بسته سلامت

این چای ها را هرگز میل نکنید

این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. اما در چند زمان و در چند حالت باید از خوردن چای امتناع کنید زیرا نه تنها فایده ای برای بدن تان ندارد باعث آسیب به اندام های داخل بدن تان هم می شود .در این حالت به هیچ عنوان چای ننوشید: چای مانده: ایجاد سم، چای بعد غذا کم‌خونی، چاى داغ : سرطان مری، چاى پررنگ: کم خونی، چای ناشتا: سوءهاضمه.

نشانه های تلخی دهان

افرادی که به طور مداوم مزه ای در دهان خود احساس کنند که اغلب با یکی از این عناوین توصیف می شود: تلخ، فلزی، ترشیدگی یا گندیدگی، و شور.این مزه می تواند برای فرد آزاردهنده باشد و ممکن است حتی تشخیص مزه ی بقیه ی مواد غذایی را به هنگام خوردن و آشامیدن سخت کند. این مزه ممکن است حتی بعد از زدن مسواک هم وجود داشته باشد. این افراد بسته به علت مشکل ممکن است علائم دیگری هم داشته باشند.

گل محمدی درمان افسردگی

خیلی از ما ممکن است حس آرامش پس از بوییدن گل محمدی را تجربه کرده باشیم. این به خاطر تحریک مغز و افزایش ترشح بعضی مواد آرام بخش است. به همین دلیل از گل محمدی، برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می شود. درمانگران عطر درمانی معتقدند اگر مادران قبل از بارداری عطر یا اسانس گل محمدی را ببویند، در افزایش قدرت باروری و ایجاد آرامش و شادابی مادر موثر است.

پخت درست گوشت و سلامتی

نحوه پخت و خوردن گوشت در خواص کلی آن تأثیر دارد. خطر ابتلا به سرطان در ارتباط با مصرف منظم گوشت قرمز و استیک وجود دارد، در درجه اول به دلیل اینکه گوشت در درجه حرارت بالایی پخته می‌شود که می‌تواند سرطان زا باشد. به ویژه در مورد روش‌های پخت و پز مانند کباب کردن و سرخ کردن نیز صادق است. ایمنی گوشت قرمز کاملا بستگی به نحوه پختن آن دارد و اینکه به چه مقدار و چند بار در هفته مصرف می‌شود.

مصرف شیر و تقویت سیستم ایمنی بدن

با مصرف شیر به میزان لازم و کافی، سلامت خود را با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تضمین نمایند. مصرف این محصول مغذی به عنوان یک غذای کامل در همه گروه‌های سنی بویژه کودکان و نوجوانان، مادران باردار و سالمندان و همچنین بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و سرطان توصیه می‌شود. همچنین، کاهش مصرف شیر در جامعه می‌تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید نیز شود.
آیا نور خورشید سلاحی مخفی در برابر ویروس کرونا است؟
به گفته محققان آسمان آفتابی به همراه تاثیرات قرنطینه به کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس سرعت بخشد. میانگین بیشترین مصرف ویتامین D در شمال اروپا یافت می‌شود؛ در این ناحیه از اروپا بیشترین مصرف روغن ماهی و مکمل‌های ویتامین D وجود دارد.‌ ویتامین D می‌تواند از وخیم شدن علائم بیماری کرونا پیشگیری کند و نور خورشید یکی از بهترین منابع این ویتامین حیاتی است.محققان با مقایسه سطوح متوسط ویتامین D متوجه شدند که ارتباطی میان سطوح کم ویتامین D و میزان بالای عفونت و مرگ و میر وجود دارد. پرتوهای فرابنفش نورخورشید قبل از اینکه ویروس کرونا بتواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود، به سرعت این قطرات را خشک کرده و آنها را از بین می‌برد.
تعریف بیماری کم کاری تیرویید نوزادان
کم کاری تیروئید به وضعیتی گفته می شود که به هر علتی غلظت هورمون های تیرویید (تیروکسین) در جریان خون نوزاد کم باشد. کم کاری تیروئید در افزایش سوخت و ساز بدن، تکامل سیستم مغزی عصبی وهمچنین رشد و نمو نقش اساسی دارد. اثرات هورمون تیرویید(تیروکسین) در رشد و تکامل مغز بسیار مهم و ضروری است. اگر به هر علتی هورمون تیروئید در بدن تولید نشود، یا تولید آن کم باشد، بیماری کم کاری تیرویید به وجود می آید و عوارض مختلفی در بدن پدیدار می گردد. این بیماری یکی از شایع ترین علل قابل پیشگیری عقب ماندگی ذهنی محسوب می شود. شیوع کم کاری تیروئید در نوزادان در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. شیوع این بیماری با کمبود ید در منطقه ارتباط مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت