بسته موفقیت

سنگ صبور دوست داشتنی

زندگی همیشه بر وفق مراد نیست و این یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هر کس باید بداند تا در مواقع بحرانی دست و پایش را گم نکند و زمین و زمان را به هم نریزد اما تجربه نشان داده که آستانه تحمل افراد مختلف فرق می‌کند. حتماً در اطراف شما هم افرادی هستند که اگر با دچار مشکل شوند، کل زندگی‌شان را زیر سؤال می‌برند یا اشخاصی که اگر ضرر مالی ببینند فکر می‌کنند دنیا به آخر رسیده است. شما نمی‌توانید آستانه تحمل دیگران حتی همسرتان را تغییر دهید اما می‌توانید در چنین مواقعی سنگ صبور خوبی برای درد دل‌هایشان باشید و بگذارید دلتنگی‌هایشان را بیان کنند و آرام شوند.

نقش گفت و گو در درمان افسردگی

رئیس مرکز مغز و شناخت پژوهشگاه علوم شناختی اظهار کرد: نقش گفت و گو در درمان افسردگی را از سه دیدگاه می توان مورد بررسی قرار داد؛ یکی مساله لذت بخش بودن گفت و گو، تقویت هیجانات مثبت و تخلیه هیجانات منفی و کمک به تصمیم گیری بهتر و برنامه ریزی و حل مساله است.
ابهریان توضیح داد: گفت و گو یک فرایند لذت بخش است؛ انسان یک موجود اجتماعی است و از برقراری روابط اجتماعی که مهمترین و اولین ابزار آن گفت وگو است، لذت می برد و می تواند از این فرایند بهره زیادی نیز داشته باشد. وی ادامه داد: همچنین زمانی که با یک فرد صحبت می کنیم، صرف نظر از اینکه موضوع آن چه باشد، از این مصاحبت لذت می بریم و هیجانات مثبت خود را از این طریق تقویت می کنیم.ابهریان گفت: وقتی با یک نفر صحبت می کنیم، می فهمیم که تنها نیستیم و از طرف دیگر متوجه می شویم که فقط ما نیستیم که دچار مشکلات روزمره زندگی یا مشکلات خاصی هستیم.. ابهریان گفت: مزیت دیگر گفت و گو در زمینه تخلیه هیجانات منفی است؛ وقتی که با یک نفر صحبت می کنیم که گوش شنوا دارد و با ما همدلی می کند، می توانیم هیجانات منفی خود را تخلیه کنیم و می فهمیم که افرادی هستند که مشکلاتی شبیه ما داشته و توانسته اند از پس مشکلات خود برآیند پس اگر آنها توانسته اند از مشکلات خود رهایی یابند، قطعا ما نیز می توانیم. همچنین گفت و گو اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد و نشان می دهد که مشکلات فقط برای ما نیستند و به ما اطمینان می دهد که همیشه حامی در زندگی داریم.

مزایا و معایب دورکاری برای سلامتی

همه گیری کرونا افراد زیادی را مجبور به انجام کارهای خود از منزل کرده و این دورکاری، غالبا در شرایط مطلوب انجام نمی شود. بسیاری از کارمندان برای تصمیم گیری خود گزینه های انتخابی چندانی نداشته و برای آماده سازی خود برای دورکاری زمان محدودی در اختیار داشتند، مهارت های استفاده آنها از فناوری ضعیف بوده و فضای کاری آنها در خانه چندان مساعد نیست. برخی از کارفرمایان غیبت یا حضور سروقت کارمندان دورکار را نادیده می گیرند اما برخی دیگر قویا حضور و غیاب آنها را رصد می کنند.
بنابراین اگر تصمیم دارید پس از پایان همه گیری کرونا همچنان دورکار بمانید، بهتر است بدانید این کار برای سلامتی شما خوب است یا بد؟دسترسی آسان به میان وعده و انواع و اقسام خوراکی ها بدین معناست که برخی از کارمندان احتمالا طی همه‌گیری و دورکاری، دچار اضافه وزن شوند. بسیاری از آنها ساعت‌ها خیره به یک صفحه می نشینند و موقعیت نشستن خود را هم عوض نمی کنند. نگاه کردن طولانی مدت به یک نقطه به شبکیه چشم آسیب زده و نشست در صندلی که برای کار طراحی نشده، دردهای کمر و گردن به همراه می آورد. اما دورکاری آنهم بطور صحیح می تواند موجب بهبود سلامت کارمندان شود.‌افراد می توانند با برنامه ریزی ساعات مناسب برای کار، سطح مناسبی از سلامتی را برای خود ایجاد کنند. کار در خانه این اجازه را به کارمند می دهد تا گاه و بی‌گاه و به منظور استراحت از پای لپ‌تاپ خود بلند شده،‌ اندکی در خانه قدم زده و راه برود و از آسیب های ناشی از نشستن بیش از حد در یک جا، پیشگیری کنند. فعالیت های اندک و کوتاه در حین کار در درازمدت تاثیرات مثبت زیادی دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت