بسته موفقیت

یک تمرین ساده برای خلاقیت

به اطراف تان نگاه کنید و یکی از چیزهایی که می بینید را در نظر بگیرید. مهم نیست چه باشد بعد خود را در حالی تصور کنید که فقط شما هستید و آن چیزی که در نظر گرفته اید. در واقع فرض می کنید که آن چیز، تنها دارایی مادی شما در کره زمین است و باید از آن پول در بیاورید.بعد غرق در فکر و حتی تصورات شگفت انگیز و دور از ذهن شوید که چگونه می توانید با آن تک جنس، پول در بیاورید. ممکن است برخی از راه هایی که به ذهن تان می رسد عجیب و غریب باشد ولی نترسید چون قرار نیست همین الان مثلاً تابلوی روی دیوار را بردارید و بروید با روش های نامتعارف از آن پول درآورید یا کتاب تان را در دست بگیرید و با خواندن آن از افراد که مایلند پول بگیرید!

۹ ربیع الاول، آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) مبارک باد

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است.پس از شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری، حضرت بقیه اللَّه الاعظم امام مهدی(عج) سکاندار امت مسلمان گردید و به امر خداوند متعال از دیده‏ها پنهان گشت. نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ ه . ق، برابر با آغاز امامت آن امام بزرگ و امید مستضعفان جهان می ‏باشد.او خواهد آمد و جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد همان‏گونه که از ظلم و جور پُر شده است.شیعیان، این روز را به عنوان عید، جشن می‏گیرند و در آن، به شادمانی و عبادت می‏پردازند.روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هـ.ق، امام حسن عسکری (ع) پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید.این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند.پس از شهادت امام (ع) کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید. دلهای ملت مومن مسرور آغاز ولایت و امامت امام زمانشان حضرت بقیه ا.. (عج) است.

مهارت های مهم برای رسیدن به موفقیت شغلی

انعطاف پذیری شناختی به طور کلی به این معناست که ژیمناستیک کاری ذهنی باشید. اگر فرض کنید که مغز شما زمین ژیمناستیک است و تمام ابزارهای مختلف (حلقه ها، میله ها و چوب ها) را به عنوان روش های مختلف تفکر تصور کنید (مغز خلاق، مغز ریاضیاتی، مغز تفکر انتقادی و…)، انعطاف پذیری شناختی این است که چقدر سریع و راحت می توانید بین روش های مختلف فکر خود را جابه جا و حرکت کنید. هر چه منعطف تر باشید، راحت تر می توانید الگوهای جدید را ببینید و ارتباطی منحصر به فرد بین ایده ها ایجاد کنید.
با انبوه محصولات جدید، فناوری های جدید و روش های جدید کار کردن، کارکنان لازم است که خلاق تر شوند تا بتوانند از این تغییرات بهره ببرند. پیش بینی می شود که خلاقیت، تبدیل به مهارتی کلیدی تر در آینده شود بنابراین پیش از این که برچسب «غیر خلاق» را به خودتان بزنید، به یاد داشته باشید که خلاقیت فقط حوزه تخصصی افراد هنری مثل موسیقی دان ها و نویسندگان نیست. اگر بتوانید اطلاعات ظاهراً پراکنده و نامرتبط را به یکدیگر ارتباط دهید و تمام ایده ها را در کنار هم قرار دهید تا چیزی «جدید» را معرفی کنید، پس شما آدمی خلاق هستید. هماهنگی و همکاری در هر محیط کاری حائز اهمیت است و خوشبختانه انسان ها هنوز هم در انجام کارها بهتر از روبات ها هستند. تعامل انسانی در محیط کار شامل تولید تیمی می شود و کارکنان از نقاط قوت یکدیگر بهره می برند و به صورت منعطف با تغییرات سازگاری پیدا می کنند. چنین تعامل غیر روتینی در مرکز برتری انسان ها بر ماشین ها قرار دارد. همکاری و هماهنگی با دیگران شامل مهارت های ارتباطی قوی، آگاهی نسبت به نقاط قوت و ضعف دیگران و توانایی کار کردن با انواع مختلفی از شخصیت ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت