بسته موفقیت

هدف های تان را مشخص کنید

شاید اکثر اشخاص در زندگی انرژی زیادی را دارند و این انرژی را به علت نداشتن یک هدف خاص از دست می دهند و آن را به بدترین شکل ممکن می سوزانند یکی از اهمیت های هدف این هست که ما انرژی و تلاشی که داریم را در یک مسیر درست قرار میدهیم و بر اساس انرژی و تلاشی که می کنیم نتایج و بازخوردهای را می گیریم.و اگر ما بتونیم به واسطه هدف گذاری انرژیمان را هدایت کنیم و نتایج را بگیریم انوقت اشتیاق بیشتری را برای ادامه دادن به دست می اوریم و همین سبب میشود چرخه زندگی ما همیشه در حال چرخش باشد و انگیزه برای ادامه دادن داشته باشیم. آشنایی با انواع هدف و کشف هدف زندگی باعث رشد می شود.

لزوم حفظ سلامت سالمندان

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی اظهار کرد: تغییرات فیزیکی‌ و جسمانی که در این مرحله از زندگی‌ پیش می‌‌آید را باید پذیرفت و بر روی کارهایی که می توان انجام داد، بیشتر تمرکز کرد به عنوان مثال اگر به دلیل کاهش دید و یا کم شدن شنوایی مجبور به استفاده از عینک و یا سمعک میباشند، حتما استفاده کنند و خود را از نعمت دیدن یا شنیدن بهتر محروم نکنند. وی حفظ و تقویت روابط اجتماعی را در سلامت روان سالمندان موثر خواند و گفت: کسانی‌ که با اعضای خانواده، دوستان و آشنایان ارتباط خوبی‌ دارند، علائم آلزایمر دیرتر از کسانی‌ که گوشه گیر و کم ارتباط هستند ظاهر می شود بنابراین سالمندان میتوانند با دوستان هم‌سن و سال خود در محل هایی مانند پارک، کتاب خانه، کافی‌ شاپ، مراکز خرید، رستوران و یا در منازل خود قرار ملاقات بگذارند و در فعالیت های داوطلبانه اجتماعی شرکت کنید. یوسف نژاد ادامه داد: سالمندان
می توانند، سرگرمی تازه‌ای یاد بگیرند، به گلکاری و باغبانی بپردازند، هر از گاهی با خانواده و نوه اوقات خوبی‌ را بگذرانند، با دوستان خود بازی‌های فکری و شطرنج انجام دهند. یوسف نژاد بیان داشت: در دوران سالمندی، با توجه به داشتن وقت بیشتر می توان به کارهای مورد علاقه پرداخت بنابراین بایستی استرس، دلهره و نگرانی را کاهش داد چرا که مواد شیمیایی تولید شده در بدن هنگام استرس باعث اثرات منفی‌ در مغز می شود و تمرکز، یادگیری و عملکرد حافظه را دچار اشکال می‌کند و در وضعیت جسمانی نیز مانند بالا رفتن فشار خون اثر می‌‌گذارد.

ویژگی‌های خانواده منسجم و پایدار
نسبت به یکدیگر وفاداری دارند. این اصل را هدف خود می‌دانند و هم دیگر را به وفادار بودن به خانواده تشویق
می کنند.خشنودی خود را از کانون گرم خانواده ابراز می کنند. در صورت رضایت مندی از خانواده خود حتما آن را بیان می کنند و این از مهم ترین خصوصیات خانواده مستحکم و پرانرژی است. کلمات پراحساس و رضایت بخش به افراد خانواده انرژی مضاعف می‌دهد و اعضا برای ادامه زندگی مشتاق تر می شوند.درست انتخاب می کنند تا خانواده شان پایدار باشد. کانون خانواده محل مناسبی برای دوری از مشکلات است. انتخاب همسر مناسب، ما را به این اصل می رساند. وقتی شما، فرد مناسب و هم کف خود را بر می گزینید، حتما او در مشکلات شما را یاری می کند.
زمان را با هم صرف می کنند. این خانواده ها معمولا با تنظیم زمان هم به شغل خود بها می دهند و هم اینکه زمان مناسبی را با افراد خانواده می گذرانند.مهارت های ارتباطی خوبی با یک دیگر دارند. افراد خانواده مستحکم همیشه درهای ارتباط با دیگر اعضا را به روی هم دیگر باز می گذارند. با این ترفند ظریف اعضا حس می کنند که یک حامی دلسوز دارند.این نیست که اعضا با هم اختلاف ندارند بلکه با صحبت و هم فکری و مشاوره با هم مشکلات و اختلاف ها را با خلاقیت حل می کنند و با این عمل اتحاد را در کانون گرمشان تقویت می کنند.سبک زندگی آنان سلامت است. سبک زندگی بسیار در رفتار خانواده تاثیر دارد. خانواده هایی که تغذیه سلامت دارند، سرزنده و شاداب هستند. ورزش هم می تواند به بهبود وضع خانواده و کاهش استرس در آنان کمک کند.خانواده هایی که تغذیه سلامت دارند، سرزنده و شاداب هستند‎.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت