بسته موفقیت

رویایی تان را عملی کنید

باید یک چک لیست تهیه کنید و موفقیت های کوتاه مدتی که تعریف کرده اید را در آن فهرست کنید. حالا می توانید بعد از عبور از هر مرحله ای که تعریف کرده اید، به نشانه پیروزی مقابل آن موضوع تیک بزنید و از کوتاه شدن راهی که در پیش دارید احساس غرور و خوشحالی کنید. با احتیاط اما با انگیزه، در مسیری که طراحی کرده اید قدم بگذارید. پیش نیاز وارد شدن به این مسیر، مشخص کردن نیازهایتان است. اگر قرار است در زمینه ای آموزش ببینید، با افرادی ارتباط برقرار کنید یا اینکه تجهیزاتی را فراهم کنید، دست به کار شوید. رویای شما درست در لحظه ای که روی مبل نشسته اید برآورده نمی شود. پس از جا بلند شوید و برای عملی کردنش جان بکنید.

مراقب افکار خود باشید

«افکار خود را تغییر دهید تا دنیایتان تغییر کند». به طور خلاصه، افکار ما انسان ها به احساس منجر می شوند. احساس به عمل، و عمل به نتیجه. هیچ فکری مجانی میهمان ذهن شما نیست. تک تک افکار شما را می توان یا دارایی محسوب کرد و یا بدهی. این افکار، هم می توانند شما را به سمت موفقیت سوق دهند و هم می توانند شما را از آن دور کنند. آنها هم می توانند به شما قدرت ببخشند و هم شما را تضعیف کنند. به همین دلیل است که انتخاب آگاهانه ی این افکار در زندگی شخصی و شغلی بسیار اهمیت دارد. رفتار و زندگی ما نشان می دهد انسان ها همانی می شوند که بیشتر مواقع به آن می اندیشند. افکار شما در سخنان، نحوه ی بیان و رفتارتان نقش تعیین کننده ای دارند. نتایجی که در زندگی و به ویژه در زندگی شغی خود به دست می آورید، محصول مستقیم همین افکار هستند.اگر فکر می کنید می توانید درآمد بیشتری داشته باشید، پس قطعاً می توانید و در نهایت خواهید توانست. اما اگر ذهنیت شما این باشد که هیچگاه موفق به کسب درآمد بیشتر نخواهید شد، واقعاً هم درآمد بیشتری کسب نخواهید کرد. پس در طول روز مراقب گفتگوی درونی خود باشید. آیا نحوه ی صحبت کردن شما با خودتان ملایم و محبت آمیز است یا هر بار که مرتکب اشتباهی می شوید خود را شدیداً سرزنش می کنید؟اگر واقعاً می خواهید درآمدی که استحقاقش را دارید داشته باشید، به گونه ای با خودتان حرف بزنید که نشان دهد شما انسانی منحصر به فرد با استعداد ها و توانایی های خاص هستید. مجموع تحصیلات، تجربه، دانش، مشکلات، موفقیت ها ی استثنایی می سازد.

مسیر فکرتان را عوض کنید تا موفق شوید

برای دست یابی به طلای موفقیت در هر کسب و کاری، باید بتوانید نسبت به سایر افراد متفاوت فکر کنید. ماهیت اصلی کسب و کارتان چیست؟ چه راه کار هایی برای افزایش سود رسانی آن در نظر دارید؟ باید متفاوت اندیشیدن را بیاموزید. تغییر را پس از آن که ناگهان خود را در شرایط بحرانی یافتید، آغاز نکنید بلکه همواره به فکر برداشتن گام های موثر تر و مفید تر از قبل باشید. برای مثال: چه نکاتی در راستای رشد کسب و کارتان نیاز است که آن ها را از قلم انداخته اید؟ قدم بعدی در جریان برنامه ریزی شما چیست؟ آیا دیدگاهی که دنبال می کنید، واقع بینانه است؟ زمانی که جوانب مختلف کسب و کارتان را دائما مورد بررسی قرار می دهید، همیشه برای آینده آماده خواهید بود. لیوان ایده های خود را هیچ گاه خالی نبینید! به هر راه حل ممکنی برای کمک به کسب و کار خود تفکر کنید. به عنوان مدیر یک کسب و کار لازم است از یک الکوی ذهنی مثبت برخوردار باشید. زمانی که به خود و ایده هایی که به ذهنتان می رسند ایمان داشته باشید، هر کاری ممکن خواهد شد.
ریسک پذیری نیز یکی دیگر از الگو های این خودباوری است.مثبت بودن در کسب و کار فرصت تصمیم گیری های درست را فراهم می آورد و در نهایت می توانید به نحو کاملا محاسبه شده و منطقی ریسک کنید. این همان طریقه دست یابی به تفکر متمایز در روند کسب و کار است. خود را درگیر مسائل بی ارزش نکنید! بسیاری از مواردی که آن ها را به چشم محدودیت نگاه می کنید می توانند در اصل فرصتی مناسب برای شکوفایی و رشد کسب و کار باشند. البته همواره ویژگی واقع نگری را حفظ کنید. موانع و محدودیت ها را مورد بررسی قرار دهید، آن ها را آنالیز کنید و از هر کدام که ممکن است برای ارتقا موقعیت کاری خود بهره گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت