بسته سلامت

کبودی انگشتان نشانه کرونا!

پزشک متخصص پوست کبودی انگشتان و راش های منتشر را دو علامت پوستی بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد. دکتر سورگی گفت: کرونا دارای علایم پوستی شامل کهیر منتشر ضایعات شبکه ای شکل پوستی، راش های منتشر و کبودی انگشتان است که باید جدی تلقی شود و مراجعه به پزشک متخصص ضروری است. شست و شوی مکرر و ضد عفونی دست ها ممکن است در افراد مستعد اگزما، زمینه خشکی پوستی را فراهم آورد.

آبرسانی ناکافی به بدن

کم آبی بدن دلیل شماره یک گرمازدگی محسوب می شود و می تواند به طور پنهانی، به ویژه در افراد مسن، شکل بگیرد. به گفته کارشناسان، شما باید نوشیدن پنج تا شش فنجان آب در روز را هدف قرار دهید. زمانی که از نظر بدنی فعال هستید یا دما بالا است، ممکن است به مصرف آب بیشتری نیاز داشته باشید. زمانی که قصد حضور در فضای آزاد را دارید می توانید یک بطری آب به همراه خود ببرید. نوشیدنی های کافئین‌دار یا نوشابه های گازدار جایگزین خوبی برای آب نیستند.

لخته خون در بیماران کرونایی

ایجاد لخته خون در شریان های پای بیماران به کووید ۱۹ یکی از عواض تازه شناخته شده این بیماری است که پژوهشگران مرکز پزشکی مونته فیور آمریکا خبر از وقوع ان در برخی از بیمارن داده اند. بر اساس این پژوهش، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نشانه هایی از کمبود ذخیره آهن در خون آن ها دیده می شود بیش از سایر بیماران در معرض خطر قطع عضو و مرگ به علت تشکیل لخته های خون در شریان های پای خود هستند.

سن یادگیری شنا برای کودکان

اگر کودک مثل ماهی با آب بازی می کند، وقت آن رسیده که او را در یک کلاس شنا ثبت نام کنید.آموزش و یادگیری شنا برای کودکان نوپا و یا حتی بزرگتر اجباری نیست، به همین دلیل نباید کودک را مجبور به شرکت در کلاس شنا کنید. اما اگر به نظر می رسد فرزند دلبند شما دوست دارد در فضایی بزرگتر از وان یا تشت حمام آب بازی کند، دلیلی وجود ندارد که آموزش شنا را به تعویق بیندازید.

ویژگی کفش مناسب

کفش باید حداکثر نیم سایز از پا بزرگ تر باشد. باور اشتباه عموم بر این است که کفش طبی، کفشی است که پا در آن لق بخورد و به پا فشار نیاورد.به علاوه بهترین زمان برای خرید کفش عصر است، چرا که پا در بزرگ ترین سایز خود قرار دارد.کفش هایی با پاشنه بلند که فرم پا را عوض می کنند، کفش مناسبی برای کودکان نیستند. کفش بدون پاشنه هم باید لژ محافظی بین کف پا با زمین داشته باشد که سراسر پا از پنجه تا پاشنه را بپوشاند.

ماسک سالم، ماسک ناسالم؟

مردم می‌توانند ماسک‌هایی که شناسنامه استاندارد را از اداره کل تجهیزات پزشکی گرفته‌اند تهیه کنند ولی اگر ماسکی این شناسنامه را ندارد هیچ وقت با قطعیت نمی‌توانیم بگوییم ماسک استانداردی است چون حتی اگر لایه‌هایش استاندارد باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا در شرایط استاندارد یعنی در اتاق تمیز و شرایط مناسب هم تولید شده… مردم می‌توانند از تست‌هایی مثل فوت کردن در شعله استفاده کنند یا اینکه ماسکی را که می‌خرید با دم و بازدم امتحان کنید. ماسک مناسب روی صورت باز و بسته می‌شود. یک ماسک استاندارد علاوه بر لایه‌های مناسب باید روی صورت خوب بنشیند و به اصطلاح محکم شود؛ چون اگر روی صورت خوب محکم نشود و نشتی داشته باشد ویروس و آلودگی واردش می‌شود.

مثلث طلایی کاهش ۹۷درصدی ابتلا به کرونا
با قرار گرفتن کرمان به وضعیت قرمز کرونا برای پنجمین روز پیاپی و جانباختن بیش از ۳۰۰نفر بر اثر بیماری کرونا، اجرای شیوه نامه بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش جدی است.دکتر رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد: فقط ۵درصد تختهای آی سی یو(بخش مراقبتهای ویژه) خالی است و باید اقدامات پیشگیرانه کرونا پیگیری شود.: دکتر ابوسعیدی متخصص بیماریهای عفونی با رعایت مثلث طلایی(شستن مرتب دستها، زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی) می توان تا ۹۷درصد خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد. افرادی که عزیزان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند، متحمل عوارض اجتماعی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عضو هیات علمی موسسه گیاه پزشکی کشور نسبت به زنگ خطر انقراض گیاهان بومی در

بیشتر

حسینی – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از همه ظرفیت ها

بیشتر

پارسی – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت