بسته موفقیت

به سلامتی خود بی‌توجه نباشید

اگر کارتان توجه مداوم شما را طلب می‌کند، ممکن است فشار کاری زیادی احساس کنید و فکر کنید که زندگی شما در کارتان خلاصه می‌شود. به یاد داشته باشید، یک شغل فقط یک شغل است. به آنچه واقعا برایتان مهم است، فکر کنید. زندگی و کار خود را مجدداً اولویت‌بندی کرده و روش‌هایی را برای کمک گرفتن پیدا کنید.می‌توانید برای کمک به همکاران خود مراجعه کنید، به طور مرتب تعطیلات داشته باشید، و از همه مهم‌تر مراقب بدن خود باشید. شب خوب بخوابید و از گذراندن ساعت‌های شب به بررسی ایمیل‌های کاری خودداری کنید. مطمئن شوید از نظر جسمی، روحی و عاطفی سلامت هستید.

کرونا

تا سر و کله نحس کرونا پیدا شد
صحت و عافیت و دورهمی یغما شد
کار و بار همه خلق خدا ریخت بهم
تا، درفش کرونا در همه جا برپا شد
منع شد دست رفاقت، منع شد بوسه مهر
قطع شد رابطه ها، فاصله ها پیدا شد
جمعیت ها شده پاشیده زهم با افسوس
روز مردم ز غم و غصه شب یلدا شد
محو شد غنچه لبخند ز سیمای همه
خط پیشانی هر پیر و جوان خوانا شد
هیبت بمب اتم ریخت به پای کرونا
کز دو مثقال در این عرض و سماء غوغا شد
شده تسخیر بشر آنچه علوم است و فنون
با چنین رتبه، ندانم ز چه رو رسوا شد؟
چیست اندر پس این پرده خدا می داند
که چرا نوع بشر مات در این غوغا شد
نکند از ستم و فسق و غرور من و توست
کین بلا بر سرما مثل عجل پیدا شد
وقت آنست شکایت به در دوست بریم
هر گره با نفس گرم کریمان وا شد
چهارده نور ولا مظهر الطاف حقند
خنک آن دیده که با نور خدا بینا شد
ای دل از ذکر و دعا غفلت و نسیان تا چند
صبح روشن ز پس شام سیاه پیدا شد

هفتم آبان یک هزار و سیصد نود و نه

مهدی قمری

در روزهای کرونایی ذهنیت واقع گرایانه داشته باشید

اطلاعات خود را از منابع معتبر دریافت کنید. داستان ها در اخبار و رسانه های اجتماعی غالباً خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ویروس کرونا را زیاد نشان می دهند. اطلاعاتی که آنها ارائه می دهند غالباً نادرست یا منسوخ هستند. برای اطمینان از اطلاعات دقیق و معقول ، به منابعی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی مراجعه کنید. یشتر افرادی که سالم هستند ، کشنده نیست.
اکثر افرادی که کروناویروس دریافت می کنند علائمی مانند آنفولانزا مثل تب ، سرفه و درد بدن ایجاد می کنند. عفونت کرونا در کودکان نادر است و معمولاً این علائم در کودکان خفیف تر از بزرگسالان است. استفاده بیش از حد از داستانهای رسانه ای در مورد ویروس خودداری کنید. حتی اگر بیش از حد به آن توجه کنید ، خبرها از منابع معتبر می توانند احساس نگرانی کنند. اگر احساس نگرانی زیادی دارید ، سعی کنید از خواندن ، تماشای یا گوش دادن به خبرهای در مورد آن دوری کنید. برای خودتان محدودیت تعیین کنید که چقدر زمان را صرف جستجوی اخبار مربوط به شیوع آن کنید.
اگر آرام باشید و در به اشتراک گذاشتن اطلاعات واقعی خود را حفظ کنید ، می توانید به دیگران از جلوگیری از هراس و اضطراب کمک کنید. احساسات خود را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید. اگر علی رغم اقدامات احتیاطی هنوز از احساس نگرانی دارید ، ممکن است صحبت در مورد نگرانی هایتان مفید باشد. با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود تماس بگیرید و در مورد احساس خود با آنها صحبت کنید. شاید متوجه شوید که هر دو بعد از مکالمه در مورد آن احساس بهتری پیدا می کنید!

از صحبت کردن با هر کسی که در مورد ویروس وحشت دارد یا انتشار اطلاعات نادرست و حساس پرهیز می کند ، خودداری کنید. با فردی آرام صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا از طریق نگرانی های خود به روشی واقع بینانه برخورد کنید.

چیزی مثل این بگویید ، “بابا ، من فقط نمی توانم از نگرانی در مورد این ویروس دست بردارم. آیا وقت برای گفتگو در مورد آن دارید؟ “

برای کمک به خود در آرامش ، فعالیت هایی را کاهش دهید. تمرینات و فعالیتهای کاهش استرس می تواند به شما کمک کند احساس آرامش و کنترل بیشتری در کنترل احساسات خود داشته باشید وقتی که نگران چیزی هستید. آنها همچنین می توانند به ترس ذهن شما کمک کنند. هنگامی که شروع به نگرانی از کورو ویروس می کنید ، سعی کنید کاری انجام دهید که به شما کمک کند احساس آرامش و آرامش کنید ، مانند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت