بسته موفقیت

از تخلیل خود استفاده کنید

بعد از خلاص شدن از افکار منفی از تخیل خود استفاده کنید. وقتی‌که کارها خوب پیش می‌رود، شما پر از انرژی مثبت هستید و وقتی‌که سختی‌ها را تجربه می‌کنید، شما نیاز دارید که بیشتر پر انرژی باشید. بنابراین شرایط خود را بازتعریف کنید. اگر مدام با خود بگویید که «من از کارم متنفرم» حدس بزنید که این کلمات چه احساسی را تحریک می‌کنند؟ همه‌چیز به تخیل شما بازمی‌گردد. حتی از بدترین رئیس جهان در خسته‌کننده‌ترین شغل دنیا نیز همیشه می‌توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. من یک تمرین خوب برای شما دارم: برای سه روز، فقط به افکار مثبت فکر کنید و حرف‌های مثبت بزنید. خواهید دید که چه رخ می‌دهد.

فوائد اجتماعی بودن برای سلامتی

انسان‌ها در گروه‌های اجتماعی به دنیا می‌آیند و تمام زندگی‌شان را در بخشی از یک جامعه می‌گذرانند و به همین خاطر نمی‌توان عنصر اجتماع را از تکامل فرد حذف کرد. انسان‌ها رویا دارند، یاد می‌گیرند، رشد کرده و کار می‌کنند. جامعه‌ای که در آن متولد شده‌ایم و جوامعی که در طول زندگی‌مان آنها را دنبال می‌کنیم هویت شخصی ما را شکل می‌دهند. بیشتر افراد در تعاملات اجتماعی احساس آرامش دارند و از داشتن تجربیات مشترک لذت می‌برند. همچنین برخی از افراد داشتن دوست را انگیزه‌ای می‌دانند تا به فعالیت‌های سالم بپردازند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباطات بین افراد بخش‌هایی از سیستم عصبی بدن را تحریک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی را ترشح کنند که وظیفه‌شان تنظیم واکنش‌ها به استرس و اضطراب است. به بیان دیگر زمانی که ما ارتباط چهره به چهره داریم راحت‌تر می‌توانیم در طولانی مدت به فاکتورهای استرس غلبه کنیم. همچنین کارشناسان معتقدند در نتیجه تعاملات اجتماعی دوپامین تولید می‌شود که همچون مورفین طبیعی عمل می‌کند. بررسی‌هایی که در گذشته نیز انجام شده نشان دهنده فوائد حمایت‌ها و تعاملات اجتماعی است. به طور مثال سال گذشته نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که به دلیل سرطان تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند در صورت برخورداری از حمایت‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده به لحاظ جسمی و روانی قوی‌تر هستند.

روشهای موفق افزایش صبر در زندگی

داشتن صبر یکی از رازهای داشتن زندگی موفق و سرشار از شادی است. در این مقاله به شما ۶ راه برای افزایش صبر در زندگی تان پیشنهاد می کنیم. به محض این‌که وقت آزادی به دست آوردید، خودتان را ملزم کنید که فقط یک کار واحد را انجام دهید و برای آن از جان و دل مایه بگذارید. روانشناسان معتقدند که انجام همزمان چند کار (به عنوان مثال آشپزی در حین صحبت با تلفن و تماشای تلویزیون)، ما را عصبی و کم صبر می‌کند چون تقریبا همگی ما عادت داریم که بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم! اقتصاددانان معتقدند که بشر ذاتا با فرهنگ صرفه‌جویی بیگانه است و باز هم ذاتا تمایل به این دارد که داشته‌هایش را مصرف کند چون قادر نیست که خویش را در زمان آینده تصور کند. با این حال، استقبال از آینده و رفتن به قعر آن، به ما این امکان را می‌دهد تا کم کم صرفه‌جویی را بیاموزیم. شما می‌توانید این عادت را در موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید، به عنوان مثال وقتی با یکی از اطرافیانتان بحث می‌کنید، به عواقب این مشاجره نیز فکرخواهید کرد، یا زمانی‌ که وظایف کاری‌تان را به خوبی انجام می‌دهید، حتما به آینده کاری خویش می‌اندیشید. به این ترتیب دیگر ایستادن در صف یک سوپرمارکت برایتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین همیشه و در تمام کارها نتیجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشید.‌ چهل تکه دوزی، ساختن ماکت و یا ساختن پازل‌های بزرگ و پیچیده، همگی سرگرمی‌هایی مفید محسوب می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به مرور زمان به شما کمک می‌کند که صبر و استقامت را در خود تقویت کنید. یادتان باشد که اگر سرگرمی مورد علاقه خود را در زندگی بیابید، از انجام آن حس خوب و نابی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت