بسته سلامت

نور آبی و ارتباط آن با خواب

استفاده از روشنایی مصنوعی هنگام شب ممکن است به مشکلات خواب منجر شود. نور آبی ساطع شده ممکن است موجب فریب مغز شده و فکر کند که روز است.نور آبی هنگام شب می تواند چرخه های خواب طبیعی مغز انسان که برای سلامت مطلوب بسیار مهم است را مختل کند.بدن انسان دارای یک ساعت داخلی است که ریتم شبانه روزی چرخه بیولوژیکی ۲۴ ساعته که بر بسیاری از عملکرد داخلی بدن تاثیرگذار است را تنظیم می کند.‌

نوشیدنی مفید قبل از خواب

نوشیدن یک لیوان شیر گرم پیش از خواب روشی سنتی است که برای کسب آرامش، تسکین اضطراب، و تسهیل به خواب رفتن استفاده می شود. اگرچه افراد بسیاری معتقدند که این روش بسیار موثر است، برخی دیگر بر این باورند که تاثیر خاصی نداشته و چیزی جز یک باور عمومی نیست.ممکن است در به خواب رفتن سریع‌تر به برخی افراد کمک کند. مصرف لبنیات، پیش از خواب ممکن است به برخی افراد در تجربه خواب آرام‌ شبانه کمک کند.

آشنایی با گیاه دارویی برباله

برای درمان مفاصل استفاده می‌شود.. برای درمان یرقان مفید است. ا این گیاه شادی آور می‌باشد. برای گرفتگی مجاری عروق از این گیاه استفاده می‌شود.. برای درمان بیماری صرع مفید است. کسانی که امراض ریوی دارند نباید استفاده کنند برای تقویت هوش، حافظه و برطرف نمودن فراموشی سنبل‌الطیب، صبر زرد، اسارون، دارچین، از هر کدام ۱۰ گرم را آسیاب نموده با ۱۵۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی یک قاشق مرباخوری میل شود.

افزایش وزن با سالم ترین روش

لاغری شما می تواند به دلایل متابولیکی باشد.برای بررسی اینکه آیا یک علت متابولیکی تحت این مشکل وجود دارد یا خیر ، باید با یک متخصص غدد درون ریز مشورت شود و پس از آن لازم است با پشتیبانی یک متخصص تغذیه روند افزایش وزن را مدیریت کنید. باید در طول روز ۵ الی ۶ وعده غذایی مصرف کنید.و این وعده ها شامل غذاهای پر کالری مانند باشد. از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده حاوی کالری بالا باید اجتناب شود.

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه

یک صبحانه‌ کامل تهیه شده از نان، غلات، شیر و میوه، علاوه بر این که باعث کاهش وزن می‌شود، از ابتلای افراد به بیماری‌هایی مثل دیابت نیز جلوگیری می‌کند. مواد غذایی که در این وعده میل می‌کنید یکی از منابع اصلی کلسیم، آهن، ویتامین ب، پروتئین و فیبر است. بدن شما به این مواد معدنی مغذی برای اینکه بتواند روز خود را شروع کند نیاز دارد.خوردن صبحانه‌ای که سرشار از فیبر است، باعث کاهش خستگی می‌شود.

آسیب‌هایی که نوشیدن آب یخ به بدن شما می‌زند!
یک متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب یخ باعث احساس تشنگی مضاعف در فرد می‌شود. افسون‌خواه اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای گرم سال و افزایش دمای هوا، کم کم فریزرهای مردم از ظرف‌هایی یخی که در ساعات گرم روز به داد آنها رسیده و به کاهش عطش آنها کمک می‌کنند، پر می‌شود.وی ادامه داد: بسیاری از مردم عادت دارند در روزهای گرم سال نوشیدنی‌های خود را تگری یا با تکه‌های یخ بنوشند و عقیده دارند فقط با یخ است که می‌توان گرمای هوا را قابل تحمل کرد. نوشیدن آب یخ شاید لذت زیادی داشته باشد ولی آسیب‌هایی که به سلامت و بدن انسان وارد می‌کند را نباید دست کم بگیریم.وی افزود: این امر باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگی مضاعف می‌شود.‌‌‌‌‌‌‌

کرونا ازبین نرفته همچنان آن را جدی بگیرید
اپیدمی کرونا نباید برای مردم عادی شود؛ به عبارتی، باید جلوی عادی شدن پاندمی کرونا گرفته شود و مردم همچنان توصیه­‌های مسئولان از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. مردم باید نسبت به بیماری کرونا حساس باقی بمانند، چون در صورت حساس ماندن و رعایت کامل توصیه‌­های بهداشتی یعنی رعایت فاصله‌­گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف و سایر نکات بهداشتی توسط مردم است. برخی از تخمین­‌های جهانی نشان می­‌دهد که تا اواخر شهریور ماه، اپیدمی در ایران به حد قابل قبولی کنترل خواهد شد، برخی از استان­ ها در روزهای گذشته، شاهد افزایش مجدد بیماری بوده‌­اند. مردم باید ابزارهای کنترل این اپیدمی را رعایت کنند چون بدون رعایت آن موارد نمی‌­توانیم این بیماری را مهار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت