بسته سلامت

ارتباط نارنج با ضربان قلب نامنظم

مصرف نارنج با مواد کافئین دار در افراد سالم فشار خون را بالا می برد می تواند ضربان قلب را نیز افزایش دهد. به همین دلیل اگر شما دچار ضربان قلب نامنظم یا همان آریتمی قلب هستید به هیچ وجه از نارنج زیاد به تنهایی یا همراه با مواد کافئین دار استفاده نکنید. مصرف زیاد نارنج می تواند باعث سرگیجه یا ضعف شود و از طرفی به افراد مبتلا به سردردهای دائمی بخصوص افراد میگرنی توصیه می شود که مصرف نارنج را محدود کنند

خواص تمرهندی

تمر هندی با داشتن ویتامین هایی مثل ویتامین ث؛ آنتی اکسیدان هایی مثل کاروتن؛ و مواد معدنی مثل منیزیم و پتاسیم، معدنی از مواد مغذی است. برخی از بهترین خواص تمر هندی ، کاهش وزن، مراقبت در برابر سرطان و افزایش سلامت گوارشی هستند. این میوه خمیر مانند با داشتن ویتامین هایی مثل ویتامین ث؛ مواد معدنی مثل منیزیم و پتاسیم، معدنی از مواد مقوی است. درخت تمبر هندی عمر زیادی دارد.

کم‌تحرکی دوران کرونا

شکی نیست که فعال ‌بودن در هر سنی ضامن سلامتی است. حال اگر در دوران کرونا داشتن فعالیت تحرکی در قالب پیاده‌روی منظم برای میانسالان و سالمندان ایمن نیست، نباید از داشتن فعالیت بدنی در خانه نیز غافل بمانند.همایون آبایی، عضو هیات‌مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در این باره می‌گوید:«کم‌تحرکی و به‌دنبال آن قطع کامل حرکات نرمشی در افراد سالمند، زمینه‌ساز مشکلات متعدد خواهد بود.

کلم بروکلی را خام بخورید

ممکن است در کودکی به شما توصیه شده است که کلم بروکلی بخورید و شما به خاطر بو یا طعم آن در حالت پخته، این خوراکی مفید را پس زده باشید، اما خبر خوب این است که بروکلی خام بیش از بروکلی پخته خاصیت دارد. کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی از یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان است که ممکن است به جلوگیری از سرطان، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، التهاب، افسردگی و شرایط بهداشتی مضر کمک کند.

در مصرف این گیاه احتیاط کنید

استفاده از گیاه پنج انگشت در خانم‌هایی که از هرگونه قرص‌های ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند؛ مجاز نیست. اگرچه محصولات حاوی گیاه پنج انگشت بدون نسخه در داروخانه‌ها قابل عرضه است ولی قبل از مصرف آن حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. اگرچه تحقیقاتی در زمینه‌ی اثر بخشی این گیاه در درمان پوکی استخوان وجود دارد ولی به علت اثرات استروژنیک؛ مصرف آن در آقایان توصیه نمی‌شود.

چه زمانی باید نگران درد در سینه سمت چپ بود؟
اگر به صورت ناگهانی در قسمت سمت چپ سینه درد احساس کردید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. در این شرایط هیچ گاه از خود درمانی استفاده نکنید زیرا ممکن است درد در سینه سمت چپ نشانه مشکلی جدی باشد و با خود درمانی خطر افزایش یابد. به علاوه نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید: اگر درد در سینه سمت چپ همراه با تب، لرز، سرفه، دشواری در قورت دادن و درد شدیدی که از بین نمی رود می باشد بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. اگر به صورت ناگهانی فشار و سفتی در اطرافی استخوان های سینه حس کردید یا درد گسترده ای در قفسه سینه، درد ناگهانی همراه با تنگی نفس، سرگیجه، حالت تهوع، افزایش ضربان قلب، یا کاهش ضربان قلب را حس کردید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

داشتن این علائم بیماری کرونا را به شما هشدار می دهد
علائم و نشانه‌های اولیه بیماری کرونا از ابتدا شبیه به بیماری سرماخوردگی شدید بود که کوفتگی، بدن درد و همچنین آبریزش بینی به همراه داشت؛ این نشانه همچنان هم وجود داشته و بر قوت خودش باقی است.گاهی اوقات این علائم به صورت صددرصد نشانه بیماری کرونا نیست، اما درصورت بروز این علائم در کنار درگیر علائم موجود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.به تازگی افراد زیادی با داشتن مشکلات گوارشی از جمله اسهال شدید به پزشک مراجعه میکنند که بعد از انجام آزمایش ها و معالجه‌های اولیه مشخص می‌شود که فرد به بیماری کرونا مبتلاء شده است پس داشتن مشکلات گوارشی از جمله اسهال یکی از علائم جدیدی است که بیانگر مبتلا بودن به کروناست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت