنید.چرا یک جا نشسته‌اید و مرتبا از شغل فعلی‌تان که دوستش ندارید شکایت می‌کنید؟ به جای این کار بی‌حاصل شجاع باشید و شغل دیگری را امتحان کنید. رو به پیری می‌روید و هنوز مستاجرید یا خانه‌ کوچکی دارید. وقت آن نرسیده که پول‌تان را پس‌انداز کنید؟بین این گزینه و مورد قبلی مرز باریکی وجود دارد. مقدار زیادی پول پس‌انداز کرده‌اید اما چه فایده که هیچ لذتی از آن نمی برید؟اگر در یک رابطه بد دست و پا می‌زنید احتمالا بعد از مدتی آن را کنار خواهید گذاشت اما اکثر مردم حسرت این را می‌خورند که چرا زودتر این کار را نکرده‌اند.

افراد موفق ۵ عادت خوب دارند!
تعیین هدف باید به عادت شما تبدیل شود. باید بتوانید هدف هایتان را مشخص و خودتان را وقف رسیدن به آن ها کنید. اهداف برای افراد موفق اهمیت زیادی دارند. آن ها دقیقا می دانند که چه می خواهند، اهدافشان را جایی ثبت می کنند و برای رسیدن به آن دقیقا برنامه ریزی می کنند.دومین عادت افراد موفق نتیجه محور بودن آن ها است. این ویژگی دو تمرین دارد. اولین تمرین این است که مدام تلاش کنیم که چیزهای جدید یاد بگیریم. دومی هم در واقع مدیریت زمان است. مدیریت زمان به این معنی که اولویت بندی های مشخصی داشته باشیم و به صورت واضح و مشخص نهایت استفاده از زمان را ببریم.سومین عادت این است که تلاش کنیم که واقعا کاری انجام بدهیم. این ویژگی به خصوص برای موفقیت در زمینه های مادی بسیار اهمیت دارد. در واقع این توانایی است که کارها را انجام دهیم و سعی کنیم آن ها را هر چه سریعتر به پایان برسانیم. از طرفی هم پروراندن حس ضرورت و تعصب برای انجام کار بسیار مهم است.چهارمین عادت افراد موفق این است که آن ها دائما با آدم ها در ارتباطند. این جایی است که در واقع شما روابط را در مرکزیت زندگی خود قرار می دهید. تصمیمی برای رشد دادن حس صبر، مهربانی، همذات پنداری و درک بیشتر است. تقریبا تمام شادی شما در زندگی با توانایی تان در برقراری ارتباط با آدم ها رابطه مستقیمی دارد.پنجمین عادت افراد موفق صداقت و درستی است. در نهایت شخصیتی که در شما همزمان با مراحل مختلف زندگی رشد پیدا می کند، مهم ترین چیز است.صداقت از این نوع که به “اصل واقعیت” در هر کاری پایبند باشید. اهداف رو مشخص کنید و تمام برنامه هایتان را حول همان ارزش ها به پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت