بسته موفقیت

با تصورهای غلط پدر بودن مقابله کنید

تاثیرات پدر بودن را بر روی خودتان نشان دهید. احساسات خودتان را با همسرتان و کسانی که به زودی صاحب فرزند خواهند شد در میان بگذارید. با فرزند نوزاد خود از همان اغاز تولد بازی کنید او را در اغوش بگیرید و با او صحبت کنید. یاد بگیرید که چگونه پوشک او را عوض کنید، او را حمام دهید به او غذا دهید و در واقع قسمتی از زندگی روزمره او باشید. با خود فکر کنید که چه شغلی را برگزینید تا بتوانید برای فرزندتان هم وقت بگذارید. این تجربه‌ای است که همیشه اتفاق می‌افتد. ا خود فکر کنید که با توجه به وجود پدرتان، معلمان، مربیان، دوستان و اشنایان چه تعریف مشخصی از یک پدر می‌توانید داشته باشید.

حذف باورهای غیرمنطقی

بعضی افراد هنگام برخورد با مسایل و دیگران اصرار شدیدی دارند که ثابت کنند خودشان درست می‌گویند و بقیه افراد اشتباه می‌کنند. این یک باور غیرمنطقی است زیرا هر کسی به هر موضوعی از زاویه و دید خود نگاه می‌کند و ممکن است دو نفر در مورد یک موضوع نظر متفاوت داشته باشند و این‌که برای حل مشکلات، با بیان مسایل فقط یک راه حل را انتخاب کرده و سراغ راه حل‌های دیگر نرویم، امری غیرمنطقی است که نتایج غیرمنطقی هم به بار می‌آورد و گاهی نیز منجر به تنش در روابط می‌شود.در حالی که برای حل مشکلات و مسایل می‌توان از راه حل‌های مختلف استفاده کرد و به جای اینکه بگوییم من تلاشم را کرده نتیجه نگرفته‌ام، باید تلاش مجددی را شروع کرده و از کاهش انرژی خود و تولید افسردگی جلوگیری کرد. هنگام بروز مشکلات باید انعطاف‌پذیر بود.با وجود این‌که خیلی چیزها در زندگی قابل تغییر نیست، خیلی چیزها هم قابل تغییر است. در حقیقت چیزهای زیادی را می‌توان تغییر داد. به طور مثال می‌توان وزن را کاهش داد، شغل بهتری پیدا کرد، ادامه تحصیل داد، روابط با همسر و خانواده را بهبود بخشید، اما بعضی چیزها را هم نمی‌توان تغییر داد، یا تغییر آن از حیطه توان و اختیار ما خارج است، به طور مثال ما نمی‌توانیم رئیس اداره خودمان را عوض کنیم، اما می‌توانیم شغل خود را تغییر بدهیم.ما مجبور به پرداخت اجاره، قسط و شهریه هستیم، اما می‌توانیم آنچه را که نمی‌توانیم تغییر بدهیم، قبول کنیم. غرزدن و میل به تغییراتی که در حد و اختیارمان نیست، فقط موجب تنش و افسردگی، ‌ می‌شود.

لطفا، از امروز شکایت نکنید
یکی از موثرترین راههای خوب زندگی کردن این است که بی خیال تصمیمات غلط زندگی شوید و آرامش را که تکه گمشده زندگی تان است به خودتان هدیه دهید. برای آرامش داشتن در زندگی و شاد بودن اول باید بفهمید در حال حاضر چه آسیب هایی به خودتان می زنید و برای اصلاح آن اقدام کنید.زندگی مثل خانه ای است که باید ساخت و از آن نگهداری کرد. آدمها از خیلی از واقعیت ها فرار می کنند و بدون اینکه متوجه باشند، ناخواسته به نابود کردن خوبی های زندگی شان ادامه می دهند. پس از همین امروز تصمیم بگیرید، کارهایی را که خودتان فکر می کنید به شما آسیب می زند را لیست کنید و دیگر انجام ندهید. همچنین به مواردی که در زیر به آنها اشاره شده است، توجه کنید.بله، همه ما از صبح تا شب در حال نفس کشیدن هستیم، اما فقط نوع خاصی از نفس کشیدن می تواند باعث آرامش ما شود. از همین حالا تمرین کنید. طوری نفس بکشید که دم ۵ ثانیه و بازدم نیز ۵ ثانیه طول بکشید. سعی کنید ریتم تنفس تان را کنترل کنید به جای اینکه توسط آن کنترل شوید. وقتی شما از طریق دیافراگم نفس می کشید، اکسیژن بیشتری به بدن و مغز شما می رسد. هر چه اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد، نشاط و انرژی شما نیز بیشتر خواهد بود.گاهی اوقات به این دلیل در کاری می مانید که می خواهید آخر هر ماه درآمدی داشته باشید. اما چرا باید خوشبختی تان را به خطر بیندازید و به جای اینکه نگران آینده باشید، الان آزاد و شاد زندگی کنید.سعی نکنید منتظر بنشینید تا همه چیز در شرایط عالی قرار گیرد تا وارد عمل شوید. بلند شوید و هر کاری که برای عالی کردن زندگی تان لازم است را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت