بسته سلامت

نوشیدن آب سرد ممنوع

دانشمندان توصیه می‌کنند افراد به جای آب سرد بهتر است از آب ولرم استفاده کنند. بهترین دما برای آب مصرفی انسان، دمای اتاق است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که مسئله نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز بسیار مهم‌تر از دمای آب است. بدن به دلیل فعالیت‌هایی که دارد به شدت به مصرف آب وابسته است. همچنین فرآیند دفع مواد زائد و سم زدایی از بدن با کمک آب صورت می‌گیرد، از این رو اهمیت دارد افراد روزانه ۸ لیوان آب بنوشند..

آدامس شما را گرسنه تر می کند

افراد بسیاری به این خیال آدامس می جوند که به خاطر جویدن مدام ذهنشان دیگر فکر غذا نمی افتد. اما جالب است بدانید که این ترفند دقیقاً نتیجه ی عکس دارد. از آنجایی که شیره ی معده باعث می شود احساس گرسنگی کنید بهتر است مواد مغذی ساده مصرف کنید تا سیر شوید. اگر دلتان خواست غذای سبکی بخورید، آجیل، همچون بادام و گردو، انتخاب مناسبی است. بادام و گردو موادی مغذی و سالم و سرشار از پروتئین و چربی هستند

خوراکیهای مناسب فصل تابستان

توصیه شده است در این فصل از مایعات بیشتر استفاده کنیم؛ آب زرشک، دم‌کرده سماق، شربت رب‌انار، دم‌کرده عناب، سکنجبین با کاهو، خیار، خرفه، گشنیز، شربت آبلیمو، اسفرزه و تخم خرفه و “ترکیب عرق کاسنی، شاهتره، بید و نسترن” جوشش خون و حرارت بدن را پایین می‌آورند. گیاهان دارویی، با طبیعت بدن مغایر هستند و چون مزاج افراد متفاوت است، نمی‌توان گیاهی را برای همه به‌طور یکسان تجویز کرد.

مراقب تداخل دارویی باشید!

پاسخ به سوال بالا مثبت است. واقعیت این است که علی رغم سالم بودن گیاهان و کمبود عوارض جانبی شان، ممکن است با بعضی داروهای شیمیایی تداخل پیدا کنند. به طور کلی داروهای گیاهی بسته به موادی که داخلشان وجود دارد؛ ممکن است با داروهای متفاوتی تداخل پیدا کنند: اگر از وارفارین یا سایر داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید بدانید نوشیدن دمنوش کرنبری می تواند منجر به خونریزی داخلی شود.

مراقبت اشتباه از مو

باور می کنید یا نه، ریزش مو می تواند با توجه به مراقبت از مو یا با روش های زیبایی خاص صورت گیرد . اغلب اوقات، استفاده از سشوار ، شامپو کردن و سفت بستن مو می تواند باعث آسیب به فولیکول های مو شود. دلیل دیگر ریزش مو فرایندهای شیمیایی مثل رنگ ، دکلره یا ضد عفونی کردن است البته به طور معمول دلیل طاسی نیست و مو دوباره رشد خواهد کرد.داروهای خاص مانند شیمی درمانی می تواند باعث ریزش موی شدید شود.

اعصابتان را با «گلاب» آرام کنید
مسعودی، متخصص طب سنتی درباره «خواص گلاب» اظهار داشت: گلاب مرکب القوای مایل به سرد است و بستگی به گل، اثرات متفاوتی دارد.وی ادامه داد: گلاب همان عرق گلسرخ را گویند و تقویت کننده مغز و قلب است. برای ریفلاکس معده خوب است و ما برای این نوع بیماران آن را همراه چند داروی دیگر تجویز می کنیم.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: گلاب برای تقویت ریه، تقویت حواس، رفع بیهوشی و غش مؤثر بوده و به افرادی که افسردگی و ضعف اعصاب دارند توصیه می کنیم از اسپری گلاب در اتاق خود استفاده کنند.
مسعودی خاطرنشان کرد: افرادی که در ناحیه صورت خود دچار جوش می شوند در کنار دستورات پوستی دیگر، می توانند از گلاب استفاده کنند؛ البته باید توجه کنیم زیاد مصرف کردن گلاب باعث سفیدی مو می شود.

کارهای ابتدایی برای محافظت از خود در برابر کرونا
برای پیشگیری از ابتلا به بیماری از جمله کارهای ابتدایی که باید برای محافظت از خود باید انجام دهید این است که تا حد امکان ارتباط خود را با دیگران محدود کنید، به طور مرتب دستان خود را با آب و صابون بشویید، از تماس نزدیک با افراد بیمار و کسانی که مشکوک به بیماری هستند پرهیز کنید. در واقع با دیگران حداقل ۲ متر فاصله را رعایت کنید، سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید، از کلیه سفرهای دریایی و هوایی یا زمینی غیرضروری اجتناب کنید. سالمندان، و صرف نظر از سن افراد دارای شرایط خاص مانند سرطان، بیماری مزمن کبدی، بیماری مزمن انسدادی ریه، ضعف سیستم ایمنی به دلیل پیوند اعضا، چاقی (افراد دارای شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰)، عروق کرونر یا ضعف عضلات قلب، مشکلات قلبی و دیابت نوع دو در معرض ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت