بسته موفقیت

منفی گرایی یک عادت است

گاهی اوقات کنار آمدن با نقاط خوب و بد آدمها ممکن است خسته تان کند. اگر عادت داشته باشید مدام از دیگران شکایت کنید، احتمالاً کسانی را دور خودتان دارید که آنها هم همین ویژگی را دارند. اشکالی ندارد که هر ازگاهی درمورد ناملایمات زندگی شکوه کنید اما نباید این انرژی منفی را همیشه با خود حمل کنید. می توانید شکایتهایتان را با دوستانتان در میان بگذارید، اما یادتان باشد خیلی روی آنها تمرکز نکنید طوریکه منفی گرایی ویژگی اصلی شخصیتتان شود.اگر از کارهایی که غریبه ها میکنند خوشتان نمی آید، ممکن است با آنها وارد جر و بحث شوید. این رفتار زود رنجانه می تواند به دوستی هایتان هم سرایت کند.

انواع تفکر غیر منطقی

زمانی که تحت استرس هستید، سعی کنید موقعیت را شناسایی کنید و بهترین تصمیم بگیرید:
۱ـ شخصی کردن؛ نسبت دادن حوادث خارجی به خود درحالی که واقعیت حاکی از چیزی غیر از آن باشد (او امروز احوال پرسی گرمی نکرد، حتما از من دلخور است. شاید ناخواسته کاری کرده ام)
۲ـ انتخاب شواهد؛ به معنی انکار تجارب مثبت و تمرکز بر حوادث و ناکامی های منفی درک شده. یعنی فرد به طور انتخابی بر نتایج و واکنش های منفی محیط اطراف خود متمرکز می شود.
۳ـ وحشتناک جلوه دادن موضوع؛ در این حالت فرد اهمیت حادثه را به شکل اغراق آمیزی، ناخوشایند جلوه خواهد داد (من درس آمار را پاس نکردم، من آدم با استعدادی نیستم، فکرکنم اصلا نتونم فارغ التحصیل بشم.)
۴ـ بایدها ونبایدها؛ در این حالت فرد خود را مجبور به انجام کارهایی می کند که تمایل به انجام آن ها ندارد (من هرگز نباید گریه کنم، این کار در حضور دیگران جلوه خوشایندی ندارد.)۵ـ تفکر دوقطبی درک خود، دیگران و موقعیت ها به طور کاملا خوب یا کاملا بد. در این دیدگاه حد وسطی وجود ندارد (اگر نمره ۱۹ بگیرم اصلا خوب نیست، چون مثل اینه که نمره ۱۰ گرفته باشم.) ۶ـ شتاب زدگی؛ بدون وجود شواهد کافی رای به حکمی دادن ( او مرا دوست ندارد، چون کتابش را به من نداد شاید دلیل دیگه ای داشته باشد.) ۷ـ برچسب زدن؛ در نظر گرفتن یک یا چند نمونه از افکار خود و دیگران وتعمیم افراطی آن (من در مسابقه آشپزی برنده نشدم، من همیشه بازنده هستم.)

قدم هایی تا تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت

تنها شما هستید که می داند چه چیزی باعث پیشرفت تان می شود. وقتی می خواهید به هدفی برسید (چه این هدف شروع شغل جدید، نوشتن کتاب، و یا راه اندازی باشگاه ورزشی باشد)، فکرتان را با در نظر گرفتن نتیجه نهایی آغاز کنید. آن را بنویسید و هر روز کارهایی در همان راستا انجام دهید.
زمانی را بخاطر بیاورید که کاری را به انجام رساندید و به خودتان افتخار کردید. اکنون تصور کنید بهترین درآمد ممکن برای شغل جدیدی که انتخاب کردید چقدر است و تصویر همان موفقیت و احساس خوب را بخاطر آورید. برای آینده همان کار تلاش کنید و بدبینی های خود را کنار بگذارید. موفقیت شما وابسته به این که فلان مدرسه یا فلان پیشینه را داشته اید، نیست. انتظار نداشته باشید که آنچه می خواهید از انتظار آن را باشید که فرصتی بزرگ و یا حتی داشته هایتان را از دست بدهید. نمی توان یک شبه مسیر زندگی را تغییر داد. بنابراین از انتظارات و تصمیمات کوچکتر آغاز کنید و به آرامی در راستای هدفتان گام بردارید. با عجله و برداشتن سنگ بزرگ، زمینه شکست خود را فراهم نکنید. به تعویق انداختن می تواند به سرعت تبدیل به استرس شما شود. مغزتان را در حالت اجبار برای انجام کار قرار دهید. استرس، خلاقیت را از شما گرفته و سلامتی تان را به خطر می اندازد. کارتان را زود شروع کنید و برای هر مرحله، به اندازه خودش زمان بگذارید. سخت ترین و مهم ترین کارها را در راس برنامه روزانه خود قرار دهید. حتی اگر فکر می کنید انجام چند کار کوچکتر به شما کمک می کند که کار بزرگ را به پیش ببرید، باید بدانید اراده اغلب در آغاز روز (نسبت به پایان روز) قدرت بیشتری دارد. توجه کنید که چه ساعاتی بازدهی کارتان بیشتر است و برنامه خود را بر همان اساس تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت