بسته موفقیت

چه چیزی بخوانیم؟

کتاب ما را با فرهنگ بومیان مناطق دیگر دنیا آشنا می‌کند و هر آنچه در سفر تجربه می‌کنیم برای‌مان به تصویر می‌کشد. سفرنامه‌ها منابعی عالی برای این کار هستند. راوی سفرنامه کشورها و سرزمین‌های دیگر را طوری توصیف می‌کند که برای‌مان ملموس باشد. البته اگر سفرنامه دوست ندارید، می‌توانید رمان‌هایی را بخوانید که نویسنده در آنها موقعیت‌های جغرافیایی داستان را توصیف کرده است. برخی کتاب‌ها هم شما را با قهرمان داستان درگیر می‌کنند، طوری‌که احساس می‌کنید در تمام مسیر با او همراه هستید. بااین‌حال، اگر برای مطالعه فرصت ندارید، می‌توانید کتاب صوتی گوش بدهید.

به آرامش واقعی برسید

اغلب آدم‌ها نمی‌دانند چه‌چیزی واقعا به آنها آرامش می‌دهد. آدم‌ها گمان می‌کنند که در حال استراحت هستند، درحالی‌که واقعا چنین نیست؛ مثلا چک‌کردن توییتر یا اینستاگرام شاید برای برخی از افراد آرامش‌بخش باشد، اما برای بیشتر ما اضطراب آورتر از هر کار دیگری است! شاید کارهایی را انجام دهید که شنیده‌اید آرامش‌بخش هستند، مثل مراقبه، چرت‌زدن یا درازکشیدن در وان آب گرم؛ اما همه این کارها به‌ نظرتان کسل‌کننده هستند و کمکی به شما نمی‌کنند. ریلکسیشن چیزی نیست که برای همه نسخه یکسانی داشته باشد. رای درک اینکه استراحت واقعی یعنی چه، باید اول طرز فکرتان را تغییر دهید. منظور از ریلکسیشن یا آرامش‌بخشی، فعالیت یا عملی خاص نیست، بلکه نتیجه آن فعالیت یا عمل خاص است. اینکه چه فعالیت‌هایی باعث آرامش شما می‌شوند، به خودتان بستگی دارد. سرگرمی ها، فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی و تمرین‌های گوناگون خودمراقبتی را امتحان کنید و ببینید چه تأثیری روی شما دارند. اگر متوجه شدید که این فعالیت‌ها باعث آرامشتان نمی‌شوند و کار دیگری برای امتحان‌کردن نداشتید، دوباره به مرحله انتخاب بروید و کارهای جدید را تجربه کنید. اشکالی ندارد، اگر به‌سراغ کارهای جزئی بروید: کارهایی که شاید حتی سبک‌سرانه به نظر برسند، مثلا تمرین روزانه تنفس یا نشستن به‌مدت ۳۰ ثانیه. قصدمندی برای استراحت حیاتی است، ۶ ساعت تمرین ریلکسیشن نامتمرکز کمتر از ۲ ساعت تمرین متمرکز و متعهدانه اثربخشی دارد

بازی با کودکان استعدادهای آنها را می شناساند

کودکان بیش فعال دچار اختلال کنترل تکانه هستند و به همین خاطر در تمرکز کردن مشکل دارند، به سادگی حواس‌شان پرت می‌شود و بیش‌ از‌ اندازه فعالند. راه‌حل معمول برای این مشکل استفاده از داروهای شیمیایی است، در حالی که که راه‌حل‌های طبیعی نیز به اندازه‌ی این داروها می‌توانند موثر باشند. دکتر فرانسس ای کاپ)و دکتر اندریا فابر تیلور با انجام پژوهشی دریافتند وقتی کودکان بیش‌فعال در فضای سبز فعالیت می‌کنند، علائم اختلال در آنها به شدت کاهش می‌یابد. نتایج این پژوهش نشان داد که قرار گرفتن در معرض طبیعت برای افرادی که در تمرکز کردن مشکل دارند و یا از رفتارهای تکانشی رنج می‌برند، مفید است. کتاب‌ها مانند یک قطار ما را به سفر می‌برند. به کشورها و سرزمین‌هایی که تاکنون در آنجا نبوده‌ایم.کلسترول نوعی چربی است که در غشای سلول وجود دارد. رژیم غذایی حاوی گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و لبنیات یکی از منابع حاوی کلسترول است. نتایج تحقیقات زیادی نشان می دهد سطح بالای کلسترول خون می تواند به حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود. از این رو، ایجاد تعادل و کاهش کلسترول خون برای حفظ سلامت ضروری است. شش علامت رایج ترین علایم کلسترول بالای خون: ورم گلو و درد قفسه سینه ،حالت تهوع، خستگی مفرط، تنگی نفس ، بی حسی یا سردی اندام های فرد، درد در گردن، فک و بالای شکم یا پشت، مصرف ماهی آزاد (سالمون) به دلیل داشتن اسید چرب امگا ۳ می تواند به کاهش کلسترول بد و فشار خون منجرشود. افراد حداقل دو بار در هفته در برنامه غذایی خود قرار دهند.
بازی با کودکان ، سبب ساختن پیوند های محکم بین فرزند و والدین می شود از سوی دیگر باعث می شود، والدین استعداد های منحصر به فرد هر کودک را بشناسد. همچنین بازی با کودکان باعث کاهش استرس والدین می گردد. . بازی به والدین اجازه می دهد تا از منحصر به فرد بودن هر کودک قدردانی کنند. بازی کردن با فرزندانتان می تواند کاهش دهنده استرس باشد. خندیدن و آرامش برای سلامتی خودتان و همچنین فرزندانتان بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که والدین اولین و محبوب ترین همبازی کودکان هستند. از همان ابتدای زندگی فرزند تان مشغول بازی با شما است ، به عنوان مثال حرکات چهره مادر در هنگام عوض نمودن پوشک و تغییرات چهره والدین در هنگام رویارویی با کودک همگی برای کودک نوعی بازی محسوب می شود. در ذکر فواید اهمیت بازی در کودکان مهم است بدانیم که کودک هنگام بازی با والدین با الگو برداری از رفتار های آنها مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند. بازی به کودکان اجازه می دهد تا قدرت تخیل ، مهارت ، توانایی جسمی ، شناختی و عاطفی خود را رشد دهند. بازی برای رشد کامل مغز مهم است. کودکان از طریق بازی می توانند در سنین بسیار پایین با دنیای اطراف خود تعامل برقرار کنند. بازی به آنها اجازه می دهد تا چیزهای جدید را با سرعت خاص خود کشف کنند ، توانایی خود را در زمینه توانایی های بدنی افزایش دهد ، مهارت های جدید بیاموزند و کارها را به روش خودشان پیش ببرند. در حین بازی با دیگران ، کودکان مهارت های رهبری را با هدایت فعالیت ها و یا با پیروی از رهبر گروه یاد می گیرند. هیچ راهی بهتر از بازی وجود ندارد که کودکان معاشرت را یاد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت