بسته موفقیت

راهی که آغاز کرده‌اید را به پایان برسانید

برای خودتان هدف مشخص کنید. راهی که بدون داشتن هدف مشخص آغاز شود، به قول قدیمی‌ترها به ترکستان ختم خواهد شد. پس از مشخص شدن هدف، خودتان را مجبور به طی کردن مسیر منتهی به آن کنید. هنگامی که شما هدفی را برای خود تعیین کرده و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار می‌بندید، به صورتی ناخودآگاه قدم‌های محکمی در راستای ساختن اعتماد به نفس و افزایش آن برداشته‌اید. این شیوه از شما فردی خستگی ناپذیر، قدرتمند و مسلط بر اوضاع پیرامون خود می‌سازد. برای خود یک راهنما و الگو مهم قرار بدهید و بر اساس آن به برنامه ریزی بپردازید.

مهارتی برای لذت بردن از زندگی

مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی, یکی از مهارت های مهم در زندگی هر فردی است که در مطالعات علمی زیادی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. چرا که تاثیر بسزایی در افزایش سطح شادمانی افراد و بهبود افسردگی ها آن ها دارد.مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی, با درک عمیق لحظات شیرین و خنثی کردن و کش دادن عمدی و طولانی کردن آگاهانه لحظه های زندگی افراد ارتباط دارد.راحیل شمسایی, روانشناس در رابطه با مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی اظهار کرد: اگر بخواهم مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی را به عنوان یکی از مهارت های بسیار لذت بخش توضیح دهم ذکر یک مثال ساده می تواند کمک کننده باشد. برای مثال؛ همه ما, برای یک بار هم شده, تجربه خوردن یک تکه کیک خوشمزه را در طول زندگی خود داشته ایم که برایمان لذت بخش و خاطره انگیز بوده و این تجربه ساده توانسته است حتی برای چند دقیقه هم که شده حس خوبی را به ما منتقل کند. از اینرو, تمرین این مهارت ساده می تواند در زندگی مان بسیار موثر باشد.وی بیان کرد: مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی, به دلیل این که تا حدی سرعت زندگی را در دنیای مدرن امروز کم می کند, از امتیاز و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که در حقیقت, با تمرین کردن این مهارت, می توان این فرصت را به خود داد تا از ساده ترین چیزها, جزییات شاد را حس و با تمام وجود خود تجربه کرد و از آن ها به نفع شادتر بودن و رهایی از احساساتی که منجر به افسردگیمان می شوند استفاده کنیم.

شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد
امام حسن مجتبی علیه السلام در ۲۸ صفر سال پنجاه هجری در سن ۴۷ سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.حکومت اموی پس از تحمیل صلح بر امام (ع) گرچه به بسیاری از اهداف خود رسیده بود، ولی هم چنان وجود امام حسن(ع) مانع از به اجرا درآوردن برخی از نیّات پلید آنان بود. از جمله اهدافی که معاویه دنبال می کرد تعیین جانشین برای خود بود. وی از اجرای این تصمیم که برخلاف مفاد صلح نامه او با امام حسن (ع) بود وحشت داشت و می دانست که اگر در زمان حیات آن حضرت به چنین کاری دست بزند، بدون شک با مخالفت شدید امام روبه رو خواهد شد. بر این اساس تصمیم گرفت از هر راه ممکن امام علیه السلام را به شهادت برساند. پس از بررسی های زیاد جعده همسر امام حسن علیه السلام را مناسب ترین فرد برای تحقق بخشیدن به این هدف پلید دید. آن گاه به صورت محرمانه و با ارسال صدهزار درهم به جعده، به او قول داد که اگر امام حسن علیه السلام را به شهادت برساند او را به همسری یزید درخواهد آورد. بدین وسیله جعده آن حضرت را با ریختن زهر در آب آشامیدنی مسموم کرد. امام حسن (ع) این گونه وصیت فرمودند: گواهی می دهم به وحدانیت خدا و این که برای او شریکی نیست و تنها او سزاوار پرستش است.هرکه اطاعت او را در پیش گیرد رستگار می شود و هرکه نافرمانی اش کند گم راه می گردد و کسی که از گناهان و تقصیراتش به نزد او توبه کند هدایت می شود. ای حسین،جنازه مرا در کنار جدم رسول خدا (ص) دفن کن به شرط آن که کسی مانع این کار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت