بسته موفقیت

ارتباط با اشخاص مثبت اندیش

منفی‏ نگری مهم‏ترین عامل ایجاد استرس شغلی است. درصورتی که قادر باشید افکار مثبت را در خویش تقویت کنید، استرش شغلی در شما درمان می‏شود. ولی مشکل اصلی در این است که گاهی فرار از دست افکار منفی دشوار می‏شود. در این مواقع تنها راه ‏حل شما این است که با اشخاص مثبت‏ اندیش و آرام رابطه برقرار کنید.
دوستی با این اشخاص می‏تواند در تغییر روحیه ‏ شما اثرات مثبتی بر جا بگذارد.برای کاهش استرس شغلی نه گفتن را بیاموزید و نه شنیدن را قبول کنید. رک گویی ممکن است در شروع کسی را نارحت کند ولی در بلندمدت اعتبار و حیثیت را بالا برده و استرس را کم می کند.

راه های اثبات شده برای شاد بودن

به جای تمرکز روی اتفاق شادی که در زمان حال افتاده است؛ زندگی در همان لحظه بعضی اشخاص که زیاد شاد نیستند در مورد زندگی در گذشته یا چیزی که می خواهند اتفاق بیفتد فکر می کنند . هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ما هم می توانیم در نظرسنجی هایی که در این زمینه انجام می شوند شرکت داشته باشید.
زندگی با تمرکز ذهنی یعنی زندگی عاقلانه و اگاهی از این که توجه کاملی روی هدف داشته باشید، در زمان حال بمانید و تجربیات هر لحظه ی خویش را بدون قضاوت ادامه دهید.
توانایی تمرکز خوب نیاز به تمرین های مکرر دارد. یک راه برای انجام این کار تمرین مدیتیشن تمرکز ذهنی است. با چشمان بسته نشسته و روی احساسات فیزیکی، افکار و عواطف خویش بدون هیج قضاوتی فکر کنید. میتوانید هم زمان با وارد شدن در ذهنتان آنها را برای خویش به عنوان مثال” یک فکر”،” خشم” یا” ازار” تصور کنید. اکثر ما روی اهمیت خواب بر سلامتتان آگاهیم. بهرحال این یک نیاز برای تعادل روانی ماست. بسیاری از ما پافشاری زیادی برای دیر رفتن به رخت خواب داریم. بعضی از ما خواب با کیفیت را تنها یک شوخی می دانیم و بخاطر برنامه های کاری پرسروصدا و پروژه های عقب افتاده به آن اهمیّتی نمی دهیم.دقت کنید چه طور کم بود خواب تاثیری منفی روی شرایط روحی شما در روز بعد خواهد داشت، خواب کم ما را در طول روز حساس تر خواهد کرد و خواب کافی ما را شادتر نموده و بهره وری ما در کار را افزایش خواهد داد.
با این تکنیک ها اعتماد به نفس خود را زیاد کنید

وقتی که شما خوب به نظر برسید دیگران دید متفاوتی نسبت به شما پیدا می کنند. با حمام و مرتب کردن سر و صورت و پوشیدن لباس تمیز می توانید اعتماد به نفس لازم را کسب کنید اما آراستگی به این معنا نیست که پول زیادی خرج کنید. می توانید به جای تهیه انبوهی لباس ارزان قیمت، چند تکه لباس با کیفیت مناسب خریداری کنید و با این کار ظاهر خود را آراسته تر کنید.
اگر با سستی و بی حالی و شانه های افتاده صحبت می کنید، وقتی نسبت به آنچه انجام می دهید علاقه نشان نمی دهید و به خودتان عشق نمی ورزید این به این معناست که شما اعتماد به نفس کافی ندارید. در هنگام صحبت کردن صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و تماس چشمی داشته باشید. با تمرین این موارد نه تنها احساس مثبتی در دیگران نسبت به خود ایجاد می کنید بلکه احساس قدرت بیشتری نیز می کنید.
اکثر مردم در مدرسه، اداره و جلسات ترجیح می دهند در ردیف عقب قرار گیرند چون از مورد توجه قرار گرفتن وحشت دارند و در واقع “اعتماد به نفس” ندارند. تصمیم بگیرید برای رفع آن در ردیف جلو بنشینید و بر ترس خود غلبه کنید. نکته دیگر آنکه افراد با اعتماد به نفس بالا سریع راه می روند، آن ها همیشه جایی برای رفتن و دیدن دارند. حتی اگر عجله ندارید با انرژی حرکت کنید این باعث می شود مهم به نظر برسید. اگر جزو گروهی هستید که از صحبت کردن با صدای بلند در جمع وحشت دارید از همین حالا شروع کنید. سعی کنید با لحن جسورانه، جذاب صحبت کنید؛ از این روش نه تنها اعتماد به نفس خود را بالا می برید بلکه در جمع دوستان تان محبوب تر نیز می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت