بسته سلامت

ناشنوایی تازه‌ترین علامت کرونا

دانشمندان در تازه‌ترین تحقیقات خود پیرامون ویروس کرونا، ناشنوایی را یکی از علائم این ویروس در افراد مبتلا معرفی کردند. آن‌ها در مطالعه خود افرادی را که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ مشخص شد که آن‌ها این ویروس را در گوش میانی چپ و راست خود داشته‌اند. استخوان ماستوئید و گوش میانی توسط ویروس کرونا ممکن است در بیماران زنده هم رخ دهد.

خواص شگفت انگیز خیار

خیار به طور بالقوه می تواند به شما در کاهش وزن به چند روش مختلف کمک کند. اول از همه به این علت که خیار کالری کمی دارد. خیار می تواند طعم و عطر ویژه ای را به سالاد ها، ساندویچ ها و غذا های جانبی اضافه کند و همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای کالری بالاتر جایگزین شود. علاوه بر این، مقدار بالای آب خیار می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. خیار ها به طور مؤثر سطح قند خون را کاهش داده و کنترل می کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مغز بادام غنی از منیزیم، آهن، کلسیم و فیبر است و سیب خاصیت ضد سرطانی دارد و منبع کاملی از ماده پکتین است، پکتین می‌تواند از پیشرفت سرطان در بدن جلوگیری کند، سیب غنی از فیبر است که میزان کلسترول و گلوکز خون را کاهش می‌دهد همچنین سرشار از ویتامین و نوعی آنتی اکسیدان است که از سلول‌ها محافظت می‌کند. سیر نیز موجب تقویت سیستم ایمنی بدن ناشی از داشتن مقادیر زیادی ترکیبات حاوی گوگرد است.

کاهش فشار خون با روغن زیتون

پولیفنول موجود در روغن زیتون برای درمان فشار خون بالا موثر است. در حقیقت این ترکیب مانع مسدود شدن رگ های خونی توسط چربی ها می شوند و با افزایش انعطاف رگ ها خون بهتر جریان پیدا می کند و فشار خون تنظیم می شود. همچنین روغن زیتون حاوی ویتامین است که خواص آنتی اکسیدانی آن خطر فشار خون بالا را محدودتر می کند. اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید.

مسواک مانع سرطان گوش است؟

بیماری لثه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان ارتباط دارد و به همین دلیل مسواک زدن و استفاده بیشتر از نخ دندان به عنوان راه حلی مناسب برای پیشگیری توصیه می شود. افرادی که از لثه های سالمی برخوردار نیستند بیشتر در معرض ابتلا به برخی از انواع سرطان ها قرار دارند. مشاهدات نشان داد افرادی که تعداد یک یا بیشتر از دندانهای خود را از دست داده اند ۶۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان قرار داشته اند.

راهکارهای خانگی برای تسکین گلودرد در افراد کرونایی
گلودرد همراه با سرفه خشک می تواند نشان دهنده شروع یک عفونت ویروسی بد باشد که اگر کنترل نشود، دردسرساز می شود.کرونا ویروس اغلب باعث درد بدن، تب و گلو درد می شود. هر چند این ویروس هنوز درمان قطعی ندارد اما شما می توانید با برخی روش ها علائم بیماری کرونا را کاهش دهید.به همین دلیل بهتر است هنگام مواجه با عارضه گلو درد از راهکارهای زیر استفاده کنید: برای اضافه کردن رطوبت هوا از دستگاه رطوبت ساز یا بخور استفاده کنید و یا دوش پُربخار بگیرید. مایعات گرم مانند آبگوشت های کم چرب، سوپ های رقیق، چای کم رنگ با عسل بنوشید. برای کمک به سیستم ایمنی در مقابله با عفونت استراحت کنید. با نوشیدن آب، آب میوه ها ی خانگی کم شیرین و آب سبزیجات تازه بدنتان را هیدراته نگه دارید.

۴ علامت جدید کرونا در کودکان که متفاوت از بزرگسالان است
رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ا گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست. سید علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد.او افزود: علائم کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و محدود به دستگاه تنفسی نیست و با تظاهرات بالینی دیگر خود را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: کووید ۱۹ در کودکان ممکن است علام تنفسی نداشته باشد، اما دارای چهار علامت گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ شدید، تب بالا و عوارض پوستی باشد


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت