بسته موفقیت

مهمترین علت افسردگی امروزه

یکی ازدلایل اصلی بروز افسردگی، کاهش میزان ارتباطات اجتماعی و به تبع آن کاهش گفت و گو با دیگران است؛ این روند باعث افزایش احساس تنهایی، انزوا و بی حامی و پشتیبان بودن می شود و در نتیجه افسردگی روز به روز افزایش می یابد. دکتر ابهریان متخصص علوم اعصاب شناختی و رئیس مرکز مغز و شناخت پژوهشگاه علوم شناختی در این خصوص گفت: گفت وگو نقش مهمی در بروز یا پیشگیری و حتی درمان افسردگی دارد؛ از یک طرف، گفت وگوی موثر و صمیمی عامل مهمی در پیشگیری و درمان افسردگی است و از طرف دیگر کاهش ارتباطات اجتماعی و گفت وگوی موثر بین افراد خانواده و جامعه یک عامل بسیار مهم در ایجاد افسردگی به شمار می رود ارتباطمان را با هم بیشتر کنیم.

۲۹ مهرماه؛ روز ملی صادرات

صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند، زیرا تقویت ظرفیتهای تولید و ایجاد ظرفیتهای جدید، هموار کردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاریهای موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند. از سال ۱۳۷۶ بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی صادرات تعیین گردید. تعیین یک روز از روزهای سال برای صادرات ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم، تقدیر از فعالان اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت گیرها و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات می باشد. در واقع صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند، زیرا تقویت ظرفیتهای تولید و ایجاد ظرفیتهای جدید، هموار کردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاریهای موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند.با تنوع بخشی به اقتصاد و درآمدها در جهت کاهش وابستگیها و نوسان های اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش رفاه موضوعاتی هستند که کاهش وابستگی به عایدات حاصل از فروش نفت و افزایش صادرات غیر نفتی را می طلبند، چرا که افزایش بیش از پیش صادرات غیر نفتی یعنی افزایش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا و کاهش بیکاری است.

راهکار افزایش قوه تخیل و ابتکار
زمانی که تمرکز زیادی بر روی یک پروژه دارید، ذهن شما این فشار را حس می کند و در نهایت به انبوهی از افکار متفاوت می رسید که هیچ کمکی به دستیابی شما به هدفتان نمی کند. وقتی خود را به انجام کاری وادار می کنید دچار استرس می شوید و استرس وضعیتی است که اکثر افراد تمایل دارند به هر قیمتی شده از آن پرهیز کنند. اگر احساس می کنید که هیچ فکر و ایده ای به ذهنتان نمی رسد، کاری که در دست دارید را متوقف کرده و استراحت کنید. گاه به دلیل حجم زیاد افکاری که هیچ ارتباطی با کاری که در دست دارید ندارند، ذهنتان قادر به تولید ایده های جالب نیست. توصیه می شود که باید از طریق مدیتیشن افکار خود را مرتب کنید. فقط لازم است که محلی آرام و ساکت پیدا کنید، بنشینید و بر روی تنفس کنترل شده تان تمرکز کنید و ذهن خود را از تمامی افکار غیرضروری پاکسازی کنید. سکوت محیط اطراف به شما کمک می کند به مغز خود در کاهش افکار مازاد و تمرکز بر ضروریات کمک کنید.اشتباهی که خیلی ها مرتکب می شوند این است که فراموش می کنند ایده های جالبی که به ذهنشان می رسد را یادداشت کنند. گاهی، این افکار از جایی که اصلا فکرش را هم نمی کنید به ذهنتان می رسد و معمولا در آن زمان آمادگی اجرای آن ایده ها را ندارید. برای اطمینان از آنکه ایده های خود را از دست نمی دهید، باید عادت کنید که همیشه یک قلم و دفتر به همراه داشته باشید تا بتوانید بلافاصله از ایده های جالب خود یادداشت بردارید. گاهی مشکل عمده موجود بر سر راه خلاقیت این است که ایده هایی در ذهن فرد وجود دارد ولی نمی داند کار را باید از کجا آغاز کند. هر ایده ای را می توانید به چند مرحله و بخش خاص تقسیم و اولویت بندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت