بسته سلامت

خواص عسل برای زخم معده

عسل در بهبود یافتن زخم معده نیز موثر است. یک قاشق چای خوری عسل طبیعی در معده خالی می تواند مانع رشد باکتری خطرناکی شود که علت ایجاد اغلب زخم های معده است. اگر قصد دارید از عسل برای خواص درمانی آن استفاده کنید باید مطمئن شوید که عسل طبیعی است.عسل می تواند به عنوان یک عامل ضد میکروبی موضعی در برابر عفونت باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک امیدوارکننده باشد.

روغن زیتون و تسکین درد

روغن زیتون یک گزینه عالی برای برطرف کردن درد بشمار می آید و یک مسکن پایدار است. اگر بدن خود را به آرامی با روغن زیتون ماساژ دهید از درد عضلانی ، رگ به رگ شدن و اسپاسم رهایی می یابید. بعلاوه تسکین دهنده مفاصل ملتهب نیز بشمار می آید. ماساژ بدن با روغن زیتون درد ناشی از ورم مفاصل و نقرس را آرام می کند.روغن زیتون یک راه حل شناخته شده برای درمان بیماری های پوستی از قبیل آفتاب سوختگی بشمار می آید.

سبزی جات منبع پتاسیم

عضلات برای رفع انقباض و گرفتگی به پتاسیم کافی نیاز دارند. سطح پایین این ماده معدنی در خون، باعث گرفتگی عضلات می شود و سبزیجات بهترین منبع پتاسیم است. سیب زمینی، او سبزیجات تیره از بهترین منابع گیاهی پتاسیم هستند. سبزی هم مانند میوه مقدار زیادی فیبر خوراکی دارد که با مصرف کافی آن می توان مانع از بروز یبوست شد. اگر دچار کم کاری روده شدید به ناکافی بودن مصرف سبزی مشکوک شوید.

کولر ماشین موجب انتقال کرونا می‌شود؟

کولر ماشین که از هوای بیرون تغذیه می‌کند کرونا را به داخل نمی‌آورد هواکش کولر ماشین در کنار چرخ‌ها قرار دارد و حدود ۲۰ سانت یا بیشتر با زمین فاصله دارد که توانایی کشش ویروس را ندارد. کولر ماشین دارای فیلتر قدرتمندی است که اجازه ورود کرونا را نمی‌دهد.تنها راهی که در ماشین ممکن است شما را به کرونا مبتلا کند، وجود یک فرد ناقل یا بیمار به کرونا است. در شرایطی که پنجره‌ها بسته باشند و امکان تهویه هوا وجود نداشته باشد

مواظب پوست تان باشید

روغن، لوسیون و کرم ها می توانند پوست شما را نرم و لطیف کنند تا پوست کمتر شکسته و خشن گردد همچنین می توانند درد و احساس کشیدگی پوست را برطرف سازند. اگر پوست تان بسیار خشک است، موادی که حاوی لاکتیک اسید و اوره هستند می توانند کمک کننده باشند زیرا این مواد موجب نگه داری آب درون پوست می شوند. اما استفاده هر روز از آن ها مضر است. و مرطوب کننده ها مدیریت کنید.

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند
دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت فعالیت باشگاه‌های ورزشی با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا اکنون تعطیل است اما ورزشکاران به هنگام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نباید ماسک بزنند. ورزشکاران باید در فضای باز فاصله فیزیکی را تا ۲ متر رعایت کرده و استفاده از ماسک ممنوع برای آنها است زیرا به هنگام انجام ورزش ماهیچه‌ها اسید لاکتیک تولید می‌کنند که این باعث احساس سوزش شده و سپس به دی اکسید کربن تبدیل و بازدم می‌شود و از طریق ماسک تنفس دوباره، دی اکسید کربن وارد بدن می شود که این امر می‌تواند باعث کاهش عملکرد شناختی و تنفس شود. البته استفاده از ماسک به هنگام پیاده روی مانعی ندارد. اما به هنگام انجام ورزش های سنگین ورزشکاران نباید ماسک استفاده کنند.

دو فاکتور مهم برای کنترل کرونا در منزل
تغذیه خوب و استراحت کافی از فاکتورهای کنترل‌کننده بیماری هستند.: ترس و بار روانی ابتلاء به ویروس کرونا از مشکل جسمی که برای فرد ایجاد می‌شود، خیلی بیشتر است. اگر بیماران بتوانند استرس ناشی از این بیماری را کنترل کنند و نگران نباشند، خیلی راحت بیماری کنترل می‌شود.وقتی مردم این علائم را در بدن خودشان تشخیص می‌دهند، نگران علائم ریوی هستند ولی باید توجه داشته باشند که همه مبتلایان به بیماری کووید -۱۹، علائم ریوی ندارند. اگر مبتلایان رعایت کنند، در همان اوایل ابتلاء ‏‬ بیماری پیشرفت نخواهد داشت و زود کنترل می‌شود.بیماران مبتلا به کرونا نیاز است در کنار استراحت، مایعات فراوان، چای عسل و لیمو، دمنوش آویشن و غذاهایی که سهل‌الهضم باشد، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت