بسته موفقیت

خودت را بپذیر

زمانی را به فکر کردن در مورد توانمندیها و نقاط ضعف خود اختصاص دهید. به ناراحتی ها و شادی های خود توجه کنید و بدانید چه تاثیراتی بر شخصیت تان دارد از برخورد هیجانی با مسائل مختلف بپرهیزید و آرامش خود را حفظ کنید. همیشه و در همه موقعیتها سعی کنید کنترل هیجانات داشته باشید و در این راستا تلاش لازم را انجام دهید. دیدگاه فلسفی خود را درباره وجود انسان گسترش دهید. دیدگاه فلسفی درباره معنویت و فلسفه وجودی کمک می کند تا در برخورد با مسائل مختلف خردمندانه رفتار کنید. به فعالیت و رفتارهای انسان دوستانه و خیرخواهانه نسب به دیگران توجه کنید.

افسردگی در نوجوانی

تشخیص افسردگی در نوجوانان به راحتیِ بزرگ سالان نیست؛ افراد بزرگ سال، ویژگی‌های شخصیتی و خلق باثبات‌تری دارند و وقتی افسردگی از راه می‌رسد، معمولا از دید اطرافیان‌شان پنهان نمی‌ماند. اما در نوجوانان تغییرات فیزیکی متعدد، خلق‌وخو، رفتار و عزت‌نفس آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل افسردگی در آن‌ها معمولا با چیز‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود. درست است که دمدمی‌مزاج بودن در نوجوانان خیلی رایج است، اما افسردگی معمولا عمیق‌تر است، همه جنبه‌های زندگی فرد را دربرمی‌گیرد و صرفا به تعامل با پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده محدود نمی‌شود. نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند خشم و غم نوجوانانه را از افسردگی تشخیص بدهید ازجمله؛ تغییر در الگوی خواب، اشتها، سطح انرژی و تمرکز. نوجوانی که فقط تحریک پذیر است و نه افسرده، الگوی خواب و خوراک ثابتی دارد. تعداد زیاد دوستان نه تنها مانع افسردگی نیست بلکه گاهی محبوبیت نوجوان می‌تواند او را تحت فشار قرار بدهد؛ به این معنی که ممکن است حفظ و نگهداری این محبوبیت و برآورده کردن انتظارات گروه دوستان برای نوجوان استرس‌زا باشد. همچنین لازم است در نظر داشته باشید که افسردگی، مبنای بیولوژیک (زیستی) هم دارد و ممکن است بعضی نوجوانان بیشتر مستعد ابتلا باشند. زمینه زیستی وقتی با عوامل استرس‌زای دوران نوجوانی همراه می‌شود، فرد را آسیب‌پذیرتر می‌کند. نوجوانان ممکن است تعدادی از روابط دوستانه‌شان را حفظ کنند یا حتی در گروه‌های دوستی تازه و متفاوتی عضو شوند.

موفقیت‌تان را جشن بگیرید
ما به طور معمول آن‌قدر دقت صرف فکر کردن به مشکلات و ناامیدی‌هایمان می‌کنیم که دیگر فرصتی برای تمرکز کافی روی موفقیت‌هایمان در زندگی باقی نمی‌‌ماند. تمرکز بر راه‌های رسیدن به موفقیت، امتیازات فراوانی را برای ما در پی خواهد داشت. این تمرکز، انرژی مثبت‌تان را افزایش داده و شما را برای مقابله با چالشی جدید آمده و مهیا می‌سازد. شما در این ارتباط با توانمندی‌های منحصر به فرد خود و همکاری و مشارکت هر چه بیشتر آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید تجربیاتی که در این ارتباط کسب کرده‌اید شما را در تداوم هوشمندانه انجام هر چه بیشتر و بهتر کارهای خود یاری می‌دهد. در همین حین که به موفقیت می‌اندیشید، جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را نیز تجزیه و تحلیل کنید.ارتباطات‌تان را بررسی نمایید. چه جنبه‌هایی را در درون خود رشد و گسترش داده‌اید؟ چه ارتباطات دوستانه‌ای داشته‌اید؟ کدام ارتباط بیشترین لذت را برای شما در پی داشت؟ در لحظات سخت و دشوار زندگی، چگونه از علاقه‌مندی‌های خود دفاع و حمایت کردید؟ چه برداشت و شناختی از خصیصه‌های منحصر به فرد دیگران دارید؟ موفقیت‌تان را در تمامی جنبه‌های زندگی بررسی کنید، روی این نکته تمرکز و فکر کنید که در مورد شرایط زندگی‌تان چه آموخته‌اید. ببینید که چطور می‌توان این درس‌ها را در آینده به کار بست. شاید جنبه‌هایی در زندگی‌تان وجود داشته باشد که کمتر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اید. شاید بخواهید در آینده تمرکز بیشتری روی این حوزه‌ها داشته باشید. حال با این تفاسیر آیا دوست دارید در زندگی موفق‌تر باشید توصیه می‌کنم استراتژی موثر و شخصی‌تان را برای نیل به موفقیت در زندگی توسعه و گسترش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت