بسته سلامت

لیمو عمانی و خواص آن

خوردن دم ‌کرده ی آن اغلب با چای و گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌ کرده آن با عسل یا نبات پیشنهاد می ‌شود. لیمو عمانی از نظر طب سنتی خنک ‌کننده، اشتهاآور، ضدعفونی ‌‌کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین ، مسکن سردرد، التیام‌ دهنده ی سرفه و سرماخوردگی است. در بهبود سرماخوردگی و سرفه موثر است.

درمان کمردرد

برخی از کمردردهای ساده با ماساژ و یا ورزش های مخصوص حل می شوند در مواردی نیز با قرار دادن کمپرس آب گرم و یا سرد می توانید درد آن را تسکین دهید.در مواردی نیز برای تسکین درد کمرفیزیوتراپی تجویز می شود که عضلات را تقویت ، همچنین انعطاف پذیری را بهبود میبخشد و به کاهش درد کمک می کند.، در موارد حاد و درد شدید به پزشک مراجعه کنید. کمردرد سابقه بیماری‌های روماتیسمی عامل محیطی دارند.

غذاهایی عود کننده میگرن

مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها در برخی مبتلایان به میگرن باعث عود سردرد می شود. یکی از ترکیبات موجود در غذاها که تاثیر آن بر میگرن ثابت شده، تیرامین است. تیرامین به ویژه در غذاهای چند ساله و تخمیر شده؛ مثل پنیرهای کهنه، ماهی دودی، گوشت هایی که با روش های مختلفی مثل دود اندود کرن، نمک زدن یا خشک کردن نگهداری می شوند. بعضی از افراد با خوردن شکلات و حتی موز دچار سردرد میگرنی میشوند.

گوشت قرمز زیاد نخورید

نتایج نشان می‌دهد مصرف بیش از حد گوشت قرمز می‌تواند روند پیری را سرعت ببخشد. محققان باور دارند، هنگام مصرف گوشت قرمز، سرم فسفات در بدن افزایش می‌یابد و سبب زیاد شدن سن بیولوژیکی بدن و پیری زودرس می‌شود؛ علاوه بر این دانشمندان ادعا می کنند که حفظ سطح سالم آهن در خون می‌تواند کلید زندگی طولانی‌تر باشد.این یافته‌ها می‌تواند به ایجاد داروهای جدید مرتبط با سن کمک کند.

اثرات جانبی آسپرین

شایع‌ترین عوارض جانبی آسپرین عبارت‌اند از:
سوزش معده یا روده، سوءهاضمه، حالت تهوع عوارض جانبی زیر کمتر رایج است: وخیم‌تر شدن علائم آسم، استفراغ، التهاب معده، خونریزی معده، کبودی، یک عارضه جانبی نادر از آسپیرین با دوز کم، سکته مغزی است. در صورتی که به طور عمدی یا غیرعمدی دز بالایی از آسپیرین را مصرف کردید، بهتر است به اورژانس مراجعه نمایید

ضرورت ضدعفونی‌کردن دست‌ها پس از استفاده از اسکناس
متخصص بیماری‌های عفونی به مردم توصیه کرد، در شرایط کرونایی، پس از خرید و استفاده از اسکناس، دست‌ها را حدود ۳۰ ثانیه با آب و صابون شسته و یا ضد عفونی کنند و دستان خود را به دهان، بینی، چشم و گوش خود نیز نزنند.رضا مهدوی افزود: از آنجایی که اسکناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا است، تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده شود و هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا دستگاه نوبت‌دهی در شعب بانکی از تماس مستقیم با دکمه‌های آن خودداری و از دستکش یا دستمال استفاده شود.وی با بیان اینکه هنگام شمارش پول از خیس کردن انگشت پرهیز شود، اظهار داشت: اگر مجبور به استفاده از اسکناس هستید آنها را ضدعفونی کنید، ماندگاری کرونا بر روی دست زیاد است.

سیستم ایمنی تضعیف شده (از مهمترین عوامل خطر کرونا)

افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده کمتر از سایرین توانایی مقابله با کرونا را دارند. در این افراد از بین رفتن قدرت ایمنی نه تنها خطر تشدید عفونت را افزایش می دهد بلکه احتمال ابتلا به بیماری های شدیدتر را نیز افزایش می دهد. افرادی که در شرایط زیر قرار دارند بیشتر از همه به تضعیف سیستم ایمنی دچار می شوند:
افرادی که تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی جهت درمان سرطان قرار می گیرند گیرندگان پیوند عضو، که به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی طولانی مدت احتیاج دارند تا از به پذیرش بدن به عضو جدید کمک کنند افراد دارای نقص ایمنی اولیه (که معمولاً مربوط به نقص ژنتیکی ارثی هستند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت