بسته سلامت

خطرات استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک در بسیاری از محصولات آرایشی، از جمله رژ لب و محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. روغن کرچک سمیت کمی دارد. غلظت ۱۰۰٪ روغن کرچک هیدروژنه برای استفاده در مواد آرایشی بی خطر است.گفته می شود که استفاده از این روغن ممکن است در بعضی از افراد واکنش آلرژیک مانند سوزش پوستی ایجاد کند.همچنین مصرف آن در زنان باردار خطرناک است و ممکن است موجب زایمان زودرس شود..

دردی که در صورتتان حس می‌شود

اگر در چشم‌ها و گونه‌هایتان احساس فشار می‌کنید، دچار سردردهای سینوسی شده‌اید. سینوزیت دلیل شایع سردردهای مزمن یا مکرر نیست و این موارد بسیار نادر هستند و اغلب همان سردردهای میگرنی‌اند که به احتمال زیاد باعث ایجاد درد در صورت می‌شوند. در سردردهای سینوسی معمولاً خم شدن به جلو باعث افزایش درد می‌شود.اگر به عفونت ویروسی یا باکتریایی مبتلا شده باشید کم شدن حس بویایی را مشاهده کنید.

رهایی از یبوست با یک نوشیدنی

یبوست معمولا به دلیل سبک زندگی روزمره (سفر، عدم تحرک ، مواد غذایی)، مصرف برخی داروها و یا بیماری مانند دیابت، سرطان، سندرم روده تحریک پذیر، اسکلروز متعدد، و در دوران بارداری شایع است. از ساقه اسفناج استفاده نکنید .برگهای اسفناج را در مخلوط کن ریخته وشیرر ا اضافه کنید تا صاف و یکدست شود. یک فنجان از این نوشیدنی در صبح و در شب بنوشید.این باعث می شود سیستم گوارشی خوب کار کند.

ماندگاری کرونا بر روی اسکناس

مؤسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: بر اساس شواهد بررسی شده، نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آنها است.زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل ۲۴ ساعت و برای کتاب‌‌های پوشیده از پلی استر یا سایر پلاستیک‌‌ها و همچنین مواد پلاستیکی، ۷۲ ساعت است.
البته زمان ماندگاری ویروس کرونا روی اسکناس چهار روز است و این یعنی خطرناک است.

کاهش بیماری کبدی با قهوه

کبد شما یک عضو فوق العاده مهم بدن است که صدها عمل در بدن را انجام می دهد. کبد نسبت به دریافت بیش از حد الکل و فروکتوز حساس است. افراد که قهوه مصرف می کنند، خطر ابتلا به سیروز در آنها به مبزان ۸۴ درصد کاهش می یابد و بیشترین تاثیر نوشیدن قهوه برای کسانی است که به طور روزانه ۴ فنجان و یا بیشتر از آن را می نوشند. خطر ابتلا به سرطان کبد در افرادی که قهوه مصرف می کنند می تواند تا ۴۰ درصد کاهش یابد.


بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی در برابر کروناویروس
ماسک‌ها را در معرض هوای گرم (مثلا ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد) که همچنین دارای رطوبت نسبی بالایی است (مثلا ۷۰ تا ۸۰درصد) برای مدت‌زمان طولانی (مثلا ۶۰ دقیقه) قرار می‌دهند این موارد می‌تواند در کشتن ویروس آنفلوآنزا نیز موثر باشند، اما همچنان عدم اطمینان از اثربخشی این روش برای عوامل بیماری‌زا وجود دارد. ضدعفونی کردن ماسک ۹۵ درصد کاری نیست که خودتان سعی کنید انجام دهید. شما به تجهیزات و امکانات مناسب احتیاج دارید.روش‌هایی وجود دارد که ممکن است از شر ویروس خلاص شده یا غیرفعال شود اما می‌تواند به ماسک آسیب برساند. این موارد شامل قرار دادن ماسک در اتوکلاو یا ماکروویو، گرمای خشک، شستن ماسک با صابون یا پاک کردن آن با سفیدکننده یا ضدعفونی‌کننده است.

اثرات مثبت روغن زیتون بر سلامت قلب
روغن زیتون به دلیل بسیاری از مزایای بهداشتی آن، از جمله اثرات مثبت بر سلامت قلب و متابولیسم، یک چربی سالم است. وهمچنین آن تاثیر مثبت بر روی کبد نیز دارد. مصرف یک قاشق چایخوری (۶.۵ میلی لیتر) روغن زیتون در روز باعث افزایش آنزیم های کبدی و میزان چربی مناسب می شود.شرکت کنندگان نیز تجمع چربی کمتری داشتند و جریان خون بهتر در کبد بود.چندین مطالعه اخیر اثرات مشابهی از مصرف روغن زیتون در انسان ها داشتهاند، از جمله تجمع کمتر چربی در کبد، بهبود حساسیت به انسولین و بهبود سطح آنزیم های کبدی .انباشت چربی در کبد بخشی از مرحله اول بیماری کبدی است. بنابراین اثر مثبت روغن زیتون بر چربی کبد و سایر جنبه های سلامتی آن را بخشی ارزشمند از رژیم غذایی سالم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت