بسته موفقیت

به انتقادها گوش دهید اما بیش از حد به آن ها تکیه نکنید

انتقادها یکی از مهم ترین بخش های زندگی هستند و همه ما برای رشد به انتقادها نیاز داریم. هر باغی برای رشد به باران نیاز دارد اما باران همیشه نمی بارد. در غیر این صورت نمی توانیم از گل های بهار و هوای تابستانی لذت ببریم. اگر کسی از شما انتقاد کرد آن را بشنوید، ارزیابی کنید و ببینید که آیا این انتقاد برایتان مفید است یا نه؟ سپس آن را کاملا رها کنید. این بهترین کاری است که می توانید برای خودتان انجام دهید. به چیزهایی که می شنوید و شما را آزار می دهید گیر ندهید. برای این که به آن چه که می خواهید باشید برسید باید سخت تلاش کنید.

حذف باورهای غیرمنطقی

بعضی افراد هنگام برخورد با مسایل و دیگران اصرار شدیدی دارند که ثابت کنند خودشان درست می‌گویند و بقیه افراد اشتباه می‌کنند. این یک باور غیرمنطقی است زیرا هر کسی به هر موضوعی از زاویه و دید خود نگاه می‌کند و ممکن است دو نفر در مورد یک موضوع نظر متفاوت داشته باشند و این‌که برای حل مشکلات، با بیان مسایل فقط یک راه حل را انتخاب کرده و سراغ راه حل‌های دیگر نرویم، امری غیرمنطقی است که نتایج غیرمنطقی هم به بار می‌آورد و گاهی نیز منجر به تنش در روابط می‌شود.در حالی که برای حل مشکلات و مسایل می‌توان از راه حل‌های مختلف استفاده کرد و به جای اینکه بگوییم من تلاشم را کرده نتیجه نگرفته‌ام، باید تلاش مجددی را شروع کرده و از کاهش انرژی خود و تولید افسردگی جلوگیری کرد. هنگام بروز مشکلات باید انعطاف‌پذیر بود.با وجود این‌که خیلی چیزها در زندگی قابل تغییر نیست، خیلی چیزها هم قابل تغییر است. در حقیقت چیزهای زیادی را می‌توان تغییر داد. به طور مثال می‌توان وزن را کاهش داد، شغل بهتری پیدا کرد، ادامه تحصیل داد، روابط با همسر و خانواده را بهبود بخشید، اما بعضی چیزها را هم نمی‌توان تغییر داد، یا تغییر آن از حیطه توان و اختیار ما خارج است، به طور مثال ما نمی‌توانیم رئیس اداره خودمان را عوض کنیم، اما می‌توانیم شغل خود را تغییر بدهیم.ما مجبور به پرداخت اجاره، قسط و شهریه هستیم، اما می‌توانیم آنچه را که نمی‌توانیم تغییر بدهیم، قبول کنیم. غرزدن و میل به تغییراتی که در حد و اختیارمان نیست، فقط موجب تنش و افسردگی، ‌ می‌شود.

درگذشت مصباح یزدی؛ مرد میدان

محمد تقى مصباح یزدى در سال ۱۳۱۳ هجرى شمسى در شهر کویرى یزد دیده به جهان گشود. وى تحصیلات مقدماتى حوزوى را در یزد به پایان رساند و براى تحصیلات تکمیلى علوم اسلامى عازم نجف شد. از سال ۱۳۳۱ تا سال ۱۳۳۹ ه. ش. در دروس امام راحل (ره) شرکت و در همین زمان، در درس تفسیر قرآن، شفاى ابن سینا و اسفار ملاصدرا از وجود علامه طباطبایى (رحمه الله) کسب فیض کرد.ایشان در تاریخ-۱۲دی ماه- ۱۳۹۹ و پس از تحمل یک دوره رنج بیماری دار فانی را وداع گفتند.
پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران او در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد. او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری کرد. وی رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی و همچنین رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود. مصباح یزدی معتقد است که زمامدار صالح باید ذهن مردم را نسبت به آنچه از اسلام نمی‌دانند هوشیار کرده و به آن‌ها آموزش دهد؛ البته در هر زمانی نیز نیاز‌های مردم مختلف است؛ در هر صورت باید بدانیم که مخالفت با، ولی امر مسلمین به نوعی شرک است.وى در مقابله با رژیم معدوم پهلوى نیز حضورى فعّال داشت که از آن جمله، همکارى با شهید دکتر بهشتى، شهید باهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانى است و در این بین، در انتشار دو نشریه با نام هاى “بعثت” و “انتقام” نقش داشت که تمام امور انتشاراتى اثر دوم نیز به عهده ایشان بود.سپس در اداره، مدرسه حقّانى به همراه، شهید بهشتى و شهید قدوسى فعّالیّت داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت