بسته سلامت

درمان از بین رفتن حس بویایی

اگر از بین رفتن حس بویایی با سرماخوردگی اتفاق بیفتد ، به طور معمول طی چند روز به خودی خود بهبود می یابد ، باید با پزشک خود مشورت کنید. اما می توانید راههای زیر را نیز امتحان کنید: بینی خود را تخلیه کنید و آن را با اسپری تمیز کنید یک کار ساده است ، اما می تواند کمک کند زیرا بینی گرفته به معنای گیرنده های عصبی مسدود شده است. بینی را با سرم شست وشوی ولرم روزی دو تا سه بار بشویید.

مزایای چای برگ درخت به چیست؟

از جمله مزایای چای برگ درخت به: برگ به کبد را پاک می کند. برگ به سرفه مزمن را درمان می کند. برگ به تب را پایین می آورد. برگ به استرس و خستگی را تسکین می دهد. برگ به برای روده ، معده مفید است ، انگل ها را از بین می برد. برگ به ، به درمان زخم کمک می کند. ساختار پوست را تنظیم می کند و باعث درخشندگی می شود. برگ به، قدرت از بین بردن میکروب ها و عفونت ها را دارد.

عرق نعناع و زنان شیرده

شیر مادر هنوز هم، روش درست انتقال مواد مغذی از جسم مادر به نوزاد است. علم نیز با یافتن فواید متعدد شیردهی برای مادر و نوزاد، این مسئله را تایید می‌کند. متاسفانه، شیردهی باعث بروز ناراحتی‌هایی از جمله آسیب نوک سینه برای مادر می‌شود. عرق نعنا می‌تواند راهی برای حل این مشکل باشد. استفاده از عرق نعنا برای درمان ترک و درد نوک سینه به ویژه برای مادرانی که نخستین تجربه شیردهی را دارند موثر است.

رابطه بلندی قد و پرش کودکان

تمرینات کمی مانند پرش وجود دارد که به کار کل بدن کمک می کند. اگر بخواهید فرزندتان قد بلندتر داشته باشد( به دلیل اثرات عالی که بر روی قلب دارد شناخته شده است) این یک تمرین عالی است. بدن هنگامی که فرد جست و خیز می کند به طور کامل کشیده می شود، بنابراین رشد عمودی در کودک را تقویت می کند. همچنین این یک تمرین قلبی شگفت انگیز است و مطمئناً کودک را متناسب و فعال نگه می دارد.

هندوانه بینایی را بهبود می بخشد

بتاکاروتن موجود در هندوانه پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این باعث می شود کودک در برابر اختلالات چشم وابسته به سن محافظت شود و همچنین باعث ایجاد رنگدانه در شبکیه چشم ها شود. ویتامین A همچنین به حفظ سلامت پوست، دندان ها و استخوان های کودکان کمک می کند. هندوانه به خلاص شدن از مایعات اضافی بدن کمک می کندهندوانه به خلاص شدن مایعات از بدن کمک می کند،

گوجه‌فرنگی دشمن سرطان

رنگ قرمز زیبای آن نشان می‌دهد این خوراکی سرشار از یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها یعنی لیکوپن است. بنابراین مصرف این خوراکی مانع ابتلا به سرطان می‌شود. البته این ویژگی در دیگر خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان نیز وجود دارد اما لیکوپن یکی از تاثیرگذارترین این خوراکی‌هاست.
دلیل آن نیز تاثیر این آنتی‌اکسیدان روی رادیکال‌های آزاد است. این خوراکی منبع انواع ویتامین‌ها بویژه ویتامین C و K است. مصرف گوجه‌فرنگی میزان فشار خون را تنظیم می‌کند. بنابراین مصرف آن برای همه افراد بویژه افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مناسب است.میزان مصرف: روزانه دو عدد متوسط یا روزانه ده عدد گوجه گیلاسی شیوه مصرف: به‌صورت خام

فرزندپروری

در عصر کنونی نیازمند والدین توانا و مقتدر (نه مستبد) ، دارای صلاحیت های ذهنی و دانش کافی نسبت به تغییرات شتابان اجتماعی، برای پیاده کردن اهداف متعالی در زندگی هستیم . داشتن اقتدار و قاطعیت و هماهنگی والدین در انتخاب روش تربیتی آنها برای تربیت فرزندان از مهم ترین مواردی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند . البته این موضوع اصلا به معنای ترسیدن کودک از پدر و مادرش نیست ، بلکه به معنای قاطعیت والدین و یادگیری نظم و انضباط از سوی کودکان است .
والدین باید دارای صلاحیت اخلاقی و الگوی فرزندان باشند و به یاد داشته باشند که فرزندان از راه چشم تربیت می شوند و نه از راه گوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت