بسته موفقیت

انعطاف پذیر باشید

فراموش نکنید که این انسان های دارای ذهن باز هستند که کم تر از دیگران حس نفرت به دل می گیرند. هنگامی که ذهن خویش را به پذیرفتن دنیاهای متفاوت افراد دیگر باز می کنید و انسانها را همان طور که هستند می پذیرید دیگر به دنبال جدا کردن خویش از دیگران نیستید ولی افرادی که ذهن بسته ای دارند و تنها به عقاید و روش های خاص زندگی خویش پایبندند، متأسفانه هیچ انسانی را وارد دنیای خویش نمی کنند ممکن است در طول زندگی با افرادی برخورد کنید که خیلی از آنها خوشتان نیاید ولی نباید نام این احساس را نفرت قرار دهید. شما ممکن است گاهی از آنها عصبانی شوید ولی به دنبال پایدارکردن این احساس به نام« تنفر» نباشید.

چطور جدّی باشیم؟

واضح و روشن است که شما می خواهید شکل و فرم بگیرید. برای موفقیت در هر حوزه، نیاز احساس میشود که بطور جدّی مورد توجه قرار گیرد و جذب این عادت ها بهترین راه برای رسیدن به آن است.
نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید. ولی چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. چه بسا درصورتی که شرکت شما خط مشی بسیار سهل گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه می شود رئیستان قطعاً متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مثل یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید. اشخاص بله قربان گو خیلی زود صورت واقعی شان مشخص می شود ، آن چه از این کار قسمت شما میشود کوتاه مدت، ناپایدار و پوچ است. در حالی که بعضی اشخاص امکان دارد بطور طبیعی مطمئن باشند، بسیاری از اشخاص در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه به دست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. درصورتی که بطور طبیعی شخصی با اعتماد به نفس نیستید، امکان دارد زمان زیادی برای پیشرفت احتیاج داشته باشید، ولی مضطرب نباشید با کمی تمرین شما موفق می شوید. سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. درصورتی که شما چیزی را بگویید که نابه‌خردانه و نامناسب باشد قطعاً روی دیدی که اشخاص به شما دارند تأثیر خواهد گذاشت. تلاش کنید در اکثر موارد آرام باشید مگر این که چیزی با ارزش برای گفتن داشته باشید. حتی درصورتی که نکته ی مهم و ارزشمندی را هم برای گفتن دارید، جمله بندی درستی داشته باشید.

مزایای داشتن هدف در زندگی

امروزه زندگی انسان ها با ۱۰۰ سال پیش قابل قیاس نیست، وجود هزاران هزار وسیله ی که برای راحتی انسان ها اختراع و تولید شده است، وجود اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن های همراه، هزاران اپلیکیشن و وسایلی که برای تفریح و سرگرمی انسان ها ساخته شده است، نامحدود تبلیغاتی که برای خرید کالاها و داشتن زندگی بهتر از تلویزیون، ماهواره، رادیو، بیلبوردهای شهری و … توجه ما را به خود جلب می کند، همه و همه باعث شده است ما به نوعی مسخ شویم.اکثر ما در یک گیجی مبهم و حاصل از این همه اطلاعات و فن آوری گرفتار شده ایم، دوست داریم همه این موارد را تجربه کنیم، همه این وسایل را داشته باشیم و شاید به همه خواسته های خود که نامحدود و همیشه در حال افزایش است نرسیم ولی مطمئنا می توانیم به مهمترین آنها برسیم و برای این کار باید قدرت تمرکز بالایی داشته باشید و داشتن هدف به شما قدرت تمرکز می دهد. شرایط امروزه خیلی فرق کرده است و خواسته های ما بیشتر شده است و از طرفی همین خواسته ها و هزاران عوامل حواس پرتی دیگر باعث شده است که ما قدرت تصمیم گیری مان را تا حدود خیلی زیادی از دست بدهیم، اینکه اگر نتوانیم تصمیم بگیریم چه خواسته هایی را انتخاب کنیم و کدام ها را فدا کنیم باعث می شود هیچ وقت دست به عمل نزنیم و نتوانیم به خواسته خود برسیم. اما وقتی هدف خودمان را قطعی انتخاب می کنیم و برای رسیدن به آن متعهد می شویم، آن وقت است که برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کرده و دست به عمل می زنیم و در نهایت شروع به پیشرفت کردن
می کنیم پس داشتن هدف در زندگی می تواند به شدت روی پیشرفت ما تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت