بسته سلامت

چگونگی محافظت از غده تیروئید

دود سیگار حاوی سموم مختلفی بوده و ممکن است بر غده تیروئید تاثیرگذار باشد. به طور خاص، تیوسیانات موجب اختلال در جذب ید می‌شود که به نوبه خود می‌تواند تولید هورمون‌های تیروئید را مسدود کند. خودمعاینه غده تیروئید می‌تواند به شناسایی مشکلات بالقوه و به اشتراک گذاشتن سریع‌تر آن‌ها با پزشک کمک کند. میزان بسیار کم سلنیم با کم کاری تیورئید و دشواری در تولید هورمون‌های تیروئید مرتبط است.

چگونه بعد از ماه رمضان غذا بخوریم؟

در روزهای اول پس از ماه رمضان باید میزان مصرف غذا کم باشد، نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک، خیلی شور یا شیرین مصرف کرد و مصرف غذا را باید بین وعده‌های اصلی و عصرانه تقسیم کنیم. برنامه غذایی افراد در این روزها باید به صورت مصرف غذا در ساعت ۱۰ صبح و یک وعده عصرانه در کنار وعده‌های غذایی اصلی باشد حتما در وعده ناهار سبزیجات مانند کاهو و ماست کم چربی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

شنبلیه درمان خانگی برای اسهال

شنبلیله نیز یکی از درمان های خانگی موثر برای مشکلات مختلف از جمله سوء هاضمه و اسهال می باشد همچنین می توانید یک قاشق دانه شنبلیله را در آب بریزید و یک شب کامل آن را نگه دارید و صبح روز بعد آن را میل کنید.همچنین ترکیب ۲ قاشق چای خوری دانه شنبلیله و ۲ قاشق چای خوری دانه زیره سبز می تواند به صورت پودر شده با یکدیگر مخلوط شود. ترکیب این دانه ها در یک کاسه ماست برای اسهال مفید خواهد بود.

خوردن خیار برای این افراد ممنوع

افراد مبتلا به اسهال و کودکان باید کمتر از خیار استفاده کنند. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از خیاری که تازه نیست استفاده کنید؛ چرا که به علت دیر هضم بودن باعث درد و ورم در نواحی گوارشی شما خواهد شد و در معده‌هایی که با مشکلات گوارشی همراه است حتما باید آن را همراه عسل یا مویز مصرف کرد. متخصصان تغذیه و رژیم درمانی عقیده دارند که مصرف بیش از حد خیار باعث پیشگیری از جذب ویتامین خواهد شد.‌

جوشانده این گیاه دارویی مضر است!

بسیاری از گیاهان دارویی باید به صورت دم کرده استفاده شود و اگر بر اثر ندانستن یا غفلت مصرف کننده جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می کند و چه بسا موادی از گیاه آزاد می شود که دارای عوارض خواهد بود. مثلا جینسینگ حتما باید به صورت دم کرده استفاده شود و جوشانده آن می تواند مضر باشد و برعکس بعضی از گیاهان دارویی را باید به صورت جوشانده مصرف کرد و مصرف دم کرده آن فاقد اثرات دارویی مورد انتظار است.

آیا کودکان دچار عوارض شدید کروناویروس می‌شوند؟

هیچ گزارشی از چین مبنی بر مشاهده عوارض شدید در کودکان پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا وجود ندارد.
از تعداد افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شدند هیچ کودک ۹ساله یا کوچکتری بر اثر این ویروس فوت نکرده و تنها یک مرگ در بین بیماران زیر ۲۰سال گزارش شده است.یک گروه از محققان گزارش کردند که تا روز ششم فوریه در سرزمین اصلی چین آزمایش ویروس کرونا برای ۹ نوزاد بین سنین یک ماهگی تا ۱۱ماهگی مثبت بود. آنها می‌گویند که هیچ یک از این کودکان دچار بیماری شدید نشدند.استاد موریشیما کارشناس بیماری‌های عفونی کودکان گفت که این ویروس جدید از جهاتی شبیه به رشته‌های موجود ویروس کرونا است و کودکان که اغلب دچار سرما خوردگی‌های معمولی می‌شوند و کودکان مصونت تر هستند.

بی تحرکی افراد در دوران خانه نشینی عاملی برای ابتلا به کرونا
عدم تحرک ناشی از خانه نشینی کرونایی، افراد آسیب پذیر مبتلا به چاقی، فشارخون بالا و بیماری های ریه را در معرض عوارض بعدی سلامت قرار می دهد. میلیون ها بریتانیایی مبتلابه بیماری های ریه و بیماری های مزمن، بعد از گذراندن دوران خانه نشینی کرونایی و انجام فعالیت کمتر، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ هستند.عوارض کروناویروس برای افرادی هم که مبتلا به بیماری نشده اند، وجود دارد. کاهش فعالیت ورزشی باعث می شود تا فرد در صورت ابتلا به بیماری کووید -۱۹، مشکلات بیشتری داشته باشد. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر چاقی، فشارخون بالا، افراد با ناتوانی و افسردگی، بیشتر خانه نشین شدند، زیرا بر این باور بودند که نسبت به این بیماری آسیب پذیر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت